Gå til innhold

lydkort og kondensator mikk ble det et problem

DilliMusic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liker ikke å kjøpe på nett. det som er greia. butikk er så mye bedre men tror jeg går for den mikken og lydkortet skymarshall kom opp med. usb da kan jeg bruke den på bærbare pc'n og. skal ned til en musikk butikk nede i byen etterpå og spørre om de har det utstyret der. hvis ikke blir det vel bestilling på nettet.

Lenke til kommentar
liker ikke å kjøpe på nett. det som er greia. butikk er så mye bedre men tror jeg går for den mikken og lydkortet skymarshall kom opp med. usb da kan jeg bruke den på bærbare pc'n og. skal ned til en musikk butikk nede i byen etterpå og spørre om de har det utstyret der. hvis ikke blir det vel bestilling på nettet.

6873071[/snapback]

Ikke det dummeste du gjør det altså :)

Lenke til kommentar

Det som kan være negativt med USB er latencyen, som blir noe lengre enn med firewire (firewire overfører data 10 ganger så fort som USB 2 eller noe sånt), men vet ikke hvor mye latency det er på kortet du har tenkt å kjøpe da.

Endret av anners
Lenke til kommentar
Det som kan være negativt med USB er latencyen, som blir noe lengre enn med firewire (firewire overfører data 10 ganger så fort som USB 2 eller noe sånt), men vet ikke hvor mye latency det er på kortet du har tenkt å kjøpe da.

6876869[/snapback]

Latency er NULL problem til hans bruk. Til midt også for den saks skyld.

Firewire har seff bedre overføring, men umerkbart i min klasse iallefall.

Lenke til kommentar
sikkert noooooob spm for dere men vet desverre ikke. hva er firewire? hahaha nå ler dere vel :p

6876970[/snapback]

Det er en tilkobling for dataoverføring som minner om usb. Finnes både 6-pin og 4-pin kontakt. Så godt som alle laptops og endel stasjonære pc'er har det som standardutstyr. Brukes endel til f. eks. overføring av film fra DV-kamera (og fjernstyring av kamera).

firewire-liitin.jpg

welles-firewire.jpg

dfx-46520.jpg

Lenke til kommentar

Har ikke tallene på det selv heller faktisk, men har aldri merket noe. og jeg vil si jeg har plaget den boksen til det ytterste fler ganger enn èn - så den er et trykt kjøp. Den gjør jobben sin på alle områdene jeg trenger den. Og det vil si:

- Gitarinnspilling

- Vokalinnspilling

- Mastering

- Lyd inn på pc fra tv/dvd/lp/kasett/radio

- Samkjøring med mixer

Jeg har iallefall ikke merket noe til latencyen!

Lenke til kommentar

sendt mail til musikanten og de hadde det i sine butikker :D så drar å kjøper hvert øyeblikk.

noen ledninger jeg må kjøpe i tilligg siden jeg allerede skal i en musikkbutikk. utenom XLR. bare plugge in usb of mikken, installere driver. then make music??

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

kjøpt alt det du kom med skymarshall :) edirol og røde. likte dette fort. layouten til edirolen er bedre enn jeg trodde hehe. var liten og fin den :) har ikke trykket på noen knapp men tok opp istad en liten prøve og det var MYE MYE MYE bedre enn det jeg har tatt opp med annerledes mikk. MEN jeg får ikke spilt av sanger jeg har på winamp eller windows media player. prøvd mye rart men vil ikke la seg spille av. men ting på nett og slikt. urørt eller myspace funker. ffl studio, reason, sonar og co funker fett men kan ikke høre de tjeg har på playlisten min i winamp. :cry:

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Har du husket å sette Edirolen som standard lydkort? Er ikke sikker, men vil tippe de henter Windows standard der.

Høyreklikk på høyttalerikonet på verktøylinja --> Adjust Audio Properties --> Sound og sjekk at Default Device for Audio Playback er satt til det riktige lydkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...