Gå til innhold

Skjermkort herper oppstart av pc...

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har et radeon 9650 kort (noe i den dur i alle fall, nokså billig kort).

For noen uker siden oppdaget jeg at maskina ikke starta, ingen vifta, ikke en gnist! Fra før visste jeg at hk var dårlig, så jeg sente inn det, fikk igjen på kreditt og kjøpte et nytt demokort.

Det nye kortet kom og jeg rigga opp, ikke en gnist nå heller! Heldigvis hadde jeg en kompis på besøk som ba meg feilsøke skjermkort, og pcen starta fint etter skjermkort hadde vært bytta ut.

Vel - da er skjermkortet OGSÅ gåent da tenkte jeg, F..... å. Jeg sente inn retursøknad til komplett, og fikk den innvilget. Rett før jeg skulle sende tenkte jeg at jeg burde sjekke det en siste gang, dog i en anna maskin. Og sett hva - DEN pcen fungerte perfekt med mitt angivelige defekte skjermkort.

Men da jeg setter det tilbake i serveren er det fremdeles ikke en gnist. HK'et mitt er et Asus P4C800-E Deluxe mens testmaskina har et hk av typen MSI.

Hva skyldes dette? Kan jeg kalle skjermkortet defekt bare på grunn av at det ikke fungerer i min maskin? Hva skal jeg gjøre?

Alle tips mottas med takk!

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hender at skjermkort og hovedkort ikke er kompatible. Har selv opplevd det. Da har du ikke særlig annet valg enn å bytte enten hovedkort eller skjermkort. Siden ingen av dem er defekt vil jeg tro du ikke kan ta det på reklamasjon heller. Du kan prøve angrefrist på hovedkortet? Ellers får du bare bruke noen lapper på nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...