Fotofashion Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Gikk dessverre tom for strøm , men noe godt fikk jeg ut av det.. kun endret størrelse. Syns ankeret så kult ut.. har skarpet det opp bittelittegrann. tatt med fuji s5600 Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Bilde 1: Fine farger og godt fanget. Hadde ikke fuglene vært der, hadde bildet vært kjedelig. Bilde 2: Dette bildet er alt for lyst, himmelen er utbrent. Så er utsnittet litt for stort etter min smak. s5600 er jo helt kurrant kamera, hadde det samme før. Du har nok av innstillinger å kose deg med, så prøv deg mer frem. Tips: Prøv heller og under eksponere bildene litt for så å lyse de opp i et bilderedigeringsprogram. Men det er smak og behag. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Bilde 1:Fine farger og godt fanget. Hadde ikke fuglene vært der, hadde bildet vært kjedelig. Bilde 2: Dette bildet er alt for lyst, himmelen er utbrent. Så er utsnittet litt for stort etter min smak. s5600 er jo helt kurrant kamera, hadde det samme før. Du har nok av innstillinger å kose deg med, så prøv deg mer frem. Tips: Prøv heller og under eksponere bildene litt for så å lyse de opp i et bilderedigeringsprogram. Men det er smak og behag. 6717240[/snapback] ja.. liker kameraet, eneste jeg ikke liker er det manuelle fokusen. sleit litt med eksponeringen iom solen var omtrent rett på meg. Øver og øver er jo morro å få til noe. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Den manuelle fokusen suger ja. Brukte kun automagisk fokus når jeg hadde det. Når du har mye motlys, så sett lukketiden veldig raskt, og still blenderen. Pass også på isoverdien, så ikke den er for høy. Da kan du få undereksponerte bilder t.o.m med motlys. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 når du har motlys, bruk blitz Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 takk for tipset.. skal prøve meg på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå