Gå til innhold

Hjelp til bygging av min Core 2 Duo maskin

Anbefalte innlegg

EDIT: Da har jeg satt opp pcen i Excel med noen endringer, vær vennlig å laste ned Excel filen og se igjennom.

Heisann! :) Jeg har planer om å investere i en ny maskin før HW-LAN og vil derfor spørre dere som har peiling om det jeg har plukket ut er noe tess, og evt. poste hva som kan endres:

Kravet mitt er ganske stort, jeg skal kjøre omtrent høyest med eyecandy i alle spill (lol :p hehe)

Har en skjerm med oppløsning på 1680x1050 og tenkte da at Ati's 512 mb ville gjøre susen.

Hovedsaklig venter jeg på DX10. Da bytter jeg skjermkort straks det kommer til verden. Er systemet ellers klart for DX10 (utenom GPU)?

Går ikke stort mer over 11.000

Trenger jeg SLI eller Crossfire fremover?

Takker for alle svar!

Mvh

Pumpehagle

specs.zip

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ser ganske bra ut.

Strømforsyningen er kanskje unødvendig kraftig, men det er også rykter om at neste generasjons skjermkort vil trekke 300W alene.

Det ser ut til at SLI og Crossfire har liten hensikt, med mindre det skal kjøres to av de beste kortene.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen er kanskje unødvendig kraftig, men det er også rykter om at neste generasjons skjermkort vil trekke 300W alene.

Det ser ut til at SLI og Crossfire har liten hensikt, med mindre det skal kjøres to av de beste kortene.

Hilsen,

efikkan.

6714113[/snapback]

Ok! Kan jo heller bare kjøre ett kort som det er to skjermkort på (7950GX2), regner med at det kommer lass av disse fremover.

EDIT:

Eneste jeg kan si er at du ikke bør vente for lenge, fordi CPU'en og hovedkortet selges rimelig kjapt..

6713939[/snapback]

Får lønning i slutten av måneden, tror du det holder?

EDIT2:

Blir en del edit her, sorry :p...

Jo! Vil jeg merke stor forskjell fra E6400 til E6600 med tanke på Cache minnet som er 2mb forskjell?

EDIT3:

Igjen....

Bør jeg vente på den firekjerneren fra Intel som kommer nå i slutten av året?

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar

Hilsen,

efikkan.

6714113[/snapback]

Ok! Kan jo heller bare kjøre ett kort som det er to skjermkort på (7950GX2), regner med at det kommer lass av disse fremover.

Ja det virker mer fornuftig. Skulle jeg kjøpt pc nå så ville jeg kjøpt skjermkort nå, ikke ventet eller kjøpt et nå og så snart nytt. Gå for det der og ha det til du synest det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Vel det er 8 cpu'er igjen nå og 16 HK's, for 2 dager siden når jeg bestilte var det tre doblet... så da må du kanskje vente litt.

Eller du kan bestillte nå, også kan du bare la pakken ligge på postkontoret til slutten av måndenen når du har fått lønn. Da må du selvfølgelig betale med oppkrav ;)

Endret av Moal
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for E6600, mye mer for pengene.

650W PSU er overkill, 400-500 er mer enn nok.

Selv skal jeg kjøpe dette hovedkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321781

Samme som ditt, bare en modell under.

Så, gå for billigere HK og PSU så kjøper du E6600. Dette har jeg gjort, og bestillte min maskin i går, se handlekurv her:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=33209

Lenke til kommentar
Denne PSU'n er mye kulere:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323684

Har bestillt den selv, sykt digg å kunne ta av de kablene man ikke bruker.

6715450[/snapback]

Den var sexy! ! :dribble:

Tilbake til OT:

Får som sagt lønning i slutten av måneden, og det står at de får inn nye E6600 i slutten av denne måneden. Passer bra ;)

Men burde jeg heller vente på firekjerneren fra Intel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...