Radiowave Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg og en kamerat kjørte forbi en del rulleskiløpere tidligere idag og så begynte vi å diskutere om det er bremser på rulleski og hvordan de eventuelt fungerer. Det eneste alternativet vi kom opp med var om bremsene var konstruert på samme måte som bremsene på en sparkesykkel, altså ved å trykke ned bakkskjermen. Noen som kan fortelle meg hvordan disse mystiske rulleskiene bremser? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Slik som på vanlige ski Vi prøver å tvinge skiene innover, og da senker hastigheten seg, men ikke nok til at du kan sette utforen veldig bratt bakke og forvente å komme levende ut av det. De skiene vi bruker har også en slags brems hvis du går bakover, slik at du aldri kan rulle baokver...sikkert et enveislager eller noe sånt som ordner det. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 som sagt akkurat som på vanlig ski. eller hvertfall nesten. man stopper ikke på en femøre for og si det sånn jeg kjørte en gang rulleski og aldri mere. det var "terreng rulleski" og jeg satte utafor den bratteste bakken og den loka lysløypa. veien var full av hull og dritt. ente med at jeg tryna skikkelik skrubbsår i tryne og sånn:P hehe.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 det var "terreng rulleski" og jeg satte utafor den bratteste bakken og den loka lysløypa. veien var full av hull og dritt. ente med at jeg tryna skikkelik skrubbsår i tryne og sånn:P hehe.. 6719005[/snapback] :!: :!: Vi hadde en nye enpå trening som trodde man faktisk kunne sette utfor en bakke og overleve. Han lærte det på den vonde måten at rulleski ikke har bremser...dakar fyr.. Lenke til kommentar
Radiowave Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Ok, jeg har alltid trodd at de som gikk på rulleski har manglet noen vitale deler av den sunne fornuften. Når jeg nå finner ut at det faktisk ikke er gode bremser på rulleskiene, har jeg vel egentlig blitt overbevist om at rulleskiløperne er stein hakk toillat! Men for all del, break a leg Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ok, jeg har alltid trodd at de som gikk på rulleski har manglet noen vitale deler av den sunne fornuften. Når jeg nå finner ut at det faktisk ikke er gode bremser på rulleskiene, har jeg vel egentlig blitt overbevist om at rulleskiløperne er stein hakk toillat!Men for all del, break a leg 6722910[/snapback] Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski. Lenke til kommentar
EmLoDnAoR Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski. 6723837[/snapback] ehm... kommer dere ikke ned igjen da? Lenke til kommentar
............... Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski. 6723837[/snapback] ehm... kommer dere ikke ned igjen da? 6736871[/snapback] nei de er der nå.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski. 6723837[/snapback] ehm... kommer dere ikke ned igjen da? 6736871[/snapback] Vanlig å gå på rulleski opp og bli henta med bil på toppen. Var med brodern på rulleskitrening en gang, da gjorde vi iallefall det ... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hehe...vi går for det meste opp et fjell når vi går på rulleski. 6723837[/snapback] ehm... kommer dere ikke ned igjen da? 6736871[/snapback] Vanlig å gå på rulleski opp og bli henta med bil på toppen. Var med brodern på rulleskitrening en gang, da gjorde vi iallefall det ... 6760162[/snapback] Mesteparten av gruppen vår går ned igjen selv om det tar over en halv time. Lenke til kommentar
S-T Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Veit om folk som har gått ned Trollstigen på Rulleski, hehe. Ned ja.... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Veit om folk som har gått ned Trollstigen på Rulleski, hehe. Ned ja.... 6818046[/snapback] Men kanskje opp ?? Lenke til kommentar
S-T Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Ned. Altså frå toppen og ned til botnen. For å kunne få gå opp etterpå. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Ned. Altså frå toppen og ned til botnen.For å kunne få gå opp etterpå. 6819599[/snapback] Akkurat! Lenke til kommentar
LasH Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Letteste måten å bremse på er jo å bare hoppe i grøftå. . Det gjorde jeg første gang jeg prøvde rulleski ^^ Lenke til kommentar
noseh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Om skiene har "enveislager" (altså man ikke ruller godt bakover) må det jo fungere alldeles utmerket med en 180-graders rotasjon i lufta når du vil bremse! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 vil du ikke da dette bakover og denge bakhodet i bakken? Lenke til kommentar
noseh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg tror nøkkelordene her er balanse, mot, og rett og slett evnen til å utføre mirakler. :!: Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Noen som kan fortelle meg hvordan disse mystiske rulleskiene bremser? 6712853[/snapback] Det tenker jeg også på hver gang jeg møter en person på rulleski i en nokså bratt bakke med en bro og en 60`sving i bunnen. Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 En annen måte å senke farten på rulleski er å gå "omvendt skøyting" (blir ikke helt omvendt skøyting, men beste måten å forklare det på ). Det trengs litt trening for å få det til, men det er mer effektivt enn å presse skiene utover / ploge (synes nå jeg i hvert fall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå