StrezLez Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Hei, tenker på og kjøpe ny pc, er ei stund siden jeg har kjøpt pc nå, (2000) så har lite peil på hva som er bra. Trenger en pc som kan brukes til de nyeste spillene, men trenger ikke og kjøre dem på max ytelse. Har hørt at det er et generasjonskifte innen prosessorer og lurer på hva jeg bør kjøpe og hva som gir mest for pengene. Har et budsjett på ca 10-12 000,- Trenger Hele pakka med kabinett, skjerm Har lite peil på hva som er bra innen hovedkort, CPU, Ram for tiden, men skal bygge pcen selv Takker for hjelp på forhånd ^^ Endret 20. august 2006 av StrezLez Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei, tenker på og kjøpe ny pc, er ei stund siden jeg har kjøpt pc nå, (2000) så har lite peil på hva som er bra. Trenger en pc som kan brukes til de nyeste spillene, men trenger ikke og kjøre dem på max ytelse. Har hørt at det er et generasjonskifte innen prosessorer og lurer på hva jeg bør kjøpe og hva som gir mest for pengene. Har et budsjett på ca 10-12 000,- Har lite peil på hva som er bra innen hovedkort, CPU, Ram for tiden, men skal bygge pcen selv Takker for hjelp på forhånd ^^ 6710865[/snapback] Ja, det er generasjonskifte innenfor Prosessorer akkurat nå, men om kun en månedstid eller to så skjer det også et større generasjonskifte på skjermkortfronten også. Da er det DX10 skjermkort som kommer, og det er også forventet at Firekjerners prosessorer entrer markedet. (dagens har bare to) Så veg ville jeg ventet et kvartal for å se hvordan markedet ser ut da. Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Kan lage en liten liste nå som jeg kan finne raskt men viss du har bestemt deg for å vente så ok;P CD Rom Hovudkort Kabinett(kan sjiftes etter ønskexD) harddisk Minnebrikker(ram) Prossesor skjermkort Strømforsyning Sjerm Bare hør va di andre har å si til disse..fant di bare på kjappen Lenke til kommentar
StrezLez Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Ok, men da bør jeg gå for dual core prosessor? Gir dette best ytelse for pengene? Når de nye skjermkortene kommer synker vel da prisen på den "gamle" generasjonen skjermkort og dette gir mer for pengene? Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ja,jeg vil tro at di gamle vil synke i prisen etter som de nye synker....Men har selv en Amd Athlon 4200+ x2 det er en kjempe bra prossesor yter bra Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei, tenker på og kjøpe ny pc, er ei stund siden jeg har kjøpt pc nå, (2000) så har lite peil på hva som er bra. Trenger en pc som kan brukes til de nyeste spillene, men trenger ikke og kjøre dem på max ytelse. Har hørt at det er et generasjonskifte innen prosessorer og lurer på hva jeg bør kjøpe og hva som gir mest for pengene. Har et budsjett på ca 10-12 000,- Har lite peil på hva som er bra innen hovedkort, CPU, Ram for tiden, men skal bygge pcen selv Takker for hjelp på forhånd ^^ 6710865[/snapback] Ja, det er generasjonskifte innenfor Prosessorer akkurat nå, men om kun en månedstid eller to så skjer det også et større generasjonskifte på skjermkortfronten også. Da er det DX10 skjermkort som kommer, og det er også forventet at Firekjerners prosessorer entrer markedet. (dagens har bare to) Så veg ville jeg ventet et kvartal for å se hvordan markedet ser ut da. 6710884[/snapback] De nye skjermkortene kommer vel tidligest på senhøsten, og det er relativt lite informasjon om brikken til nVidia som kommer først. Når cpuene med fire kjerner kommer, så vil de nok koste over 7000 kr, samtidig som de vil være vanskelig å få tak i. Hvorfor vente på noe som kommer om en stund? Det kommer hele tiden noe nytt. Er behovet der nå så kjøp nå. Av skjermkort i dag ville jeg nok satset på Radeon X1900XT i den prisklassen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå