xcomiii Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 avgv: Jeg har snakket med supporten. De har levert løsningen som de skulle gjør blant annet å sende en ruter med "ferdig" oppsett. Men det de ikke sa var at linjen ble satt opp som ATM og jeg måtte ha en ruter m/ IPoA støtte.Jeg synes selv at det er tragisk jeg må ordne dette selv. Noe som jeg enkelig ikke burde gjør når dem skal levere 'ferdig' oppsett. 6729009[/snapback] Du har ringt de igjen så du er sikker på at det ikke bare er en som snakker tull? Med en slik løsning kan de ikke akuratt være på hugget, jeg synes det fortsatt høres alt for sært ut til at jeg kan tro dette er fakta at en ISP hiver en kunde ut i ett slikt uføre. Hva sier papirene du har fått da? 6729692[/snapback] Helt enig, trodde ikke det var noen ISP'er igjen som leverte ATM, bortsett fra Telenor. Hva sier vilkårene om oppkobling? Har du krav på support? De fleste seriøse ISP'er strekker seg ganske langt for bedriftskunder under leveransen for å få de på nett. At bedriftskundene til Monet på ha ATM modem, synes jeg høres helt utrolig ut. ATM er jo dessuten en aldrene teknologi som stort sett brukes bare til sære ting. Lenke til kommentar
Haii Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hei, igjen. Jeg sitter ikke med vilkårene nå, men jeg skal lese den omigjen så fort som mulig og gi tilbake melding Jeg prøvde å ftp mot ruteren men jeg fikk en ikon som viste: ".: Permission Denied". Ja, jeg logget meg inn som Administrator (vet ikke om det er SuperAdmin da). Jeg sjekket configen i ruteren om FTP service'en kjørte. Følgende informasjon fikk jeg: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): {admin}[service system]=>:service system list Idx Name Protocol SrcPort DstPort Group State --------------------------------------------------------------------------------- 1 CWMP_client tcp 80 disabled 2 CWMP_server tcp 51005 disabled 3 DHCP-S udp 49152 disabled 4 DNS-C udp 53 enabled 5 DNS-S udp 53 enabled 6 Dynamic DNS enabled 7 FTP tcp 21 enabled 8 HTTP tcp 80 enabled 9 HTTPI tcp 8080 enabled 10 HTTPs tcp 443 enabled 11 IGMP-Proxy igmp disabled 12 IP_COMMANDS enabled 13 MDAP udp 3235 enabled 14 PING_RESPONDER icmp 8 enabled 15 PPTP enabled 16 RIP udp 520 520 disabled 17 SNMP_AGENT udp 161 disabled 18 SNTP udp 123 123 disabled 19 SSDP udp 1900 enabled 20 TELNET tcp 23 enabled 21 TFTP-C udp 69 disabled 22 WEBF tcp 80 disabled Hva kan vær feilen? EDIT: - Jeg har prøvd 2 iprange (192.168.1.XXX og 10.0.0.XXX)for å få vekk den forbanna det permission denied saken. - Jeg prøvde også å sette fast lokalt ip til XXX.XXX.XXX.2 men det nyttet ikke heller. - I tillegg prøvde jeg å lage et annet brukernavn for å se om det fungerte men neida det hjalp heller ikke. Endret 24. august 2006 av ZaLzIce Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Du får "denied" fordi rotkatalogen ikke er lesbar. Det kjører definetivt en FTP-service på LANsiden av modemet. Du må benytte FTP i windows ledetekst og ikke en FTP-client. Skriv følgende i ledeteksten: FTP 10.0.0.138 username er og passord er jeg usikker på. Kommer ann på hva de har levert boksen med fra MTU-link. cd dl bin put <path/filename> (i XP kan du dra filen fra skrivebordet og inn i ledeteksten) quit Få til websiden 10.0.0.138 under advansed kjører du easy setup. velg din template med beskrivelse IPoA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå