Gå til innhold

Plextor og Mmore 90 min cder

Pirelli

Anbefalte innlegg

Kjøpte inn en hel haug med 90 min cder. Håpefull skulle det settes igang og brenne med en plextor 24x brenner. Som kanskje flere allerede har skjønt var ikke dette så enkelt. Lurer på om flere har samme problemet og hva dere gjrde for å fikse dette..

Håper på hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-24 11:51, skrev Cybermantix:

Har samme problem på min Plextor 40x, har hørt at Plextor og MMore sine 90min plater rett og slett ikke går i hop...

Lurer derfor på om det er noen som har brukt 90min CDer uansett merke på Plextor-brenner og da hvilke merker som funker

*host*Bullshit*host* :razz:

Fungerer fint hos meg med Plextor 40x og MMORE 90min. Jeg brenner over 90 min inn på platene. Ikke noe problem. Skal være sagt at jeg bruker Nero 5.5.9.9 (har ikke oppgradert til 5.5.9.14 enda.. :razz: ) og Plextor Firmware version 1.1.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Hei

jeg har en Yamaha CRW F1 Og en Yamaha Crw8*4*24

Jeg kjøpte Mmore 90Min spindel 25Stk på komplet data.

Alle platene registrerer bare 88MB ledig. på alle brennerne mine :sad:

og maks brenne hastighet settes til 8X.

Mmore stinker :sad:

skal holde meg til Verbatim heretter aldrig hatt problemer med de. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 12:08, skrev win_xp:

Hei

jeg har en Yamaha CRW F1 Og en Yamaha Crw8*4*24

Jeg kjøpte Mmore 90Min spindel 25Stk på komplet data.

Alle platene registrerer bare 88MB ledig. på alle brennerne mine :sad:

og maks brenne hastighet settes til 8X.

Mmore stinker :sad:

skal holde meg til Verbatim heretter aldrig hatt problemer med de. :smile:

Lol.. Alle 90min CD'er blir registrert til 88MB da din nisse. Du må jo skru på overburn og bare brenne i vei. Et unntake er det integrerte brenne programmet i Win XP. Det sier faktisk at CD'en er en 700MB CD.

Og jeg kjørte overburn på de samme CD'ene som du med 40x hastighet.

Grunnen til denne lave hastigheten kan være 2 ting.

1. Brenneren din er SINNSYKT pirkete når det gjelder CD'er.

2. Du må oppdatere brenne programmet ditt. Helst bruke Nero hvis du ikke allerede gjør det da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 13:05, skrev Pirelli:

Etter en del nedlastinger går det bra å brenne filer fra hd.. men har fortsatt problemer med å kopiere cd er da..ganske irriterende...

Lag image av CD'en på HD først, så brenner du. Problem løst. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Lol.. Alle 90min CD'er blir registrert til 88MB da din nisse. Du må jo skru på overburn og bare brenne i vei. Et unntake er det integrerte brenne programmet i Win XP. Det sier faktisk at CD'en er en 700MB CD.

Og jeg kjørte overburn på de samme CD'ene som du med 40x hastighet.

Grunnen til denne lave hastigheten kan være 2 ting.

1. Brenneren din er
SINNSYKT
pirkete når det gjelder CD'er.

2. Du må oppdatere brenne programmet ditt. Helst bruke Nero hvis du ikke allerede gjør det da.

Har siste Nero og siste bios til brenner samme resultat. :sad:

Lenke til kommentar

Brenner opp til 95 min på min Plextor 40/12/40 uten problemer på Infiniti 99 min/900MB plater(32x), har ikke prøvd Mmore platene du snakker om. Bruker Nero 5.5.9.9 og brenner alltid på max uansett platemerke. Aldri hatt en feilbrenning :grin: :grin: :grin: (Infiniti platene har jeg kjøpt på Coop Obs!)

Lenke til kommentar

Eg har noko av same problem.. Eg har Plextor 48x brenner ,bruker Nero (v 5.5.9.9) og bruker Infiniti 99min cder. Eg har lest at denne brenneren ikkje kan brenne ut meir enn omlag 95 min, men når eg skal brenne ut 700-850MB får eg opp melding om at det ikkje er plass på cd'n. I følge "Overburn guiden" til Hardware.no skal det etter kvart dukke opp ein melding som spør om du verkeleg vil prøve å brenne. Denne meldingen kommer ikkje opp, men maskina sender heller ut trayet. DVS.. eg får ikkje brent cd'er med meir enn 700MB+

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 19:04, skrev Bomsen:

Eg har noko av same problem.. Eg har Plextor 48x brenner ,bruker Nero (v 5.5.9.9) og bruker Infiniti 99min cder. Eg har lest at denne brenneren ikkje kan brenne ut meir enn omlag 95 min, men når eg skal brenne ut 700-850MB får eg opp melding om at det ikkje er plass på cd'n. I følge "Overburn guiden" til Hardware.no skal det etter kvart dukke opp ein melding som spør om du verkeleg vil prøve å brenne. Denne meldingen kommer ikkje opp, men maskina sender heller ut trayet. DVS.. eg får ikkje brent cd'er med meir enn 700MB+

Samme skjer meg :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...