Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hadde sett stort frem til å kunne lytte til musikk via bluetooth med N80en i sekken og mitt nyinnkjøpte Nokia HS-12W på øret. Skuffelsen var derfor stor da jeg pakket ut headsettet. Assosiasjonene gikk til mp3 spillere man får for 149,- på Europris. Byggkvaliteten var ekstremt billig -absolutt ikke noe man forventer seg etter å ha punget ut det tidobbelte! Designet er dessuten dønn upraktisk med en stoffløkke man har rundt halsen som ledningene til øretelefonene kommer ut av. Man MÅ altså gå med det rundt halsen og la ledningene komme fra bak nakken. Det er riktignok en klips bakpå selve kontrollen men slik settet er utformet kan man vanskelig nyttiggjøre seg denne. Hvis man kan leve med dette starter skuffelsen hvis man faktisk forsøker å gjøre det headsettet er beregnet for -spille musikk. Vel -hva kan man si...? Det er bedre lyd i promotionradioen jeg fikk med siste leveranse fra Netshop. Jeg er ingen hifimann så jeg kan dessverre ikke beskrive lyden mer utdypende enn at den var EKSTREMT dårlig. Ok, tenk oss at du kan leve med upraktisk design og blikkbokslyd. Vel, da bør du ta i betraktning at musikkoverføring via blåtann medfører ENORME mengder sus. Jeg er kjent med at blåtann ikke gir hifiassosiasjoner ved vanlige samtaler -men til talebruk duger det helt greit. Men Nokia markedsfører faktisk headsettet som et musikkheadset og da må man forvente at man kan høre musikken bedre enn om den var sendt med langbølge fra Peru. Denne susingen varierte med avstand og posisjon men var uansett plasseiring utålelig. Dette er kanskje det mest skuffende produktet jeg har snublet over i hele mitt liv. Jammen har jeg kjøpt mye dritt oppigjennom livet mitt men aldri betalt "top money" for det. Godt jobbet Nokia! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Om man skal ha Nokia er nok HD-601 er bedre alternativ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Om man skal ha Nokia er nok HD-601 er bedre alternativ. 6713209[/snapback] Hola! Hvor får man fatt i det settet? Er imidlertid skeptisk ettersom ekspeditøren der jeg kjøpte settet insisterte på at susingen var uungåelig på ALLE Blåtannheadset? Edit: Noen som hat testa det? Det er vel så smått tilgjengelig i Prisguiden men finner ingen reviews på det noe sted. Endret 20. august 2006 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hola! Hvor får man fatt i det settet? Er imidlertid skeptisk ettersom ekspeditøren der jeg kjøpte settet insisterte på at susingen var uungåelig på ALLE Blåtannheadset? 6713217[/snapback] Jeg kan ikke finne det hos verken Dangaard eller Telering (leverandører), så tror det ikke har kommet ennå. Når det kommer til dette med lydkvaliteten er hva ekspeditøren både riktig og helt feil. På de fleste blåtannheadsett er susing helt uungåelig fordi en eller begge enhetene mangler nyeste blåtannversjon (v2.0). HS-12W har kun v1.2 og vil derfor gi dårlig lydkvalitet. Det samme går dessverre også for HD-601 (beklager, jeg var helt sikker på at Nokia endelig gitt et stereo blåtannheadsett BT v2.0). Eneste stereo blåtannheadsett med BT v2.0 jeg kommer på er Sony Ericssons HBH-DS970, noe som kan ha sammenheng med at SE har hatt v2.0 på sine telefoner et helt år. Dette har dessverre ledninger på nesten samme måte som HS-12W. Selv venter jeg på et headsett med BT v2.0 i samme utførelse som HD-601. Mulig Koss kommer med dette, men det ser dessverre ikke like bra ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ok -takk for tipset! De ulike versjonene av Bluetooth kjenner jeg ikke til. Men siden ekspeditøren tydeligvis har solgt meg et 1.2 headset til min N80 som jo støtter 2.0 blir vel det kronargumentet for å få hevet det kjøpet. I alle tilfeller lurer jeg på hvordan Nokia kan gå ut og markedsføre noe så dårlig som dette. Med forbehold om at mitt headset ikke var en skikkelig sitron vil jeg si at Bluetooth 1.2 er UEGNET til trådløs musikk. Og jeg er ikke ekstremt kresen når det gjelder lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå