Gå til innhold

Kontantkort fra polsk operatør

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal om en tid til Polen over omtrent 2 uker. Jeg lurer på om det svarer seg å kjøpe ett polsk nummer med kontantkort fremfor å roame med mitt norske youngtalk abbonement. Jeg er storbruker av gprs/edge/3g, så å roame blir antagelig veldig dyrt for meg.

Så, er det noen som vet hva det koster å opprette konatnt kort der nede? og har dere i tilfelle tips om operatører osv? jeg kan ikke polsk så greit å vite hva jeg skal ha når jeg kommer til butikken. ikke stå der å snakke gebrokkent engelsk å prøve å forklare meg.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det lønner seg kommer vel strengt tatt ann på hva du har tenkt å bruke mobilen til i Polen.

Hvis du skal ringe/sende mye meldinger til Norge så skal de internasjonale prisene til den polske operatøren være veldig for at det skal gjøre noen forskjell.

Hvis du bare skal bruke den til datatrafikk så må du jo evt sjekke hva dette koster per minutt/trafikk og hvordan dekningen er da.

Lenke til kommentar

ja, å ringe/sms'e hjem blir jo sikkert like dyrt med polsk nummer, da blir jo norge utland.. å roame å sende med norsk nummer hjem blir antagelig billigere.

men saken er at jeg bruker 3g/gprs/edge mye, å surfer.. dette blir nok billigere med polsk nummer. men aner ikke hva "kontantkort" heter på polsk. å vet ikke om noen operatører heller.. så linker til gode operatører mottas gjerne:)

Lenke til kommentar

det er vesentlig billigere med sms til utlandet fra polsk kontantkort. jeg sparte en god del på å kjøpe kort fremfor å bruke activetalk der nede. Det alene burde beskrive situasjonen for deg.

Era ikke det beste alternativet tror jeg, det er polkomtel eller e plus (husker ikke i farten) som var billigst. Tror det var under 1 kr per sms ut, men du får spørre. Vær obs på at ikke alle forstår engelsk så bra som du gjør, så ha tålmodighet :)

Lenke til kommentar

ja, det er det jeg vet at vi er ganske godt stilt i engelsk enn hva de øst europeiske landa ofte er. derfor skulle jeg gjerne hatt link/ i hvertfall navnet på hva "kontant kort" løsningen heter å operatører. så slipper problemer med misforståing.

Men takk til tips om operatør fra deg!:)

Era var den eneste jeg fant med webside på engelsk i tillegg til polsk. derfor jeg kun har fått lest om det.. "tak tak" fra era er vel i hvertfall no kontant opplegg.. (?) hvor selger de slikt der nede forresten? i vanlig matvare/kisosk slik som her? eller må man til en el-butikk.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
ja, det er det jeg vet at vi er ganske godt stilt i engelsk enn hva de øst europeiske landa ofte er. derfor skulle jeg gjerne hatt link/ i hvertfall navnet på hva "kontant kort" løsningen heter å operatører. så slipper problemer med misforståing.

Men takk til tips om operatør fra deg!:)

Era var den eneste jeg fant med webside på engelsk i tillegg til polsk. derfor jeg kun har fått lest om det.. "tak tak" fra era er vel i hvertfall no kontant opplegg.. (?) hvor selger de slikt der nede forresten? i vanlig matvare/kisosk slik som her? eller må man til en el-butikk.

6746618[/snapback]

der nede så finner du slike butikker stort sett de fleste steder. Jeg skal ta en titt på kontantkortet jeg brukte når jeg var der nede og så sende deg en pm.

Fant svaret jeg lette etter hos Netcom nå. E-plus og Idea (Idea brukte jeg selv) var meget fine. Idea skulle etter hva jeg husker ha veldig billig priser i forhold til netcom sine priser, tror det var snakk om samme pris som vanlig sms, altså 50 øre eller rundt der. jeg sendte i hvert fall veldig mye på 20zl, som tilsvarer 40 kr.

Butikkene er som regel veldig enkle å se i byene.Hvor skal du?

Hos de fleste butikkene som var litt spesialsert så var det sjelden vanskelig å få kontantkort, men skal du fylle på, så burde du finne en engelsktalende butikk som gjør det for deg.

Lenke til kommentar

Skal til krakow.

Fant ut jeg bare skal være der i rundt en uke. Men i og med at jeg bruker så mye wapsurfing satser jeg likevel på å kjøpe meg polsk nummer.

Husker du hva dte kostet å opprette nummer forresten? Og om det i tilfelle fulgte med litt ringetid..

Søkte raskt på Idea og e-plus. Men finner ikke rette sider.

Jeg finner sikkert ut av det når jeg kommer ned..

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Skal til krakow.

Fant ut jeg bare skal være der i rundt en uke. Men i og med at jeg bruker så mye wapsurfing satser jeg likevel på å kjøpe meg polsk nummer.

Husker du hva dte kostet å opprette nummer forresten? Og om det i tilfelle fulgte med litt ringetid..

Søkte raskt på Idea og e-plus. Men finner ikke rette sider.

Jeg finner sikkert ut av det når jeg kommer ned..

takk for hjelpen :)

6746945[/snapback]

brukte ikke wap særlig, bare sms. nr og ringetid i samme pakke så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...