Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

prosessen "system" bruker mye cpu!

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har et alvorlig problem med min bærbare Hp Pavilion dv4000.

jeg har hatt den i noen måneder nå, men så begynte den plutselig å klikke!

Det som skjer er at når jeg åpner et program som f.eks winamp, steam, gutar pro, whatever, så begynner en prosess som heter "system" å bruke rundt 15-30% av cpu kraften.

Har ikke peilig på hva jeg skal gjøre. Harkjørt adaware og spybot men ser ikke ut til at det funker.

Håper det er noen dyktige pc eksperter som kan hjelpe.

Takk for svar! :w00t:

-TheBlackSheep

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruk google til å søke på system.exe spyware, så finner du fort diverse spyware relaterte saker å sjekke...

systemprosessen som heter "system" skal bare hete det, ikke "system.exe", så hvis det er det som er tilfellet har du ett eller annet stygt programvare på maskinen din

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
bruk google til å søke på system.exe spyware, så finner du fort diverse spyware relaterte saker å sjekke...

systemprosessen som heter "system" skal bare hete det, ikke "system.exe", så hvis det er det som er tilfellet har du ett eller annet stygt programvare på maskinen din

6713601[/snapback]

MrLee....Jeg sa "system", ikke "system.exe". Alle har den prosessen som kjører hele tiden, det er bare det at til meg så bruker den mye cpu :(

Lenke til kommentar

Jeg la like godt inn windows på nytt. men jeg har ikke fått testet ut om system feilen har gått bort enda.

du kjønner det at da pc'n starta opp etter at jeg hadde lagt inn windows på nytt, så merka jeg ganske fort at noe var som det ikke skulle være. Jeg trur jeg har mistet driverene til skjermkortet mitt og til lydkortet, så det er bare "stadard" skjermkort jeg kjører på, så det lagger noe jævlig.

Og som det nooben jeg er så vet jeg ikke hvordan jeg får tilbake de gamle driverene til skjermkortet og til lydkortet.

svar fort! :)

Lenke til kommentar

Hent ned nye drivere fra hjemmesidene til HP. De har ferdige driver-sider per produkt. Søk på www.hp.com etter modellnavnet på maskinen din, så bør du finne en side som heter noe sånt som drivers and utilities for xxxxx (din maskintype).

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Hent ned nye drivere fra hjemmesidene til HP. De har ferdige driver-sider per produkt. Søk på www.hp.com etter modellnavnet på maskinen din, så bør du finne en side som heter noe sånt som drivers and utilities for xxxxx (din maskintype).

6721783[/snapback]

wow....funka som bare faen det :D

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...