Gå til innhold

Tips på hifisystem til PC


Anbefalte innlegg

Har planer om å kaste det gamle cambridge 2.1 settet mitt, og få til litt bedre lydkvalitet.

 

Jeg ser etter er en forsterker/cdspiller og et høyttalerpar. Det må kunne fungere bra til alle typer musikk, trenger ikke spille så veldig høyt, lydkvalitet er viktigere enn bass og volum. Hører mye på jazz og annen musikk som krever god dynamikk og klang. Skal muligens brukes til litt enkel studiovirksomhet. Budsjett på 3-4-5-tusen.

 

Noen med tips?

 

PS: Proson og Dantax er uaktuelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tannoy fusion 1

CAMBRIDGE 540A v 2

Marantz CD5001 Ligger nesten midt på siden.

 

Dette er litt over ditt budskjett, men du vill ikke angre. Høyttalerene fikk _MASSE_ skryt av Fidelity, og den eldremodellen av cd spilleren din vant årest budsjett cd spiller 3 år på rad hos lyd og bildet. (da over cd spillere som kostet over 3x så mye).

Og denne forsterkeren har også fått skryt av degge disse bladene.

 

PS: du kan kanskje lage en tråd i audio forumet også :)

 

Det systemet du har planer om å kaste, hva er det?

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Concept serien til Dali er veldig bra. Ville kanskje slengt på 600 kr til for Concept 2, men alt etter hva man har behov for.

6712023[/snapback]

 

Tror det er pakken som koster 3900,- og at det blir en god del dyrere å oppgradere høyttalere, dessuten tror jeg de holder fint.

Lenke til kommentar

Beklager, men det blir alt for dyrt. Men, det jeg har sett av info tilsier at både dali-høyttalerne og recieveren skal være bra. Dessuten, tar det det jo ikke opp så mye plass, og virker ganske rimelig. Hvis det ikke er noen store motforestilninger mot selve utstyret, syns jeg pakken ser bra ut, ihvertfall med tanke på pris.

Lenke til kommentar

Enig. Om man skal oppgradere er det en fordel å ha separate komponenter. Dessuten betaler du en god del for designet på den spilleren(den er liten og kompakt og fin) om design ikke er spesielt viktig så finner du nok noe bedre til omtrent samme pris evt +1-2 tusen

 

Du har ikke vurdert å kjøpe brukt? HiFi-entusiaster er kjente for å bytte komponenter ofte, noe som gjør at man stadig vekk kan spare penger på å kjøpe nesten nytt utstyr til en billig penge. Både Hifisentralen og avforum har gode bruktsider.

 

Personlig har jeg kjøpt hele mitt anlegg brukt og jeg angrer ikke i det hele tatt. Mye gromlyd for lite penger:D

Lenke til kommentar
Liker ikke helt det med sånn alt i ett boks jeg da, er ikke så lett og oppgradere ol. Så jeg stemmer heller for at du skal gå for det jeg foreslo selv om det koster mer.

6712191[/snapback]

 

 

Enig...

Men, hvist dali settet hyrer passer til ditt bruk.- hadde jeg gådt for DALI ;D

Dali = kvalitets lyd...

 

 

 

Jeg ville ha gåt for dette settet. noe dyrere men, jeg du vill ikke angre. så lenge du ikke skal peise på med en effektforsterker ekstra :p men da 4dobbler du busjettet dit fort...

 

Ps! går ann å kjøpe pakken uten DVD spiller..sparer 500 krns på det og ;D

 

 

selv har jeg et sett med Snell XA75 og et par.jeg mekket i fra Dynabel...

som spiller fint... både til Jazz, Trance, Partey/Bass og selvsakt til Film ;D

Lenke til kommentar

Det jeg ser etter er et kompakt anlegg, med reciever og høyttalere til å høre på all mulig musikk med. Trenger ikke spille så høyt, men bør få til et nøytralt, men spennende lydbilde.

 

Hmm, dette snur kanskje saken litt. Jeg fant denonanlegget brukt til 2500,-, kjøpt i April med kvittering og garanti. Dette er vel en no-brainer eller?

Lenke til kommentar

Dra og hør på anlegget (evnt. tilsvarende hos Hifi-klubben først (ta med cd så du hører samme cd)). Også tar du av "støvfilteret" på høyttaleren for å se om alt er som det skal =) (om det er skader, om domen i midten er krøllete eller peker feil vei, etc. etc.)

 

Ellers kan jeg bare komme med masse tommeler opp for Hifi-klubben. Bedre service har jeg sjeldent opplevd. Du kan jo alltids ta en tur der og fortelle dem din prisklasse og behov, så setter de noe sammen for deg=) Ingen kjøpsplikt;) Selv er jeg mer begeistret for B&W's tilsvarende høyttalere i 600-serien enn Dali's Concept-serie. Dali Ikon derimot er gode saker :blush:

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar
Dra og hør på anlegget (evnt. tilsvarende hos Hifi-klubben først (ta med cd så du hører samme cd)). Også tar du av "støvfilteret" på høyttaleren for å se om alt er som det skal =) (om det er skader, om domen i midten er krøllete eller peker feil vei, etc. etc.)

 

Ellers kan jeg bare komme med masse tommeler opp for Hifi-klubben. Bedre service har jeg sjeldent opplevd. Du kan jo alltids ta en tur der og fortelle dem din prisklasse og behov, så setter de noe sammen for deg=) Ingen kjøpsplikt;) Selv er jeg mer begeistret for B&W's tilsvarende høyttalere i 600-serien enn Dali's Concept-serie. Dali Ikon derimot er gode saker :blush:

6713280[/snapback]

 

Anlegget er for langt unna for å dra og høre på, så jeg må eventuelt ta en råsjangs. Spørs hvor skummelt det kan være da.

 

Enda et aspekt i denne saken er at jeg sikkert skal koble en synth på anlegget, da blir det muligens litt svakt? Det jeg har kunne tenkt meg er tips på tilsvarende oppsett, slik som denon/dali, til max 4k. Derimot, finner jeg ut at personen jeg har snakket med har rent mel i posen, slår jeg nok til.

Lenke til kommentar

Vel, hvis høy lyd og store høyttalere er prioritert over lydkvalitet (og om du hører forskjell eller ikke på lydkvaliteten) kan Cerwin Vega høyttalere være noe å titte på. Til og med de minste fra Cerwin Vega kan du vekke naboen din med synthen;) Hifiklubben fører disse. Ellers kan jeg tipse med at Hifiklubben snart kommer med et lite salg i anledning deres nye katalog + at de har lagersalg støtt og stadig :)

Lenke til kommentar

Cerwin Vega er til for en ting, kids og andre basshuer. Jeg skjønner ikke hvorfor Proson er utelukket, for de har høstet mye skryt for god lyd i flere respekterte lydmagasiner. Reality MK2-serien er ganske god, med bånddiskanter og massiv lyd! Ellers kan man se på Bose Acustimass 3 som koster 3k nye (bare høyttalere) Disse kan gjemmes vekk, og er så å si uendret de siste 10 årene. Helt glimrende lyd også!

Lenke til kommentar

CV er vel utelukket når han hører mye på JAZZ. CV er mer party-tekno høyttalere.....

 

Vanskelig å lage et bra oppsett i klassen under 4000. Desverre. Personlig ville jeg sett om jeg kunne strukket meg til en 5-7000 og gjerne kjøpt brukt. Disse pengene ville jeg brukt på en forsterker(integrert) og høyttalere. Så ville jeg kjørt lyden fra pc til forsterker foreløpig i påvente av penger til å kjøpe cd-spiller.

 

Det hele kommer vel ant på hvor lukket budsjettet er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...