JohndoeMAKT Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 "Mammaen min sa det" er tilstrekkelig bevis for meg. 6719770[/snapback] Hun er vel den eneste i denne tråden med erfaring fra den ene siden og dersom hun ler i fødsels fjes rekker det en lang vei for meg også. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 De to tingene er uansett ingenting i forhold til: Lenke til kommentar
Xeniobus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Fikk en paintball kule midt i den ene testikkelen forrige onsdag. Har vært sykemeldt fram til i dag. Vil ikke si det er særlig behagelig Lenke til kommentar
gimme Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Sykt! Satser på at nøttespark er vondere en å føde... Men du blir jo helt hemma av et spark i nøttene Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Jeg er overbevist om at et kraftig ballespark er mye verre enn føding, uten at jeg ha erfaring med begge deler. Det er flere ting som kan drøftes her: 1. Annengangsforeldre, f. eks. Kvinnen har allerede opplevd en fødsel og vet hvor vondt det gjør, allikevel velger hun å få et barn til. 2. Hvis jeg visste at jeg ville få et ballespark om ni måneder og på mirakuløs måte få en baby, ville jeg aldri gjort det. 3. Slik jeg vurderer det, vil man etter hvert bli vant til smerten en fødsel gir. Middels til lav smerte over lang tid eller et ballespark med ekstrem smerte i relativt kort tid (selv om varigheten varierer sterkt). You make up your mind, jeg er nesten 100 % overbevist om at ballespark er verre, uansett hva kvinner sier. Å mene noe annet blir ulogisk for meg. Min mening. Endret 22. august 2006 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Sikkert veldig forskjellig type smerte da, kan være vanskelig og sammenlikne. Fødsel - Langvarig smerte. Ballespark - Kortvarig, intens smerte. 6714204[/snapback] Jeg er ganske slått ut etter å ha "knust" ballene, og smerten går ikke over med en gang. 6714211[/snapback] Ah, sant det. Kom akkurat på at det varer faktisk ganske lenge det og. Da vil jeg si at ballesparket er værst. I hvert fall hvis det er tilstrekkelig hardt. 6714234[/snapback] Vel, selv om det er langvarig begge to, så roer jo ballesmerte seg ned etter hvert. Det blir mer .. kvalmhet/ømhet. Vanskelig og sammenligne. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Grunnen til at jeg lagde denne er fordi jeg ble pisslei av kvinner som kommer med "Menn vet ingenting om smerte, fordi de slipper å føde barn!" kommentarer. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å finne ut hva folk tror er vondest og det viser seg at meningene deles godt opp etter kjønn her også, selv om jentene her på forumet mest sannsynelig ikke har filla peiling på hvordan det er å føde. Lenke til kommentar
celebra Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Et par tanker her For det første så har fødsel et formål, noe et ballespark ikke har. Det andre er et å føde ikke bare er intenst vondt over lang tid, men det er en enorm påkjenning for kroppen. Den skal gjennom en del bank for å få en baby ut. Så det å sammenligne smerte er litt søkt. Man kan jo spørre om det kan sammnlignes med å få et ballespark mens man løfter vekter. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Helt klart nøtteknekkern. Av åpenbare grunner; 1. Kvinner som føder for medisiner og stuff for smertene o.l Gutta er uforberet på smerten 2. Fødsel har et formål. 3. Et skikkelig ballespark kan man spy/ bli kvalm, eller i værstefall besvime av smerten. EOD. Steng tråd. Neste tråd. Lenke til kommentar
celebra Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 3. Et skikkelig ballespark kan man spy/ bli kvalm, eller i værstefall besvime av smerten. 6723009[/snapback] Det kan man sannelig av fødsel og. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 3. Et skikkelig ballespark kan man spy/ bli kvalm, eller i værstefall besvime av smerten. 6723009[/snapback] Det kan man sannelig av fødsel og. 6723179[/snapback] Erfaring? Sjeldent har jeg hørt. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Er ikke ofte at man får smertestillende før man får et ballespark Har fått sko med jerntupp opp i pikken, jernstang og et kne (ikke samtidig). Jeg glemmer aldri ALDRI smerten! Jeg lå nede i flere minutter og jamra mens følelsen kom opp i magen (alle får den). Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Den intense kvalmen eit realt ballespark fører med seg er herlig. <3 Lenke til kommentar
