Ustedalen Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Siden jeg nettopp har flyttet til USA, hadde det vaert kjekt aa faa vite om noen nettbutikker som selger fotoutstyr. Jeg var innom B&H i New York (verdens stoerste fotobutikk) og kom ut med en Tamrac Expedition 7, polarize filter med adapter (Slik at jeg kan bruke den paa begge linsene mine), to uv-filter, og et ND-filter (2-3 blendere) for 1800 kroner. Ekstremt mye billigere enn i Norge. Men naa er jeg veldig sulten paa et macro objektiv, og jeg skal kjoepe meg dette saa fort som jeg har muligheten. Men vet noen om en nettbutikk i USA der man kan kjoepe dette? B&H hadde ikke objektive inne paa en stund, og EBAY hadde det heller ikke. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Men naa er jeg veldig sulten paa et macro objektiv, og jeg skal kjoepe meg dette saa fort som jeg har muligheten. Men vet noen om en nettbutikk i USA der man kan kjoepe dette?Nå er vel ingen av forumbrukerne noen veldig gode tankelesere, iallefall ikke via nettet. Tror du ble litt for ivrig nå, mangler litt info selv om jeg har funnet noe. Ser at du har ett Nikon dSLR, selv om du gjemte å fortelle dette, men hvilket makro-objektiv er du på jakt etter da. Både B&H og Adorama har makro-objektiver på lager fra både Nikon, Sigma, Tamron og Tokina. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Tenker meg at jeg skal ha en 60mm. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 www.adorama.com er vel den største sammen med bhphoto. Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Dette var interessant! Sveipet innom forumet for å poste et tilsvarende innlegg som Ustedalen, men det blir litt overflødig nå. Jeg lurer altså på det samme, siden jeg skal på en liten 3-ukers i henholdsvis New York, Chicago og Lincoln (NE) om ca. 1 mnd. Ser jo at prisene på elektronikk er av en helt annen verden "over there", så det er vel bare å blankpolere VISA-kortet før avreise... ;-) Kunne tenke meg både en kurant tele-zoom (70-300mm e.l.) samt en ekstern blitz (har kun den innebyggede nå, og det duger IKKE). Har overhode ingen peiling på hva jeg bør se etter når det gjelder blitz...noen tips? Tar gjerne også imot tips mtp. valg av objektiv. Jeg har et Nikon D50... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Har overhode ingen peiling på hva jeg bør se etter når det gjelder blitz...noen tips? Tar gjerne også imot tips mtp. valg av objektiv.Foreslår at du kikker litt i Objektiver, filtre, blits og utstyr-delen av forumet. Der finnes mange tråder som omhandler det du søker. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 Dette var interessant! Sveipet innom forumet for å poste et tilsvarende innlegg som Ustedalen, men det blir litt overflødig nå. Jeg lurer altså på det samme, siden jeg skal på en liten 3-ukers i henholdsvis New York, Chicago og Lincoln (NE) om ca. 1 mnd. Ser jo at prisene på elektronikk er av en helt annen verden "over there", så det er vel bare å blankpolere VISA-kortet før avreise... ;-) 6733544[/snapback] Dra innom B&H mellom 9th avenue og Broadway i New York. Du vil elske det stedet. Ekstremt gode priser ogsaa. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Noen som vet om en amerikansk eller annen utenlandsk Kelkoo? Altså prissammenligning (på foto). Kelkoo.com fører meg til kelkoo.no... Har prøvd alibaba, men den var ikke noe tess til foto synes jeg... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Pricefish Pricegrabber Shopcartusa F.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå