Cybermantix Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei På jobben bruker vi en Maxtor 160GB satt inn i en standard Dell GX150 Miditower for oppbevaring av Image, samt software/spill/DivX og Mp3. Småsnaks-serveren :smile: som vi delte over LAN'et. Den er satt som slave på Primary IDE controller, formatert med NTFS og vi installerte den ved hjelp av Maxtor sitt diskverktøy. PCen kjører Win2000 Pro. Men denne harddisken har oppført seg rart... 1. Alt kjørte fint i ca 6 uker, da en dag fikk jeg plutselig feilmelding om at flere av filene var inaccessible når jeg prøvde å åpne/kopiere dem. Etter en Reboot startet Windows sin egen Chkdisk og fant ut at 90% av filene var korrupte, og slettet dem! De korrupte filene var helt tilfeldig utvalgt, og virusscan av div. virusprog kunne ikke finne noen virus. Jeg kjørte surfac scan med både scandisk og Norton Disk doctor 2002, men de fant ingen feil. Kjørte også Maxtor sin egen diagnose-diskett, men det fant heller ingen ting. 2. 3 uker senere skjedde akkurat det samme! Forbanna sendte jeg disken til Maxtor, fikk en ny tilbake mye senere, med meldingen av at den gamle ikke hadde feil, men her er en ny allikevel. Jaja, tenkte jeg og begynte å overføre igjen, alt var fryd og gammen, inntil 5 uker senere da samme dritten skjedde igjen!! 3. Etter å ha resignert, og bare lagt inn ting periodisk, prøvde jeg da å spille av litt MP3 jeg hadde lagt inn på nytt etter siste korrupsjon, opplevde jeg at lyden var forandret til å være lydsporet til noen episoder av Dark Angel som jeg hadde lagt inn før, men som hadde gått under i siste crash. Merkelig nok, virket det som om det "spredde seg" slik at flere og flere MP3'er som jeg klarte å spille av først, plutselig ble endret. Det merkligeste er at det er noen andre på jobben som har akkurat samme opplegg, men de har aldri hatt problemer! Har dere noen råd folkens? ellers er det rett ut med denne HD'en og inn med en Western Digital. (de FUNKER jo faktisk) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Du har jo løsningen selv, du kjører jo Dell ... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå