Hamsterino Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har tenkt til å investere i en ny PC, siden jeg har fått litt penger, så jeg har igjen hivd meg på hardware.no og liknende sider for å finne ut hva som er det beste nå for tiden. Samtidig er det et spill på horisonten som jeg gjerne vil forberede meg til, Crysis. Så da lurer jeg på om jeg burde vente med å kjøpe noen komponenter til da så jeg får det som er best egnet til det spillet. Da snakker jeg ikke om high-end, high-end som i at jeg kjøper en prosessor til 6000 kr, men akkurat den enden av skalaen før pris/valuta-verdiene begynner å tippe i prisens favør. For eksempel E6600 i Core 2 Duo-serien. Når det gjelder skjermkort er prisene ganske like uansett, så der går det greit med det dyreste. Det jeg har funnet ut er at (forutsatt at Crysis kommer ut i første kvartal neste år), så er Intel Core Duo 2 det beste på markedet til den tiden. Det neste store innenfor grafikkort er vel ATis R600, som jeg tror jeg leste at kommer ut i oktober. RAM har jeg null peiling på, så der har jeg ikke funnet ut mye. Nå er ikke jeg så fanatisk at jeg utsetter oppgraderingen hvis Crysis blir utsatt. Gidder ikke vente lenger enn til litt etter nyttår. Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt med dette. Har søkt etter roadmaps og masse tull, fant ut litt, men ikke mye. Hva er det store på horisonten? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Vil nok tro at det kan lønne seg å vente til etter nyttår, da Vista kommer og ting begynner å gå over til DirectX10. Slik jeg ser da det, motbevis meg gjerne. Birger Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Sant, Crysis kommer til å bruke DirectX 10. Men det gjelder vel bare skjermkort? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Sant, Crysis kommer til å bruke DirectX 10. Men det gjelder vel bare skjermkort? 6712570[/snapback] Direct x10 kan kjøres på alle maskiner ikek sant så lenge man har Vista? Eller må man ha AM2 eller noe sånt dritt. For jeg har ikke lyst til og bytte ut hele PC'en for og kjøpe DX10 Kort Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 DirectX gjelder bare for skjermkort, kanskje det bare funker på Vista også, men det veit ikke jeg noe om. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg oppgraderer nå for det er alltid små feil i helt nye ting desuten er det alltid noe å vente på Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Jo, det er sant det også, men jeg har inntrykket av at Crysis kommer til å bli det mest krevende spillet som kommer ut på en stund, derfor vil jeg gjerne forberede meg til det. Tror ikke at det kommer noe så mye bedre enn Core 2 Duo til den kostnaden som passer meg best, så det betyr at jeg kan oppgradere alt bortsett fra grafikkortet også spare opp penger til det til starten av 2007. Da kommer jeg til å sitte med en enorm flaskehals i form av et ATi X850XT, men det skal jeg nok klare meg med. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Okey, hvis ingen har noen andre forslag så bestiller jeg denne handlevognen her: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=33141. ://https://prisguiden.no/vis_ha...ggon_id=33141. . Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 ja det er nå du som skal ha pc solid, så her er mitt tips, bruk så mye du kan på en spillemaskin, som er så optimal som det er mulig å få den for pengen , med hovedfokus på godt skjermkort , lydkort, og interminne. deretter så god prosessor som du har råd til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå