Gå til innhold

Kjøp av strømutstyr

Anbefalte innlegg

Hei, jeg visste ikke hvor jeg skulle plassere dette, så jeg tok rett og slett posten til off topic. Et lan jeg pusler med skal kjøpe endel nytt strømutstyr, og da lurer vi på om vi skal kjøpe noe litt bedre enn biltema tilbud. Noe spesielle kabelruller/vinder som egner seg for LAN bruk? Og hva koster det for bittelitt kvalitet?

Noen her som kan egne seg? hva med den nederste rulla?

Ellers noen som har tips til hva som kan egne seg i forhold til strøm og LAN?

På forhånd takk!

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk kabelruller på LAN hvis du ikke har planer om å rulle ut hele kabelen... Vanligvis med en del PC-er belaster man ofte uttakene med en del ampere og hvis kabelen ikke er rullet ut står det ofte at den ikke må belastes mer enn 4-5A da mer er brannfarlig (er ikke nok til mer enn 3 PC-er).

Kjøp noen skikkelige skjøteledninger på Byggkjøp eller Biltema med tverrsnitt på 2.5 (men helst 4) kvadratmillimeter og koble på forgreininger fra det som er beregnet på 16A. Forgreininger av god kvalitet finner du på Biltema. Du trenger ikke noe mer skikkelig enn det.

Lenke til kommentar

nå er jeg litt forvirra... Sier du at det ikke finnes bra kabelruller i det hele tatt, eller at det bare blir dårlig om det ikke kveiles helt ut?

Vi kveiler ut hele lengden for hvert LAN, så akkurat den er god. Men hvis det fremdeles er bedre med skjøteledninger, så blir det noe anna...

Lenke til kommentar

Går bra sålenge du ruller den helt ut... kjøp en med en strømbegrensning på samme størrelse som sikringen (sannsynligvis 16A). Da kan du koble en god del på den (hvis du ruller den helt), og kobler du for mye på den, så går bare sikringen.

Lenke til kommentar

Stikk innom. Har vært på Biltema i Drammen før og der har de masse sånnt til en billig penge :). Tror det var 30 kr eller noe sånnt for en sånn fordeler med 6 kontakter i... skjønner ikke at det kan lages så billig. Med 2 meter ledning å greier. Tåler 16 ampere visstnok.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...