Gå til innhold

for gammel maskin for 6600gt kort med 256 ddr3?

reyerd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det høres ut som det er en feil på ett eller annet, ikke at powersupplyet i utgangspunktet er for svakt.

Har du mulighet til å teste med annet skjermkort/powersupply hadde jeg gjort det.

(Litt på siden, men en pc en kompis av meg hadde var plugget i under et lynnedslag, pc'n bootet opp med knoppix, men ikke windows. Byttet hk og da fungerte alt... mao... det kan faktisk være hovedkort eller en annen komponent som står for problemet)

Du kan f.eks sjekke at ingen av kodensatorene på hovedkortet buler oppover :p

(En vanlig kondensator er ca 5-10mm lang og sylinderformet og flat på toppen)

6755529[/snapback]

Har testet med det kortet som stod i maskinen fra før et radeon 9200 kort. Og da kunne jeg spille.

Lenke til kommentar
Jeg ville sjekket at power-connectoren som mater skjermkortet ikke står på samme krets som div. harddisker eller andre strømkrevende greier.

6764488[/snapback]

Har sjekket det, den står alene på en kabel. Har koblet fra å tatt ut allt annet en hk, harddisk og skjermkort.

Men enkelt kan jeg jo bare bestille meg en psu, teste det om det funker, gjør det ikke det er det nok kortet som er ødelagt, og da kan jeg vel returnere via angrefrist.

Lenke til kommentar

Hei,

Har hatt nøyaktig samme problem. Etter endel søk på forskjellige forum, kom svaret.

XFX geforce 6600GT støtter IKKE combined writing. (finnes under egenskaper - settings - advanced - troubleshooting)

Virker nesten som det er en skikkelig tabbe fra XFX sin side. Strømforsyning har ingenting og si. (Sitter med en sløve 300W :blush: )

Nå funker iallefall min.

Legger ved linken (forskings prosjektet til han duden som har funnet ut mesteparten :D )

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=60400

Prøv denne :)

Lenke til kommentar
Hei,

Har hatt nøyaktig samme problem. Etter endel søk på forskjellige forum, kom svaret.

XFX geforce 6600GT støtter IKKE combined writing. (finnes under egenskaper - settings - advanced - troubleshooting)

Virker nesten som det er en skikkelig tabbe fra XFX sin side. Strømforsyning har ingenting og si. (Sitter med en sløve 300W  :blush: )

Nå funker iallefall min.

Legger ved linken (forskings prosjektet til han duden som har funnet ut mesteparten  :D )

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=60400

Prøv denne :)

6768398[/snapback]

Har prøvd dette nå, og det funket ikke for min del:( Begynner å tro at kortet er ødelagt.

Hvordan driver har du da?

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

Klarte å starte battlefield 2 nå! :) men ingen kontroller virket, værken tastatur eller mus. Menyer var ræva farger på men spillet var helt greit. Skal forsøke visse andre instillinger for å få det ordentlig...:D

Lastet meg ned et bilspill demo for å prøve et annet spill, og der var det vanlige farver på menyene, men de var litt oppstykket og kunne flimre litt. Når spillet var loadet funket det utmærket å ingen tegn til tøv. Hva kan det skyldes?

Har aldrig hatt problemer med et skjærmkort før, vanligvis er det vel bare å sette det i maskinen å installere drivere så funker det. Har brukt en uke nå snart på å finne ut av det :(

Endret av reyerd
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oppdatering: Har forsøkt installere et gammelt spill, og det ble unreal tournament 2003 som maskinen i teorien skal kunne gjøre ganske godt, der ser jeg som vanlig at menyene er dårlige som i andre spill, og samme er det med grafikken i spillene. Men etter en stund i det spesifikke brettet som handlingen foregår i så er alt perfekt, menyene er også det når det brettet er fullført, men når jeg da igjenn laster inn ny grafikk og et nytt brett må jeg begynne helt forfra da ser det litt grumsete ut i starten og blir helt supert etter en stund.

har egentlig stor tro på at det som er skyld i dette er nok den gamle maskinvaren jeg har fra før, helst sdramen som er for treg for det nye kortet, kan det være en mulighet? For lite strøm gidder jeg ikke tenke på mer for det funker jo!

For å utfylle emnetittelen så er min spesifikkasjon på maskinen;

amd xp1700+

asus a7v133 hovedkort

768mb pc 133 sdram

60gb 7200rpm harddisk

psu 340w chieftech med 17 amp på 12v

xfx 6600gt 256mb ddr3 ram

og for ikke å glemme å nevne det så har jeg en 19" compaq presario skjærm, tastaur fra IBM, musen er fra creative og begge har ledning og pc høytalerne mine er fra Labtec. :)

må og tilføye at video ikke funker på maskinen etter jeg har startet et spill, da får jeg bare grønn video med lyd, men alt blir ordnet når jeg starter på nytt. Regner med dette også kommer av samme problem som alt annet.

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...