wæng Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 heisann.. nettopp kjøp meg ny laptop. Denne har da HPfunksjonen "Systemgjenoppretting". Går ut på at jeg brenner to dvd'er med backupfiler også den dagen ting går i dass, så setter jeg inn disse to dvd'ene så gjenopprettes data tilbake som fabrikkinnstilt. Det jeg lurer på da, er om jeg kan drive å partisjonere og likevel kan beholde denne funksjonen. Inne på min data maskin vises: *Lokal disk (C:) *HP_RECOVERY (D:) Jeg skjønner at D: ikke skal røres, men jeg vil partisjonere C: for 1) Et sikrere system hvor kun windowsrelaterte filer ligger 2) En mer oversiktlig partisjon for media filer. Så kan jeg bare bruke f. eks magic partition for å dele op C: , eller vil gjenopprettings funksjonen falle bort? Takekr for svar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg ville latt det være slik det er . Hvis du engang skal gjenopprette ville all plass utenom D: (HP_RECOVERY) bli skapt på nytt som en stor C igjen likevel , og da er du like langt . Lenke til kommentar
wæng Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 jo, men hvis det FØRST da vil bli en stor C: og D: (HP_RECOVERY), så er det jo ikke problem, det er bare mens jeg bruker pcn NÅ, frem til det blir rot. DA vil jeg gjenopprette alt. Men vet du om det funker om jeg deler opp C: nå? At jeg senere kan kjøre programmet, så har jeg da C: og D: (HP), som jeg har idag. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Partition Magic 8, Paragon HD Manager , Partition Commander 9 , etc kan krympe C fra slutten slik at du kan lage en extra partisjon i det frigitte tomrommet som blir der . Hvis du senere gjør HP recovery sletter den alt av partisjoner (utenom sin egen) og oppretter en ny igjen med win+programvare. Slik at det blir akkurat slik du har det nå . Da må du igjen frem med partisjonsverktøy for å frigjøre plass påny og lage tredje partisjon igjen. Det er slik disse gjenopprettingene virker . Lenke til kommentar
wæng Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 okai, det noe slikt jeg vil ha. Får bare ta backup når jeg skal bruke HPrecovery da.. Takk for svaret.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå