arna Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hva slags programvare vil dere anbfeale for programmering i Linux ? (Gjelder hovedsaklig C++ (evt litt assembly og vanlig C)) Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Mener du editor/IDE? (g)Vim, Anjuta? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 gcc er i hvertfall standard-kompilatoren, og brukes av så godt som alle. Følger med i alle distroer,selv om den kanskje ikke er installert som default. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 GCC + G++. bin86 skulle vel duge til assembly. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ta en titt på Kdeveoper. Enten det, eller vim det går i hos meg ihvertfall Lenke til kommentar
mariux Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Ja, ta en titt på KDevelop sammen med qt3, evnt qt3+kde. Det er c++ og qt3/kde er kjent som et veldig bra rammeverk til programmering på linux. Endret 20. august 2006 av mariux Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ang. IDE: Hold deg langt unna anjuta, værste møkka jeg noensinne har sett. Ellers så er vel kdevelop rimelig grei. Har ikke prøvd Eclipse på C(++), men den pleier jo være fin? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Emacs er vel den beste IDEen jeg har prøv, hvis du vil ha no mer grafisk er Eclipse(med cde) bra, med etter min mening mister man for mye av kontrollen. Hvis du prøver deg på emacs, så regn med at det tar mer enn et par dager å bli effektiv i den. Anbefaler også å bruke emacs-unicode-2 versjonen(fra cvs), da den ikke ser så crappy ut som den som følger med som standard i alle distroer. Her er et refrence card for emacs som skulle få deg greit i gang. Emacs kan også konfigureres med nesten ubegrensete muligheter i ~/.emacs. Her er et eksempel på en omfattende konfigurasjonsfil. Her er min ikke så kompliserte conf-fil. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 gvim å gedit er vel greie . Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ang. "enkle" editorer - etter min mening er emacs den beste for gui, vim når du bare har konsoll eller bruker ssh. Kate, gedit og bluefish er kansje også verd å kikke på? Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Kunne noen forklart forskjellen mellom vi og vim? Lenke til kommentar
wiley Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Kunne noen forklart forskjellen mellom vi og vim? 6729426[/snapback] Vi er den utdaterte originalen og vim er en ny versjon. Vim står for "visual editor improved". Det er veldig mange tilleggsfunksjoner i vim som f.eks. større angre-minne, search-historie, buffere og mye mer. Om du åpner filer ved å skrive "vi filnavn" er det vim som åpnes i de aller fleste distribusjoner så det er ingen vits i å skrive "vim filnavn". Endret 23. august 2006 av wiley Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 ok, takk. Da har jeg nok pleid å bruke vim allikevel. Regner med at det er vim som starter når man skriver "vi" i ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå