Plomma2 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Heisann. De fleste som følger litt med har vel fått med seg at Uro er fanget opp og ute på nettet alt fem dager før premieren. (Merk: Det skal IKKE diskuteres hvordan man får tak i filmen her) Meninger om filmen? Jeg syns det var ganske bra, og et fint supplement til frokosten i disse morgentimene. Kjør debatt. - Plomma (Jeg tar det forgitt at det er lov å diskutere selve filmen selv om den i alle tilfeller er tilskaffet ulovelig. Det diskuteres jo daglig spill og filmer på forumet som åpenbart er skaffet ulovelig, så så lenge ingen sier hvordan man skaffer filen, ser jeg ingen skade i denne tråden.) Endret 21. august 2006 av Plomma2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har ikke sett den enda, men venter i spenning Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Unskyld meg, men hva er det overskriften strider imot?Den har 3 ord og forklarer (ivertfall for meg) hva poenget med tråden er... Men hvis du sier så, er det vel riktig 6717942[/snapback] Dette innlegget har blitt redigert av Plomma2: i dag, 17:21 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Dagbladet.no viser jo godt hvordan man laster ned filmen :!: Laster den ned men er det stor sjangse for at jeg blir tatt? Vile blitt litt skipt å skaffe fengsels plass for min far eller mor.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 http://www.dagbladet.no/kultur/2006/08/21/474522.html Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Dagbladet.no viser jo godt hvordan man laster ned filmen :!: Laster den ned men er det stor sjangse for at jeg blir tatt? Vile blitt litt skipt å skaffe fengsels plass for min far eller mor.. 6722879[/snapback] Det er nok ikke foreldrene dine som blir kastet i buret. Er du over 15, så står du strafferetsligansvarlig. De virker jo ganske på hugget for å få tatt de som deler filmen, så jeg vet ikke hvor trygt det er. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 hehe, han er en dust. Han har selv lastet ned musikk så han er ikke mindre uskyldig han en alle oss andre. Men selvsagt litt trist for han Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Var det ikke rimelig dumt å kjøre en førpremiere på nett-tv? De burde skjønt at dette kunne skje. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jupp, selv om jeg ikke liker trenden med økt piratkopiering vil jeg si at han rett og slett ba om å få filmen ut på nett. En må da forstå at å legge ut en stream (som etter sigende ikke var kryptert) på nett rett før premieren var det dummeste man kan gjøre! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 her var vg-nett utrolig dumme som ikke beskyttet seg bedre, vil si at det er vg som har gitt denne ut mer eller mindre http://www.dagbladet.no/kultur/2006/08/22/474658.html - Pritene støttes av ressigøren av URO, dette er jo helt vilt.. Filmen skal sees på frdag, primeren uansett om jeg ser den før tiden tiden, dette må bare blir en sykt bra film å se på kino Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hadde han regissøren bare hatt et fnugg av peiling på hvor mye han kommer til å tape på dette, så hadde nok pipen hatt en annen lyd. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hadde han regissøren bare hatt et fnugg av peiling på hvor mye han kommer til å tape på dette, så hadde nok pipen hatt en annen lyd. Neppe mange kronene. Norsk film spiller ikke inn særlig mye. Brorparten tar de inn på kino. Og de som er virkelig interessert i filmene kjøper de. Det er heller ikke mange som driver med nedlasting ennå heller. Eneste pengene jeg kan tenke meg de taper er på videoutleie. Og der tjener de desidert minst. Men så må du regne inn reklameinntektene saken har opptjent i media og word of mouth. Personlig hater jeg norsk film, har aldri sett en som jeg kan huske, og har ikke lyst til å se noen. Men denne saken er interessant. Får litt lyst til å se hva alt bråket er om Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Personlig hater jeg norsk film, har aldri sett en som jeg kan huske, og har ikke lyst til å se noen. Men denne saken er interessant. Får litt lyst til å se hva alt bråket er om 6729553[/snapback] Du hater norsk film, men har aldri sett en? Syns forresten ikke filmen var så verst. