smurfine Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Har en Sony Ericsson k700i idag, men har lyst på en telefon med 3G, videotelefoni, Mp3-spiller, radio og kamera. Denne ser ut til å ha alt som trengs. Jeg er ikke så kresen på kamera. Det viktigste er at man kan bruke videotelefoni og at kvaliteten på dette er ok. Men jeg må kunne koble til mine egne hodetelefoner, vil ikke bruke de som følger med. Kan man det på denne? Vurderer å kjøpe meg denne imorgen, fant den ganske billig. Noen som har erfaringer med denne telefonen? Evt. finnes det noe bedre alternativ som er like billig? Håper noen kan svare meg Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 6280 har vel rekord i feil, og produsenten har måttet ta inn masse telefoner. I Danmark og Nederland tok man i en periode ikke inn telefonen i det hele tatt, grunnet ovennevnte. Det er i hovedsak programvarefeil det gjelder, men skyvemekanismen er heller ikke mye å skryte av. Sammenlignet med Samsung er det merkbare forskjeller. Jeg hadde selv 2 stk 6280, og måtte returnere begge (i juni). Dersom feilene nå er ordnet, kan den nok anbefales, men Nokia lager også andre telefoner, som er mindre klumpete, og som har samme egenskaper, kanskje bortsett fra 3G. Har en Sony Ericsson k700i idag, men har lyst på en telefon med 3G, videotelefoni, Mp3-spiller, radio og kamera. Denne ser ut til å ha alt som trengs. Jeg er ikke så kresen på kamera. Det viktigste er at man kan bruke videotelefoni og at kvaliteten på dette er ok. Men jeg må kunne koble til mine egne hodetelefoner, vil ikke bruke de som følger med. Kan man det på denne? Vurderer å kjøpe meg denne imorgen, fant den ganske billig. Noen som har erfaringer med denne telefonen? Evt. finnes det noe bedre alternativ som er like billig? Håper noen kan svare meg 6713071[/snapback] Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Vet du forresten om det er noen max begrensning på minnekort størrelse man kan sette inn? Er det 1 eller 2 minnekortplasser? Og vet du om man kan koble til egne hodetelefoner? Endret 20. august 2006 av smurfine Lenke til kommentar
rivrusk Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Vet du forresten om det er noen max begrensning på minnekort størrelse man kan sette inn? Er det 1 eller 2 minnekortplasser? Og vet du om man kan koble til egne hodetelefoner? 6713211[/snapback] Du kan sette i så stort minnekort du får tak i. Det er bare en minnekortplass, fins det telefoner med to? Og du kan koble til egne hodetelefoner men da må du kjøpe deg en overgang, noe som selges mange plasser. Men hadde jeg vert deg ville jeg gått for en annen telefon, jeg var ikke fornøyd med min. Slarkete og full av feil! Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har en Sony Ericsson k700i idag, men har lyst på en telefon med 3G, videotelefoni, Mp3-spiller, radio og kamera. Denne ser ut til å ha alt som trengs. Jeg er ikke så kresen på kamera. Det viktigste er at man kan bruke videotelefoni og at kvaliteten på dette er ok. Men jeg må kunne koble til mine egne hodetelefoner, vil ikke bruke de som følger med. Kan man det på denne? Vurderer å kjøpe meg denne imorgen, fant den ganske billig. Noen som har erfaringer med denne telefonen? Evt. finnes det noe bedre alternativ som er like billig? Håper noen kan svare meg 6713071[/snapback] Har 6280 og er strålende fornøyd, absolutt beste telefon jeg har hatt! Super videokvalitet bl.a.! Dette er min 2. telefon, den forrige restartet seg og låste seg konstant. Finner du en telefon uten feil anbefales denne sterkt, men det har vært så utrolig mye tull med denne modellen at jeg anbefaler deg i såfall å kjøpe denne i butikk slik at du evnt kan reise til og klage/få byttet den. Hadde nok ikke kjøpt den i nettbutikk selv, kan bli mye plunder og venting med tanke på postgang og eventuell reparasjon/softwareoppdatering. Ta en titt på 6233 også hvis du er usikker, virker som en meget god telefon med nesten samme specs som 6280. Den er også billig og du får mye for pengene dine. Kneppet mindre skjerm enn 6280, men med MYE mindre feilprosent Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 OK bortsett fra at 6233 ikke har støtte for videotelefoni. Men er taletiden på 6280 kun 3 timer? Vil det si at man kun kan høre på mp3/radio i 3 timer også da? Det er jo ingenting. Lenke til kommentar
egulbr Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har N 6280. Har hatt den snart 5 mnd nå. Bruker den på jobben, der jeg ringer mellom 1 og 3 timer om dagen. Den har vært på service en gang rett etter jeg kjøpte den. Da oppgraderte de software pga av at den hang seg. Etter dette har jeg ikke hatt problemer med den i det hele tatt. Jeg vil iallefall anbefale den. Den beste telefon jeg har hatt. Har hatt en del sony ericsson også (sist K 750i) men de har vært mye mer ustabile. Lenke til kommentar
egulbr Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 En annen ting du må tenke på med 3g telefoner er at de bruker mye mer strøm i 3g nettet. Jeg har som regel slått av 3g nettet når jeg ikke har bruk for det. Nettopp for å spare strøm. Jeg lader den annenhver dag. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 OK bortsett fra at 6233 ikke har støtte for videotelefoni. 6716204[/snapback] Den har støtte for videotelefoni. Den mangler bare et kamera i front. Det er fullt mulig å føre en videosamtale, men da med det bakre kameraet. Angående slark i slideren: Jeg har testet fire forskjellige 6280 og den ene var betydelig preget av slark i tillegg til ulyder av knappene på øverste del. De tre andre har vært av god kvaliltet Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Mp3 krever en del strøm og prosessorkraft, men jeg tror ikke radio gjør det i samme grad. Radioen er ikke basert på GSM eller GPRS, men kun vanlige radiosignaler, og krever mindre kraft fra telefonen. Bruk av telefonen bygger normalt på digital overføring, mens vanlig radio ikke er digitalisert. Dette er kanskje også en av grunnene til at enkelte telefoner (spesielt Samsung) kan la radio kjøre i bakgrunnen slik at man kan bruke andre telefonfunksjoner, mens bruk av mp3-spilleren ikke tillater det. Arrester meg, om mitt resonnement er feil. OK bortsett fra at 6233 ikke har støtte for videotelefoni. Men er taletiden på 6280 kun 3 timer? Vil det si at man kun kan høre på mp3/radio i 3 timer også da? Det er jo ingenting. 6716204[/snapback] Lenke til kommentar
Lasse09 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Nokia N73 er et genialt valg! har alt! Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Nokia N73 er genial, men så er den jo dobbelt så dyr som Nokia 6233 og 6280. Jeg har en 6233 med 3G påslått hele tiden. Har brukt den en del til videotelefoni, knipsing av bilder og mye radiolytting. Batteriet varer i 4-5 dager. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har hatt Nokia 6280 i 4mnd, den fungerer strålende! Jeg har ikke hatt noen feil enda (FW 3.60). Kameraet er helt nydeligt, kjappe, enkle menyer som er dønn logiske. Er bittelitt slark i slide funksjonen, men det er så lite at man ikke legger merke til det vanligvis. Telefonen annbefales på det varmeste! ~ Medion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå