Gå til innhold

Kjøp av Tv-Kort

NoxRy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sorry at jeg bruker denne tråden, men orker ikke lage en akuratt samme tråd :)

Jeg ser også etter et tvkort. Har tenkt til å bruke medieportal i stede for MCE.

Har tittet litt på Hauppauge WinTV-PVR-500MCE , men har vel ikke strengt tatt noe bruk for to tunere.

og

Hauppauge WinTV PVR350

Men trenger man å legge så mye penger i det for å få et kort med bra bilde osv?

6713763[/snapback]

Dersom du kun skal se, så er det tuneren som er vesentlig. Forskjellen på billige og dyre kort er ofte opptaksmuligheter(dvs hvilke formater som er hw støttet). Dog svarer det seg å bruke litt penger på det, vil tro 500.- kan gi ett OK kort med OK opptaksmuligheter.

Lenke til kommentar

Jeg har et WinTV PVR-150 som ihvertfall fungerer fint i Mediaportal. Fjernkontrollen som følger med er støttet direkte. Det har også en IR-sender som skal kunne styre f.eks. eksterne dekodere, men dette har jeg ikke testet. Ulempene er at det har bare en tuner, og ikke radio, men dette er ikke noe problem for meg...

Lenke til kommentar
Generelt er vel Hauppauge å anbefale, har selv Pinnacle akkurat nå og selve kortet er sikkert OK, men programvaren som fulgte med var ikke særlig bra og drivere ser ikke ut til å være første pri hos Pinnacle....

Ville vurdert dette dersom jeg skulle kjøpt selv:

https://prisguiden.no/product.php?productId=41076

6713598[/snapback]

En annen anbefalte dette kortet: Hauppauge! WinTV-GO2

Er det kortet du postet bedre enn dette? Eller har det noe som er bedre eller lignende?

Lenke til kommentar
Generelt er vel Hauppauge å anbefale, har selv Pinnacle akkurat nå og selve kortet er sikkert OK, men programvaren som fulgte med var ikke særlig bra og drivere ser ikke ut til å være første pri hos Pinnacle....

6713598[/snapback]

Er det kortet du postet bedre enn dette? Eller har det noe som er bedre eller lignende?

6728246[/snapback]

Ja, det er ett bedre kort, det jeg linket til har bedre HW støtte for opptak i forskjellige formater. Det har også Radio og DVB-T støtte. Dog skal du utelukkende se på TV, så vil jeg tro at det er mer eller mindre hipp som happ. Kortet jeg foreslo er også dyrere på komplett.

Lenke til kommentar

6713598[/snapback]

6728246[/snapback]

Ja, det er ett bedre kort, det jeg linket til har bedre HW støtte for opptak i forskjellige formater. Det har også Radio og DVB-T støtte. Dog skal du utelukkende se på TV, så vil jeg tro at det er mer eller mindre hipp som happ. Kortet jeg foreslo er også dyrere på komplett.

6728296[/snapback]

Hvilket er best på bilde kvalitet da?

Jeg tenkte mest og ha kortet for "tv'n" sin skyld.

og hva er DVB-T? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...