pumpehagle Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) EDIT: Da har jeg satt opp pcen i Excel med noen endringer, vær vennlig å laste ned Excel filen og se igjennom. Heisann! Jeg har planer om å investere i en ny maskin før HW-LAN og vil derfor spørre dere som har peiling om det jeg har plukket ut er noe tess, og evt. poste hva som kan endres: Kravet mitt er ganske stort, jeg skal kjøre omtrent høyest med eyecandy i alle spill (lol hehe) Har en skjerm med oppløsning på 1680x1050 og tenkte da at Ati's 512 mb ville gjøre susen. Hovedsaklig venter jeg på DX10. Da bytter jeg skjermkort straks det kommer til verden. Er systemet ellers klart for DX10 (utenom GPU)? Går ikke stort mer over 11.000 Trenger jeg SLI eller Crossfire fremover? Takker for alle svar! Mvh Pumpehagle specs.zip Endret 23. august 2006 av pumpehagle Lenke til kommentar
Moal Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Eneste jeg kan si er at du ikke bør vente for lenge, fordi CPU'en og hovedkortet selges rimelig kjapt.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Oppsettet ser ganske bra ut. Strømforsyningen er kanskje unødvendig kraftig, men det er også rykter om at neste generasjons skjermkort vil trekke 300W alene. Det ser ut til at SLI og Crossfire har liten hensikt, med mindre det skal kjøres to av de beste kortene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Oppsettet ser ganske bra ut. Strømforsyningen er kanskje unødvendig kraftig, men det er også rykter om at neste generasjons skjermkort vil trekke 300W alene. Det ser ut til at SLI og Crossfire har liten hensikt, med mindre det skal kjøres to av de beste kortene. Hilsen, efikkan. 6714113[/snapback] Ok! Kan jo heller bare kjøre ett kort som det er to skjermkort på (7950GX2), regner med at det kommer lass av disse fremover. EDIT: Eneste jeg kan si er at du ikke bør vente for lenge, fordi CPU'en og hovedkortet selges rimelig kjapt.. 6713939[/snapback] Får lønning i slutten av måneden, tror du det holder? EDIT2: Blir en del edit her, sorry ... Jo! Vil jeg merke stor forskjell fra E6400 til E6600 med tanke på Cache minnet som er 2mb forskjell? EDIT3: Igjen.... Bør jeg vente på den firekjerneren fra Intel som kommer nå i slutten av året? Endret 20. august 2006 av pumpehagle Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Oppsettet ser ganske bra ut. Strømforsyningen er kanskje unødvendig kraftig, men det er også rykter om at neste generasjons skjermkort vil trekke 300W alene. Det ser ut til at SLI og Crossfire har liten hensikt, med mindre det skal kjøres to av de beste kortene. Hilsen, efikkan. 6714113[/snapback] Ok! Kan jo heller bare kjøre ett kort som det er to skjermkort på (7950GX2), regner med at det kommer lass av disse fremover. Ja det virker mer fornuftig. Skulle jeg kjøpt pc nå så ville jeg kjøpt skjermkort nå, ikke ventet eller kjøpt et nå og så snart nytt. Gå for det der og ha det til du synest det er for dårlig. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Efikkan, tenker litt på Crysis jeg da. Med DX10 å greier. Har hørt at DX9 kort kan kjøre spillet i DX10 Software Mode, men ikke Hardware Mode. Mister man en del eyecandy da? Pumpehagle Endret 20. august 2006 av pumpehagle Lenke til kommentar
Moal Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Vel det er 8 cpu'er igjen nå og 16 HK's, for 2 dager siden når jeg bestilte var det tre doblet... så da må du kanskje vente litt. Eller du kan bestillte nå, også kan du bare la pakken ligge på postkontoret til slutten av måndenen når du har fått lønn. Da må du selvfølgelig betale med oppkrav Endret 21. august 2006 av Moal Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg ville gått for E6600, mye mer for pengene. 650W PSU er overkill, 400-500 er mer enn nok. Selv skal jeg kjøpe dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321781 Samme som ditt, bare en modell under. Så, gå for billigere HK og PSU så kjøper du E6600. Dette har jeg gjort, og bestillte min maskin i går, se handlekurv her: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=33209 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Denne PSU'n er mye kulere: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323684 Har bestillt den selv, sykt digg å kunne ta av de kablene man ikke bruker. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Denne PSU'n er mye kulere:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323684 Har bestillt den selv, sykt digg å kunne ta av de kablene man ikke bruker. 6715450[/snapback] Den var sexy! ! Tilbake til OT: Får som sagt lønning i slutten av måneden, og det står at de får inn nye E6600 i slutten av denne måneden. Passer bra Men burde jeg heller vente på firekjerneren fra Intel? Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Da har jeg gjort noen endringer i oppsettet, plz have a look Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 ser bra ut detta...Ligner nesten på det jeg har tenkt å bestille meg etterhvert.. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 ser bra ut detta...Ligner nesten på det jeg har tenkt å bestille meg etterhvert.. 6720415[/snapback] Og jo, hvor bra fungerer vannkjøling? Kjøler det bra, gir noen lyd? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 kjøler bra det, men det er litt lyd...men jeg kommer ikke til å gå tilbake til luft... Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Da har jeg gjort en del endringer i oppsettet. Les første post og vurder! Takk! EDIT: Kan noen kanskje gjøre det billigere ved å bestille fra andre? Endret 23. august 2006 av pumpehagle Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Du trenger ikke så dyre DVD-brennere, 300 er mer enn nok (per stk.) etter min mening. Ellers et veldig fint oppsett! Endret 23. august 2006 av Craves Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Du trenger ikke så dyre DVD-brennere, 300 er mer enn nok (per stk.) etter min mening.Ellers et veldig fint oppsett! 6732525[/snapback] Men de brennerne har LightScribe da... liker det Likte egentlig denne pcen også jeg LINK Kan den sammenlignes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå