fatcamper Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei! lurer på hva som skal til for å få mer krefter ut av en ford mondeo, 94 modell? Har en 1,8 l 115 hk. Hvor mye vil det koste for en turbo som er bra? Hva med luftfilter? Bra effektanlegg? Hvor får jeg kjøpt dette? Er det dyrt å montere? Er helt blank på dette området. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 skalviseee turbo, finnes konverteringssett "der ute", kanskje noen andre som vet mer om pris og slikt? Luftfilter; +0-5 hester, ca 1000,- dette monterer du selv. Effektanlegg; +0-15 hester 3-4000,- en time på verksted 500-1000kr mekonomen, bilxtra, eller søk på bilrekvisita på ditt hjemsted hos gulesider.no Ellers finnes den motoren i en 130hk utgave, iirc må du bytte kammer og styreenhet. vet ikke hva du må ut med for slikt. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 skalviseee turbo, finnes konverteringssett "der ute", kanskje noen andre som vet mer om pris og slikt? Luftfilter; +0-5 hester, ca 1000,- dette monterer du selv. Effektanlegg; +0-15 hester 3-4000,- en time på verksted 500-1000kr mekonomen, bilxtra, eller søk på bilrekvisita på ditt hjemsted hos gulesider.no Ellers finnes den motoren i en 130hk utgave, iirc må du bytte kammer og styreenhet. vet ikke hva du må ut med for slikt. 6714461[/snapback] Fullt turbokit med helt nye deler kan du vel få for 15 000kr +-. Ikke forvent noe merkbare effekt av luftfilter, er du uheldig kan du få lavere effekt. Er ikke mye å tjene på effektanlegg heller, litt kanskje. Lenke til kommentar
packs Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) kjøp deg en motor fra en vraka mondeo 2.5 liter. denne er på 175 hk om jeg ikke husker feil.. med en liten chip får du over 200hk. er ikke dette nok kan du sette på turbo.. sløs med penger å sette på en turbo på en 2 liter når det finnes en 2.5 liter med mange flere hester. luftfilter og eksos vil gi deg mye grommere lyd, men ikke forvent det stor effektøkning. tviler på at filter og eksos gir deg maks 5-10hk. Endret 1. september 2006 av packs Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 kjøp deg en motor fra en vraka mondeo 2.5 liter. denne er på 175 hk om jeg ikke husker feil.. med en liten chip får du over 200hk. er ikke dette nok kan du sette på turbo.. sløs med penger å sette på en turbo på en 2 liter når det finnes en 2.5 liter med mange flere hester. luftfilter og eksos vil gi deg mye grommere lyd, men ikke forvent det stor effektøkning. tviler på at filter og eksos gir deg maks 5-10hk. 6781259[/snapback] Hvor er det du finner en slik chip?? Chip på biler uten turbo gir ikke slike effekter du snakker om. Over 25 hk økning på suge motorer har jeg aldri sett, de målingene jeg har sett har gitt mellom 3-8% økning på sugemotorer. Lenke til kommentar
Powerlifter Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ville ha kjøpt meg en bil med større motor,da det er mye arbeid for å konvertere til turbo.For du vil få kluss med motorstyringen,det går ikke å oppgradere den(chippe),ihvertfall må hjernen til England e.l. Men annen ting er nevnt her fra før:Det går an å bytte motor til f.eks.2,5i,men det er også en del arbeid som følger med der også. Sånn prismessig er det samme som å kaste pengene ut av vinduet. (Du vil aldri få igjen pengene ved salg) Lenke til kommentar
packs Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 jeg aner ikke hvorman finner denne chippen. men har hørt det av flere forskjellige folk med mondeo. en kamerat som er bilmekaniker har en mondeo han skal bytte motor i og han sa dette. kan jo bare høre med noen som driver mye med ford. koster jo ikke no å spørre;) Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Lystgass, 6500,- om du importerer selv, ca 1100 for å fylle flasken. Gir deg mellom 25-75 garanterte hk, og bilen er som normal når du ikke bruker det. Monteres på en kveld, og tas lett av om du vil selge bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå