Gå til innhold

Kvinne funnet skutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...e?service=print

 

Arne Huuse gav ut denne kronikken rett før han gikk av som KRIPOS sjef. Jeg regner med moderator annser KRIPOS som relevant og troverdig kilde til å holde statistikk med grov kriminialitet?

 

Jeg synes det virker mer som om det er moderator som roper ulv. Chills gav uttrykk for en personlig mening, sansyneligvis basert på erfaring. Så vidt jeg forstår sa han ingenting om rase eller hudfarge.

 

Kan vi nå kanskje bevege oss hinsides punktet hvor alle som er kritiske til enkelte aspekter ved enkelte innvandrergrupper blir stemplet som rasister?

 

Rasisme hadde vært om han uten pålegg hevdet at kriminaliteten skyldes dere hudfarge.

 

Hilsen meg... som er allergisk mot all religion, særlig islam, og hvis halve familie er brasiliansk.

Lenke til kommentar

Statistikken til Huuse er reell nok, og bekrefter mitt poeng:

 

DRAPSSTATISTIKKEN for 2001, 2002 og hittil i år viser at nærmere 27 prosent av de domfelte/siktede er utlendinger eller norske borgere med utenlandsk opprinnelse.

 

Altså var det i denne saken selv før man tar georgrafi og omstendigheter med i regnestykket, 73% sjanse for at gjerningsmannen var en etnisk nordmann. Jeg håper ikke Chills bedriver mye gambling, om han setter sparepengene sine mot sånn odds.

 

Og jeg vet ikke hvor mye personlig erfaring Chills har med drap, jeg håper for hans skyld at han ikke har så mye av det at han kan "snakke av erfaring".

 

Det er ikke rasisme å påpeke relevante statistiske eller faktiske forskjeller i diskusjoner der det er on topic. Men når noen buser ut med det i tide og utide i en hver tråd som gir det minste påskudd for det, uten dokuemntasjon eller saklig argumentasjon, så sier det mye om posterens ståsted og fint lite om saken som diskuteres.

 

Om forumet bør ha en regel mot rasistiske ytringer kan vi diskutere en annen gang, men at moderatorene holder trådene litt i sjakk synes jeg err greit. Ellers blir det litt romersk senat av det hele, med "Og forøvrig er det min mening at Karthago bør legges i ruiner!" i annen hver post.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Reaksjon på moderering får dere ta på pm, eventuelt opprette en tråd på generell basis i tilbakemeldinger om forumet, eventuelt kan det også gjøres i tråden hva ønsker du å si til moderatorene?.

 

Denne tråden omhandler ikke innvandringspolitikk, det er heller ingenting som tilsier at udåden ble begått av en innvandrer. Dette er ikke stedet å prøve å stigmatisere en hel gruppe med mennesker bare fordi de er innvandrere. Skjerpings.

 

Og reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert. Så slipper vi ytterligere off topic :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...