Avensis02 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Hallo Har en 15 mndr. gammel Compaq maskin som jeg har hatt mye krøll med, prøvde å systemgjenopprette hele maskinen for en tid tilbake, men fikk opp en masse feilmeldinger . Prøvde å systemgjenopprette på nytt men det blir bare krøll. Har nå tenkt på å kjøpe en ny harddisk og nytt operativsystem (Windows XP Home OEM). Mitt spørsmål er: er det bare å montere harddisken og sette igang Windows XP cd'en og så løser det seg? Hadde vært veldig fint hvis det var så lett. På forhånd, takk for hjelpen Endret 21. august 2006 av Avensis02 Lenke til kommentar
Matias Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ja, det er vel så enkelt? Bare monter og installer. Så kan du jo formatere den andre disken din også. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har ikke tenkt på å beholde den gamle harddisken, bare den nye. Håper det er like enkelt for det. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Bare ta ut den gamle og sett den nye der den stod. Om de er av samme type da. Deretter setter du bare inn din XP CD og sørger for at maskinen starter med cd-rom (sjekk bios). Installasjonen starter da automatisk. Deretter vil installasjonen gi deg valg om å opprette partisjoner på den nye disken. Er ganske forklarende stort sett. Bare spør om det er noe. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 He he, er helt grønn på dette området gitt. Hvis det blir spurt om jeg vil opprette partisjoner på den nye disken, skal jeg da svare ja eller.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ja, man er nødt for å opprette en partisjon (eller flere). Deretter skal den formateres. Kanskje denne guiden kan være til litt hjelp: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Takk for svarene. Skal bestille harddisk på komplett.no og sette i gang. Blir jeg stående fast så er jeg nok tilbake og maser videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå