wesu Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Hei. Fikk tak i en bærbar, og satte inn ny hd og 128mb minne. Ser ikk ut til at jeg fåt den til å starte å boote fra cdrom. Har prøvd flere typer oppstartdisketter. Tenkte at hvis jeg kom meg inn i bios for å sette booting fra cd så kanskje jeg kunne få lagt in xp, men dengang ei, klarer ikke å komme meg inn i bios. Noen tips her. Endret 20. august 2006 av wesu Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Tror Compaq benytter F tast for Bios, prøv F2 når oppstart ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei og velkommen til forumet! Hva står på skjermen og i BIOS ? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
wesu Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Hei. Fikk tak i en bærbar, og satte inn ny hd og 128mb minne. Ser ikk ut til at jeg fåt den til å starte å boote fra cdrom. Har prøvd flere typer oppstartdisketter. Tenkte at hvis jeg kom meg inn i bios for å sette booting fra cd så kanskje jeg kunne få lagt in xp, men dengang ei, klarer ikke å komme meg inn i bios. Noen tips her. 6713240[/snapback] Takk for responsen, og hyggelig å bli hilset velkommen. Nå har jeg prøvd alle f-tastene, samt noen andre. meldingen er:Ugyldig systemdisk. Skift disk og trykk en tast. Lastet ned bootdisker fra bootdisk.com men fikk ikke noen nytte av det. I starten brukte jeg oppstartdiksett for W98, og fikk da partisjonert hd ok. Partisjonen ser ikke likedan ut med andre bootdisker, hvis den opplysningen er til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå