Gå til innhold

Føding vs nøtteknekker - mest smerte?

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg så et program på Discovery som handlet om mann vs kvinne og i det programmet tok de opp emnet smerte. Hvis en mann måtte gå gjennom smertene en fødsel innebærer så ville den personen mest sannsynlig endt opp død.

Jeg stemmer fødsel :)

6714474[/snapback]

Hørtes veldig rart ut! Det vil jo si at fødsel er verre enn å knekke begge beina og andre "aktiviteter" som menn har blitt utsatt for. :hmm:

Lenke til kommentar

Er det ikkje sånn at kvinner tåler meir smerte under fødselen grunna eit stoff som blir skilt ut fra hjernen eller noko sånt? Altså, smerten er der, men det er ikkje så forferdeleg gale med det der spesielle stoffet.

Og så vidt eg veit har ikkje menn noko liknande når me får eit realt ballespark, altså vil eg tippe at "nøtteknekkeren" innebærer mest smerte. Berre tipping sjølvsagt...Men det er sikkert gjort noko undersøkingar på det der ein eller anna plass...

edit: retting

Endret av zelluz
Lenke til kommentar

Menn har overlevd tortur i flere uker, å miste armer, ben og andre vesentlige kroppsdeler, de har til og med overlevd å få halve overkroppen bitt av av en hai. Jeg har vanskelig for å tro at kroppen velger å dø av smerte, når smerte i seg selv er noe kroppen produserer. Det er ingen som dør av smerten av å bli skutt, det er kulen som tar deg. På samme måte vil smerten som kommer med et fødsel ikke kunne drepe noen, fordi alt foregår bare i hodet ditt.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Så sant så sant! Har hørt kvinner si at mensensmerter er verre enn et realt ballespark. har jeg store vanskeligheter med å tro. Et ekte ballespart fører jo nermest til lammelser i hele kroppen og flere timer med forkrøplet gangelag.

6714684[/snapback]

Et realt ballespark slår enhver mann rett i bakken. Er det hardt nok kan vi besvime, men det skjer ikke før etter at vi har spydd ut alt magen vår inneholdt.

Menssmerter my ass.

Lenke til kommentar

Ingen overraskelse, jenter svarer fødsel og gutter svarer ballespark. Ikke nok med det, jenten som svarer fødsel har ikke barn.

Jammen klarte vi å spå at uvitenhet råder; det jeg har opplevd er alltid verst. Det blir som å sitte på fest og hele tiden si "den historien var ok, men jeg har en bedre".

Tror vi bare skal anta at vi aldri vil få vite det.

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om damer som spyr av smerte under ein fødsel. (?)

Derimot den gongen eg fikke eit perfekt knips med ei 1 1/2l flaske midt i stellet måtte eg til slutt rope på elgen av rein smerte.

Men som sagt over her, dette får vi sikkert aldri vite. =/

CrazyKimmi=): Sekunder? :--O OMGAD, vi snakker faktisk litt meir enn det. =P

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Har aldri hørt om damer som spyr av smerte under ein fødsel. (?)

Derimot den gongen eg fikke eit perfekt knips med ei 1 1/2l flaske midt i stellet måtte eg til slutt rope på elgen av rein smerte.

Men som sagt over her, dette får vi sikkert aldri vite. =/

CrazyKimmi=): Sekunder? :--O OMGAD, vi snakker faktisk litt meir enn det. =P

6714855[/snapback]

Timer er det i vertfall ikke... Sier ikke at et ballespark ikke er ekstremt vondt. Men fødsel er verre. Det må jo være det.! Forskjellen er vel at et ballespark er mer akutt smerte, helt uforbredt. Mens i en fødsel bygger det seg opp, å man liksom vet hva som vil skje. Heller veldig vondt noen minutter da, enn like vondt ( om ikke mer ) i flere timer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...