Gå til innhold

Nei nå har jeg fått nok!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har nevnt noe om hvilke innstillinger du prøver å kjøre med da...

Selv om man har en "super PC", betyr det desverre fortsatt ikke at man kan kjøre opp oppløsninga til 1280x1024 i 32 bit farger med alle detaljer på max og 4x AntiAliasing og forvente høy FPS i enkelte av de nyeste spillene.

Jeg har selv et Asus hovedkort, 512MB PC1066 RDRAM, P4 2.26Ghz Northwood, GeForce 4 Ti4400 128MB, men i et spill som Morrowind som jeg spiller nå, må jeg allikevel nøye meg med å spille på 1024x768(på en 19" skjerm)i 32bit farger, med et par av innstillingene på medium for å få det flytende.

Ellers så kan det jo også være hardware, som dårlig/ødelagt RAM eller noe sånt, men da burde du vel også merke det i vanlige programmer kanskje.

Prøv å kjør noen benchmarks, ikke bare spill bendhmarks, men ting som tester RAM'en og CPU'en din på andre måter, og se hvordan du ligger an. SiSoft Sandra f.eks.

[ Denne Melding var redigert av: John P. på 2002-10-24 13:57 ]

Lenke til kommentar

jeg har ordnet på instillingene på kortet....skal gå greit....

men det skal ikke gå så ræva som det gjør hos meg på min pc....synes jeg virker ganske utrolig.

hvor høyt kan du for eksempel kjøre ut2003?

vis du spiller det da :smile:

åssen program skal jeg bruke for og få testet hele systemet mitt da?.....bechmarken jeg har tester bare skjermkorte.

Lenke til kommentar

Jeg har norton av kjørende i bakgrunnen uten problemer.

Last ned 3dmark. Kjør i default og post resultatet her. Slik at vi får en viss ide om hastigheten på maskinen.

Første posten min fikk ikke brukernavn. Den er i tillegg tom når jeg trykker endre. Kan heller ikke slette den. Merkelig... :???:

MSI K7T Turbo, AMD AthlonXP 1800, 512MB TwinMos SDRam, Gainward Ti4200 Ultra, 3xWD1200BB, I&S EYE916sc

IBM Thinkpad T30

[ endret av Orjanp den 2002-10-25 09:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 11:48, skrev BitterCube:

jeg har ASUS.

jeg har ikke peiling på hva jeg skal laste ned fra

kan noen hjelpe meg.

hovedkorte mitt: Mainboard S-478 Intel 845E ATX Audio USB 2.0

Hvilken av disse tre korta er det du har?

P4B533

P4B533-E

P4B533-M

Hvilken det en er, gå på www.asus.com

Gå deretter på "Europe(English)"

Hvorpå du drar musa over "Products" i Java menyen til venstre, og velger hovedkort.

Eller, du trykker her :wink: Til venstre vil du da se en seksjon med tittelen "Motherboard Products" under den kan du i noen pull-down menyer velge ditt hovedkort. Da jeg ikke vet akkurat hvilket kort du har... Når du nå er vel inne på hovedkortet ditt kan du velge "BIOS/Driver/Manual Download" igjen, til venstre. Der vil du finne samtlige nye drivere for ditt ASUS kort... BIOS, chipsett, LAN, etcetera. Det du kan bruke på ditt HK kan du laste ned herfra. Veldig kjekt.

Det er forøvrig mulig at det kan lønne seg å flashe BIOS.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

har du sjekket at AGP (agpgart drivere) kjører på 4x eller i det minste 2x??? det er jo litt viktig.

du kan stille dette enten i skjermdriverne dine eller i BIOS.

Lenke til kommentar

Jeg testa spellet igår :wink:

p4 2.4/533

512mb corsair xms3200 c2

Geforce 2 MX-400

Spillet gikk rimelig greit for meg, spilte i 800x600x32 (pga gfx kortet ikke orker stort mere)

Tror det har noen issues med enten hele gf4 serien eller bare ti4600. Du kan f.eks prøve å disable v-sync i nvidia driverne og se om du får no ytelse-boost.

Lenke til kommentar

Legg inn Intel Chipsett drivere av nyere dato - i845E har en "ny" AGP port som med windows xp's standardrivere kjører med krøplet ytelse.

På min maskin gav chipsett-driver oppdatering over 2500 ekstra i 3Dmark2001. Merk at det er spesielle ting som blir forbedret - muligens noe av det som gjøre at NFS hakker :wink:

Erre : Bytte en 2.53GHz i en ..."max" 2200+. Dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...