BUFF Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hallois, Kan folket tale på hva som er best til spill og generell nett bruk ? Win2K eller WinXP Maskin spec. se sig. Har kjørt WinXP i 1,5 år nå, men vil gjerne gå tilbake til Win2K... Noen som kjenner til ulemper med 2000? -BUFF Lenke til kommentar
klure Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Med din maskin er nok WinXP best til spilling og diverse... Win2k duger også som bare det men er ikke så kompatibelt med gamlere spill. Dette er egentlig smak og behag, du merker ikke mye ytelsesforskjell heller. WinXP er dog mye raskere til å starte opp... Har kun hatt gode erfaringer med Win2k, mens XP har det vært litt trøbbel av og til med uoffisielle driver ++ som fort kan focke opp hele systemet, tror ikke Win2k er så sårbar på den måten... edit: Nice specs btw _________________ Abit KX7-333-R * Athlon XP1800+@2000+ Gainward GF4Ti4400 "GS" @295/650 Corsair 512MB DDR XMS2700 CAS2 2xWD Caviar 80GB 8MB Cache RAID0 Plextor 16/10/40x * 52x Creative :sad: Telenor Avidi 1024/256 [ Denne Melding var redigert av: klure på 2002-10-24 12:27 ] Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har mye bedre erfaring med w2k enn XP. Både stabilitet og kompatibilitet med andre programmer. Men jeg bruker ikke maskinen til annet enn job + barnespill av den typen som ofte er laget i flash. Hvis du klarer å holde mageinnholdet på plass med all den påtrengende brukervennligheten til XP og er spill fokusert er XP best. Selv blir jeg helt kvalm av alle oppfordringer til å lage passport konto og alt annet at dill så w2k er min favoritt. (foruten Linux da selvfølgelig) Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Ok, Jeg får kjøre opp en disk med 2K server og teste, er liksom blitt vant med XP, men er ikke helt fornøyd med sikkerheten i XP. Nå til dags har man ADSL og ting skal deles :smile: hehe, så er det egentlig best med Win2K. Men jeg får teste med spill da, vet de fungerer på Pro, men server... Det har jeg ikke testet før. Noen som har testet server + spill... -BUFF Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Server er server og ikke arbeidsstasjon. Skal du ha 2000 så bør du bruke Workstation. Det ligger mye mer i serveren som du ikke har bruk for. Den største feilen med Win server er at man kan kjøre alle mulige programmer på server konsollet. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Er MANGE poster etter det jeg husker om "win2k eller xp" søk etter de og se hva som er sagt tidligere.. (mulig jeg husker feil, men tror det var det jeg søkte etter for en stund siden og fant masse) ellers virker det ja som det er en smak sak. win2k server har igrunn bare masse tillegsprogrammer sånn i bunn og grunn.. kjørte det en stund men fant ut at det bare var tull. kjørte adv server også for å teste det, men enda mer bortkasta =) Men fikk testa de da.... Så har du ikek bruk for tilleggstingene i server så ikke ork å installer det.. Jeg har kjørt win2k lenge og kommer til å fortsette med det. men har du kjørt winxp lenge ville jeg anbefalt å fortsette med det. er vel smak og behag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå