M-bite Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det har vært diskutert en del om vi bør stole på kameratester. Jeg har nettopp lest igjennom testen av Sonys Cyber-shot P7/P9 og synes den virker mer forvirrende en forklarende. Her er et par utdrag: "Bruksområder .... Det er altså ingen mulighet for å sette hvit balansen manuelt. Ved bruk av blitz blir eventuell manuelt valgt hvit balanse overstyrt av automatikken. " >Hvordan overstyres ikke-eksiterende valg? "Hurtighet ..... 10 bilder på rappen klarte jeg raskest på ca 24 sekunder, hvilket sier 2,4 bilder i sekundet. " > 24 sek / 10 bilder = 2,4 sek/bilde, eller? Hva med å standardisere litt mellom de ulike testene, slik at det er mulig å sammenligne de ulike kameraene fra forskjellige produsenter? F.eks ved å bruke samme test motiv? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 > Det er altså ingen mulighet for å sette hvit balansen manuelt. Ved bruk av blitz blir eventuell manuelt valgt hvit balanse overstyrt av automatikken. " Her menes det nok helmanuelt. Forhåndsdefinerte valgmuligheter overstyres ved bruk av blitz. Jeg skal reformulere dette slik at det kommer klarere frem. > 24 sek / 10 bilder = 2,4 sek/bilde, eller? Jepp, her er det rett og slett en regnefeil. > Hva med å standardisere litt mellom de ulike testene, slik at det er mulig å sammenligne de ulike kameraene fra forskjellige produsenter? F.eks ved å bruke samme test motiv? Det er definitivt noe vi ønsker. Problemet er at testerne er spredt rundt i hele Norge. Men vi skal forsøke å ta så mange bilder som mulig av faste motiver i testlaben i Oslo. Takk for tilbakemeldinger! MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå