Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter/modem med ATM støtte (erfarende folk)

Anbefalte innlegg

avgv: Jeg har snakket med supporten. De har levert løsningen som de skulle gjør blant annet å sende en ruter med "ferdig" oppsett. Men det de ikke sa var at linjen ble satt opp som ATM og jeg måtte ha en ruter m/ IPoA støtte.

Jeg synes selv at det er tragisk jeg må ordne dette selv. Noe som jeg enkelig ikke burde gjør når dem skal levere 'ferdig' oppsett.

6729009[/snapback]

Du har ringt de igjen så du er sikker på at det ikke bare er en som snakker tull?

Med en slik løsning kan de ikke akuratt være på hugget, jeg synes det fortsatt høres alt for sært ut til at jeg kan tro dette er fakta at en ISP hiver en kunde ut i ett slikt uføre.

Hva sier papirene du har fått da?

6729692[/snapback]

Helt enig, trodde ikke det var noen ISP'er igjen som leverte ATM, bortsett fra Telenor. Hva sier vilkårene om oppkobling? Har du krav på support? De fleste seriøse ISP'er strekker seg ganske langt for bedriftskunder under leveransen for å få de på nett. At bedriftskundene til Monet på ha ATM modem, synes jeg høres helt utrolig ut. ATM er jo dessuten en aldrene teknologi som stort sett brukes bare til sære ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, igjen.

Jeg sitter ikke med vilkårene nå, men jeg skal lese den omigjen så fort som mulig og gi tilbake melding

Jeg prøvde å ftp mot ruteren men jeg fikk en ikon som viste: ".: Permission Denied". Ja, jeg logget meg inn som Administrator (vet ikke om det er SuperAdmin da). Jeg sjekket configen i ruteren om FTP service'en kjørte.

Følgende informasjon fikk jeg:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

{admin}[service system]=>:service system list
Idx Name             Protocol         SrcPort  DstPort  Group            State
---------------------------------------------------------------------------------
 1 CWMP_client      tcp                       80                        disabled
 2 CWMP_server      tcp                       51005                     disabled
 3 DHCP-S           udp                       49152                     disabled
 4 DNS-C            udp                       53                        enabled
 5 DNS-S            udp                       53                        enabled
 6 Dynamic DNS                                                          enabled
 7 FTP              tcp                       21                        enabled
 8 HTTP             tcp                       80                        enabled
 9 HTTPI            tcp                       8080                      enabled
10 HTTPs            tcp                       443                       enabled
11 IGMP-Proxy       igmp                                                disabled
12 IP_COMMANDS                                                          enabled
13 MDAP             udp                       3235                      enabled
14 PING_RESPONDER   icmp                      8                         enabled
15 PPTP                                                                 enabled
16 RIP              udp              520      520                       disabled
17 SNMP_AGENT       udp                       161                       disabled
18 SNTP             udp              123      123                       disabled
19 SSDP             udp                       1900                      enabled
20 TELNET           tcp                       23                        enabled
21 TFTP-C           udp                       69                        disabled
22 WEBF             tcp                       80                        disabled

Hva kan vær feilen?

EDIT:

- Jeg har prøvd 2 iprange (192.168.1.XXX og 10.0.0.XXX)for å få vekk den forbanna det permission denied saken.

- Jeg prøvde også å sette fast lokalt ip til XXX.XXX.XXX.2 men det nyttet ikke heller.

- I tillegg prøvde jeg å lage et annet brukernavn for å se om det fungerte men neida det hjalp heller ikke.

Endret av ZaLzIce
Lenke til kommentar

Du får "denied" fordi rotkatalogen ikke er lesbar.

Det kjører definetivt en FTP-service på LANsiden av modemet.

Du må benytte FTP i windows ledetekst og ikke en FTP-client.

Skriv følgende i ledeteksten:

FTP 10.0.0.138

username er og passord er jeg usikker på. Kommer ann på hva de har levert boksen med fra MTU-link.

cd dl

bin

put <path/filename> (i XP kan du dra filen fra skrivebordet og inn i ledeteksten)

quit

Få til websiden 10.0.0.138

under advansed kjører du easy setup.

velg din template med beskrivelse IPoA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...