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Middels film, sett det før, middels skuespillerprestasjoner, store plotthull i filmen bla. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Desverre må jeg si at dette var en middels film, hadde forventet så mye mer, nicolai cleve brock kunne godt prestert mer enn bare et utrykk i hele filmen, rettere kjedelig skuespiller prestasjon, jeg sier meg enig med Tor Milde som utalte seg om filmen på P4, Det er rett og slett kjedelige skuespiller prestasjoner, fimen er en kryssning av sorte penger, hvite løgner og Uno, man føler at en har sett det meste før og filmen blir rett og slett kjedelig, historien er heller ikke særlig gjennomført og da kommer det til skuspillerene, det har blitt litt mye anne dahle torp i det siste. Nicolai hadde det samme utrykket og klarte ikke å leve seg særlig inn i rollen og filmen blei ikke ovebevisende. Slutten var helt grusom, rett og slett dårlig, jeg som trodde at "superman returns" hadde en dårlig slutt blei denne dårligere, skal ikke fortelle om slutten, men jeg har veldig lyst! Jeg personelig gir filmen 4/10, handling og prestasjoner er desverre ikke på topp. Karakteren 4/6 tror jeg er passende, dette fikk den på P4 og. Lenke til kommentar
Trazzer Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Så nettop filmen på kino Syns det var bra! Typisk norsk film Terningkast: 4 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) her var vg-nett utrolig dumme som ikke beskyttet seg bedre, vil si at det er vg som har gitt denne ut mer eller mindre Det fins ingen, og det vil heller aldri komme til å finnes noen sikker måte å kopibeskytte filmer på. Det samme gjelder selvfølgelig også musikk. Om du så krypterer den med hundreogørtentusen bits kryptering, så hjelper det ikke fordi mottakerne jo skal kunne se filmen, og da må de ha tilgang til både dekrypteringsalgoritme og nøkkel, så da er vi like langt. Jo før bransjen forstår slike ting, jo bedre. Så slipper de kanskje å sløse bort flere millioner (eller milliarder) på dustete antipirat-teknologi fra Macrovision og andre selskaper Stikkordet for å tjene penger i framtiden er å gi brukerne gode produkter som de ønsker å betale for Forøvrig syns jeg filmen var skuffende. Urealistisk, langtekkelig og altfor lite action (som produsenten hadde lovet så mye av på forhånd). Endret 26. august 2006 av Langbein Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 http://www.dagbladet.no/kultur/2006/08/21/474522.html 6723045[/snapback] Prakteksempel som burde vises til alle idiotene som av en eller annen patetisk grunn påstår at piratkopiering ikke skader... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har ikke sett filmen og har ingen umidellbare planer om å gjøre det heller. Men hva anngår piratvirksomhet så skjønner jeg veeeeldig godt at de blir forbannet over at filmen er spredd allerede før den er på kino. Jeg er veldig for gratisdistribusjon av filmer, og ideelt sett burde filmdistributørene/filmselskapene gitt den ut gratis på nett når dvd-en kommer, så kan folk velge om de vil laste ned eller kjøpe (jeg ville kjøpt mye uansett). Men akkurat kinoperioden synes jeg den kun burde gå på kino, særlig leit er det om det virkelig rammer norske filmer, tross alt er det mindre marked for norske filmer og de har ikke samme profit som hollywood-filmer. Om 10% av de som normalt ville sett en film på kino laster den ned så kan det i enkelte tilfeller være ødeleggende for norsk film på sikt. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hadde han regissøren bare hatt et fnugg av peiling på hvor mye han kommer til å tape på dette, så hadde nok pipen hatt en annen lyd. 6727041[/snapback] Oooog, det har du? Veldig middelmådig film, verken skuespillerene eller plottet overbeviste meg. Langtrukken med tvilsom dramaturgi og mye uklarhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå