Gå til innhold

for gammel maskin for 6600gt kort med 256 ddr3?


reyerd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

får ikke startet et spill maskinen rebooter eller bildet låser seg før jeg i det hele tatt får lastet inn spillet. Har bare forsøkt med battlefield 2 demoen da.

 

har koblet fra allt untatt hdd og skjærmkort uten hell. kan det være et driverproblem har lagt inn de nyeste nvidia driverne.

 

tror egentlig ikke det er problemer med annen maskinvare i maskinen fra før for har kjørt både spill å allt mulig annet med den i det siste uten at den så mye som vurderer å låse seg.

 

kan det ha noe med chipset drivere å gjøre kanskje?

 

og hvorfor får jeg opp det at SLI er deaktivert fordi det ikke er noen kort nr 2 eller noe slikt, i nvidia menyen er det noe som heter sli og der står det at jeg kan sette i et ekstra kort for å aktivere sli. Trodde bare SLI funket med PCI-Ex?

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

http://www.xfxforce.com/media/seriesSpecSh...0(T43A_NDF).pdf

 

fant denne å der står det utrolig nokk at minimum 450 w power supp.

 

Har forsøkt det meste nå men ingen resultat. :( maskinen låser seg i spill, nå har det hendt at skjærmbildet ble borte i windows plutselig bare poff!:)

 

nå var jeg inne på nvidia menyen for skjærmkortet og inne på 3d instillinger, jeg var ikke før trykkt dær før maskinen var låst seg. Så det som skjer er at den ikke tåler 3d grafikk på noen måter!

 

Det er jo litt teit og kjøpe ny psu bare for å sjekke om det er det som er galt, vil liksom ikke bruke penger på en maskin som egentlig ikke er værdt mer en en 1000 lapp om man lurer den på folk!:(

Endret av reyerd
Lenke til kommentar

En kompis av meg kjørte 6800gt på et 250w dell powersupply med 15A på 12v kretsen.

 

Et 350w powersupply som kun har 12A på 12v kretesen ville f.eks ikke ha klart det, eller et som ikke leverer det det påstår.

 

Hvor mange watt det blir påstått powersupplyet leverer er mindre viktig.

 

Det finnes f.eks 400w powersupply med 2x18A 12v kretser (maks rundt 370w på 12v totalt) og det finnes 400w powersupply med 1x 18A på 12v kretsen. Førstnevnte kan dra vesentlig tyngre maskiner enn sistnevnte.

 

Pr idag så er det stort sett bare hva powersupplyet leverer av ampere på 12v kretsen som er interessant.

Lenke til kommentar

Jepp, det burde holdt hvis du ikke har en overklokket prescott ;)

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=atx400pnf&mcat=c349

 

Er nok et godt valg,

 

En støysvak strømforsyning fra Fortron-Source. Strømforsyningen har 24-pins hovedkortkontakt med avtagbar 4-pins del.

 

Max. samtidig belastning +3.3V og +5V er 150W.

Max. samtidig belastning +12V1 og +12V2 er 348 W.

+12V(1) : 18 A

+12V(2) : 18 A

 

Jeg har sjekket litt rundt og jeg tror ikke du finner noen annen psu som gir like mye for pengene.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Den siste PSU'en er mer fremtidsretta, AM2 og Conroe hovedkorta har "alle" 24 pin ATX kontakt. Slik kan du bruke PSU'en etter at maskina du har nå er pensjonert, satt sammen "ny" 939 maskin for snart 2 år siden - der kom 24 pin kontakten, "prøvekjørte" med 360W Chieftec, skifta til Tagan 480. Fikk mer power (480W kontinuerlig) og 24 pin ATX med -5V som hovedkortet mitt i første utgave var nødt til og få for at lydkortet skulle fungere - retta på 2. utgave 1/2 år etter lanseringa :thumbdown:

Lenke til kommentar

Veldig merkelig det der! Det som skjer er jo at når 3d grafikk starter uansett hva, låser maskinen seg. Kan det være tegn på for lite strøm?

 

Er det noen mulighet å måle dette?

 

har forsøkt å remove driverne til ati og nvidia sammtidig nå å installert kun nvidia, etter reboot.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende det er en feil på powersupplyet ditt? Du kan sjekke diverse volt på hovedkortet ditt ved hjelp av diverse programmer som f.eks motherboard monitor eller hva det nå heter...

 

Da kan du sjekke hva 12v, 5v og 3,3v kretsene dine ligger på ved idle og hva de ligger på hvis du bare loader cpu'n.

 

Når du sier at maskinen låser seg, mener du at den kræsjer? Eller at den bare henger seg og du får tilbake kontrollen lenge nok til å komme tilbake til desktop'n?

 

Det kan jo hende det er en feil på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Det høres ut som det er en feil på ett eller annet, ikke at powersupplyet i utgangspunktet er for svakt.

 

Har du mulighet til å teste med annet skjermkort/powersupply hadde jeg gjort det.

 

(Litt på siden, men en pc en kompis av meg hadde var plugget i under et lynnedslag, pc'n bootet opp med knoppix, men ikke windows. Byttet hk og da fungerte alt... mao... det kan faktisk være hovedkort eller en annen komponent som står for problemet)

 

Du kan f.eks sjekke at ingen av kodensatorene på hovedkortet buler oppover :p

 

(En vanlig kondensator er ca 5-10mm lang og sylinderformet og flat på toppen)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...