Gå til innhold

Beste IP-telefoni operatør?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer nå å skifte fra Telio pga en del problemer med hakking og dårlig lydkvalitet på linjene.

Mistenker at dette har noe med at de ikke tilbyr Quality of Service, eller noe sånt.

Uansett årsak: Er det annen IP-telefonoperatør som leverer høyere og jevnere kvalitet til like bra priser som Telio?

PS! Er klar over at dette kanskje ikke er HELT rett forum så ta gjerne og flytt meldingen til et underforum som passer bedre.

Fant ikke bedre forum akkurat i øyeblikket...

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Vurderer nå å skifte fra Telio pga en del problemer med hakking og dårlig lydkvalitet på linjene.

Mistenker at dette har noe med at de ikke tilbyr Quality of Service, eller noe sånt.

Uansett årsak: Er det annen IP-telefonoperatør som leverer høyere og jevnere kvalitet til like bra priser som Telio?

PS! Er klar over at dette kanskje ikke er HELT rett forum så ta gjerne og flytt meldingen til et underforum som passer bedre.

6715595[/snapback]

Telio er etter det jeg har hørt de som leverer best kvalitet, og er i europa regnet som en av foregangstakerene innen IP telefoni. Men en har jo Telenor, de leverer sjelden de beste prisene, men alltid en av de beste tjenestene.

Lenke til kommentar
Hei!

6715595[/snapback]

Har Telio, og har bare positive erfaringer. MEN jeg har hatt hakking og slikt selv, og løsningen er enkel. 'Quality-of-service' er noe som bare vil hjelpe forbindelsen din dersom ruteren og switchene dine supporter det. Alle leverandører vil ha hakke-problemer dersom de deler båndbredde med en PC som f.eks. laster ned mye data. Løsningen for meg var å sørge for at andre brukere av bredbåndsforbindelsen aldri bruker mer enn en viss andel av båndbredden. Jeg lar det alltid være igjen mer enn 3-400 kb til Telio. Har aldri hatt nedetid eller problemer etter at jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Hei!

6715595[/snapback]

Har Telio, og har bare positive erfaringer. MEN jeg har hatt hakking og slikt selv, og løsningen er enkel. 'Quality-of-service' er noe som bare vil hjelpe forbindelsen din dersom ruteren og switchene dine supporter det. Alle leverandører vil ha hakke-problemer dersom de deler båndbredde med en PC som f.eks. laster ned mye data. Løsningen for meg var å sørge for at andre brukere av bredbåndsforbindelsen aldri bruker mer enn en viss andel av båndbredden. Jeg lar det alltid være igjen mer enn 3-400 kb til Telio. Har aldri hatt nedetid eller problemer etter at jeg gjorde det.

6716080[/snapback]

Aifff. Hvordan restrikterer du dette da ?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Hei!

6715595[/snapback]

6716080[/snapback]

Aifff. Hvordan restrikterer du dette da ?

6716281[/snapback]

Man kan bruke forskjellig programvare for dette, sjekk Google for 'bandwidth throttling'. Men det beste er å bruke programvare som lar seg konfigurere for max båndbreddebruk. Jeg bruker f.eks. BitComet som Torrent-klient, og her kan man sette opp maksimumsbegrensninger for datamengder pr. tid. Det samme med Filezilla Server - jeg kan sette hvor mange paralelle brukere som kan logge seg på, og hvor mange kb/s som skal maksimalt serves.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Telio og er storfornøyd.

Bruker det i Spania med ADSL fra telefonica.

Jeg bruker QoS funksjonen til Linksys WRT54G routeren og da blir alltid telio adapteret prioritet forran bittorrent nedlasting o.l

Edit: Har forresten hørt at det ikke hjelper å tilby adaptere med QoS funksjon når du har flere pcer i nettverket og de ikke er kobla på adapteret via LAN utgangen. Tror du må ha støtte for det i router. men mulig jeg tar feil :)

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Jeg bruker Telio og er storfornøyd.

Bruker det i Spania med ADSL fra telefonica.

Jeg bruker QoS funksjonen til Linksys WRT54G routeren og da blir alltid telio adapteret prioritet forran bittorrent nedlasting o.l

Edit: Har forresten hørt at det ikke hjelper å tilby adaptere med QoS funksjon når du har flere pcer i nettverket og de ikke er kobla på adapteret via LAN utgangen. Tror du må ha støtte for det i router. men mulig jeg tar feil :)

6718293[/snapback]

Aiight..... :>

Har også hatt en del andre kryptiske feil da... Som at helt fremmede mennesker PLUTSELIG har blitt koblet inn på linja, men men... Tar dere på ordet og skal snurklet etter en bedre tildelingsløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...