celebra Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 3. Et skikkelig ballespark kan man spy/ bli kvalm, eller i værstefall besvime av smerten. 6723009[/snapback] Det kan man sannelig av fødsel og. 6723179[/snapback] Erfaring? Sjeldent har jeg hørt. 6723186[/snapback] Sjeldent ja, men det skjer. Det kan generelt sett skje en del gufne ting når man skal føde. Har bekjente som jobber på fødeavdelingen. Og det er ikke all historiene deres jeg har lyst til å høre på. ( Men de forteller dem likevel ) Har ei venninne som sleit i to døgn. Prøv å å bli sparket i ballene i to døgn. I dare you!! Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det som må være utrloig flaut når man føder er jo å bæsje på seg, selv om det er noe jeg mener skal skje ganske ofte, gjør det ikke? Uansett er jo jordmldrene profesjonelle og bryr seg vel egentlig ikke. Det må være flaut, men om man får beskjed om å ligge å presse, og samtidig prøve å åpne alle luker, da er det ikke rart noe kommer tror jeg. Sånn apropos føding og OT Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Ta hensyn til følgende prosess: Det stemmer, de klipper opp vagina. 1/3 av kvinner får dette utført for å hjelpe fødselen. Hvorvidt de får smertestillende eller ikke har ingenting å si, det er ikke det som er spørsmålet. Hva som er vondest er det som er vondest, har man ikke smertestillende tilgjengelig så er man 'shit out of luck'. 13 timer (gjennomsnittet for det første barnet) med fødsel sammenlignet med et spark i ballene som absolutt maksimum varer i én time (kanskje det er verre å miste en bowlingkule på guttene, men et solid spark varer ikke lenger enn en time). Endret 22. august 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) 3. Et skikkelig ballespark kan man spy/ bli kvalm, eller i værstefall besvime av smerten. 6723009[/snapback] Det kan man sannelig av fødsel og. 6723179[/snapback] Jeg tviler sterkt på at en besvimer av smerte under fødsel. Skal en først besvime da er deg pga utmattelse, og jeg tviler på at det skjer også. Damer er konstruert til å føde, ikke til å klemme ihjel barnet fordi de svimer av før det popper ut. (et solid spark varer ikke lenger enn en time). 6724219[/snapback] Om du tror smerten kun varer en time, har du aldri fått et skikkelig ballespark. Endret 22. august 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (et solid spark varer ikke lenger enn en time). 6724219[/snapback] Om du tror smerten kun varer en time, har du aldri fått et skikkelig ballespark. 6724227[/snapback] Vil nesten våge å tro at færre menn gjennomgår et så brutalt ballespark(flere timer med vedvarende smerte) enn damer som gjennomgår fødsler. Lenke til kommentar
Xeniobus Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ta hensyn til følgende prosess: Det stemmer, de klipper opp vagina. 1/3 av kvinner får dette utført for å hjelpe fødselen. Hvorvidt de får smertestillende eller ikke har ingenting å si, det er ikke det som er spørsmålet. Hva som er vondest er det som er vondest, har man ikke smertestillende tilgjengelig så er man 'shit out of luck'. 13 timer (gjennomsnittet for det første barnet) med fødsel sammenlignet med et spark i ballene som absolutt maksimum varer i én time (kanskje det er verre å miste en bowlingkule på guttene, men et solid spark varer ikke lenger enn en time). 6724219[/snapback] Tro meg. Smertene varer lengre enn en time. Hadde problemer med å gå 3 dager ette paintball i pungen. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ta hensyn til følgende prosess: Det stemmer, de klipper opp vagina. 1/3 av kvinner får dette utført for å hjelpe fødselen. Hvorvidt de får smertestillende eller ikke har ingenting å si, det er ikke det som er spørsmålet. Hva som er vondest er det som er vondest, har man ikke smertestillende tilgjengelig så er man 'shit out of luck'. 13 timer (gjennomsnittet for det første barnet) med fødsel sammenlignet med et spark i ballene som absolutt maksimum varer i én time (kanskje det er verre å miste en bowlingkule på guttene, men et solid spark varer ikke lenger enn en time). 6724219[/snapback] Tro meg. Smertene varer lengre enn en time. Hadde problemer med å gå 3 dager ette paintball i pungen. 6724633[/snapback] Vel, nå snakker vi spark, da. Kan aldri si å ha fått et ordentlig ballespark selv, men jeg gav et skikkelig et til broren min da vi var mindre. Han gråt en stund og sippa og vred seg i mange timer. (PS: Det var da jeg lærte at det gjør spesielt vondt å bli sparka i nøttene!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå