larsi111 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 hei je har ein data som blir varm fort. jeg er usikker på om det er normalt. når den bare står på oppstarte uten at¨noen bruker den står: cpu:55-60 grader harddisk:50-55 grader er dette varmt?? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ja, det er varmt. Hva slags system har du? og hvilket kabinett Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Ja, det er varmt. Hva slags system har du? og hvilket kabinett 6714007[/snapback] tusen takk for svare er itte sikker på åssen kabinett det er. det er ikke plass tel noen vifter i det. systeme er je itte heilt sekker på. det er hvertfall: amd athlon 64 2.0 ghz 3000 512 ram 128 mb skjermkort msi hovedkort 200 gb barracuda harddisk ..... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Om du ikke har vifter i maskinen blir den varme luften bare varmere og varmere. Siden det ikke kommer inn frisk kald luft, eller at den varme luften kommer ut. Om jeg var deg ville jeg nok å spart opp litt og kjøpt et nytt kabinett. Trenger ikke å vøre dyrt, bare det har vifte plasser til å sirkulere luften. Om du ikke gjør det risikerer du at hardwaren din blir ødelagt Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det er vel en vifte I strømforsyningen din? Ellers så kan hvem som helst få til og sage et hull i sidedøra(eller et annet sted) og sette inn ei vifte, hvis men ikke har lyst til og kjøpe nytt kabinett. Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Det er vel en vifte I strømforsyningen din? Ellers så kan hvem som helst få til og sage et hull i sidedøra(eller et annet sted) og sette inn ei vifte, hvis men ikke har lyst til og kjøpe nytt kabinett. 6715983[/snapback] hei. har tenkt tel å sage hull i kabinettdøra. hva bruker man til å gjøre det med a?? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 heije har ein data som blir varm fort. jeg er usikker på om det er normalt. når den bare står på oppstarte uten at¨noen bruker den står: cpu:55-60 grader harddisk:50-55 grader er dette varmt?? 6713726[/snapback] Jeg vil ikke si at 55 grader på en CPU er "farlig" varmt. HDD burde vel iallefall være litt kjøligere. AMD klarer seg find i 55 grader. Men er dette IDLE eller LOAD btw? Er det load, så kan du sette deg ned og slappe helt av Det er ikke farlig, eneste er at det kanskje går ut over ytelsen. Men vis du har midler og evnen til å gjøre noe med det, så er det ikke en dum investering Mvh bIsk0p Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Få sjekket temperaturen under 100% CPU-bruk. Det er DEN temperaturen som er viktig. Ofte ligger denne langt over idle-temp (når du ikke gjør noe som helst på maskinen). Bruk f.eks. Prime95 for å varme prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå