Yankes Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har hørt at det går an å bytte passord på andre maskiner via start > kjør > cmd Det er noe man kan skrive der for å bytte passord på andre maskiner som er i nettverk med deg, vet ikke helt om det stemmer, men hvis det går så hadde det vært fint. Jeg har ikke brukt serveren min på lenge og husker ikke passordet på den og jeg har viktige ting jeg må hente ut fra den, så å formatere er ikke veien å gå.. Såå, er det sant som jeg har hørt, at man kan bytte passord på andre maskiner via lokalt nettverk ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Gjøres med NET USER kommandoen, men da må alle maskinene være i samme domenet, du kan ikke kople til en annen maskin og endre passordet dems, hvis ikke de er medlem av samme domene som deg, og du er administrator. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jeg får opp at serveren står som guest og jeg som administrator når jeg skriver "net user", men hva skal jeg skrive for å bytte passordet! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 NET HELP USER burde svare på alt du lurer på om den kommanoden. NET USER[username [password | *] [options]] [/DOMAIN] username {password | *} /ADD [options] [/DOMAIN] username [/DELETE] [/DOMAIN] NET USER creates and modifies user accounts on computers. When used without switches, it lists the user accounts for the computer. The user account information is stored in the user accounts database. This command works only on servers. This command works only on servers..... Det å kunne bytte andre sine passord ville vært et sikkerhetshull om du kunne gjort det uten fysisk å gå inn på pc-en eller endre det i et domene. Men du kan tvinge brukeren til å endre passord ved neste pålogging, men jeg vet ikke hvorfor du engang er interresert i en slik kommando. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå