OleK Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Har et oppsett som ser slik ut: Hovedkort - Asus P4B533 S478/533 I845E Cpu - pentium 4 2.0 Ghz boxed Ram - DDR-DIMM PC2700 512MB CL 2,5 (TwinMos) HDD - Seagate Barracuda IV 80GB IDE ATA100 Grafikk - Asus Gforce2 7700 Pro/GTS 64MB boks - Chieftech Dragon 360W DX-01BL OS - Win2000,XP Problemet er at jeg ikke får installert noen av windowsversjonene (win2000, XP) får feil ved kopiering av filer i begynnelsen av installasjonen(Etter formatering) Har prøvd med ny HD,cd-rom, lånt naboens RAM, prøvd med annet hovedkort (Asus P4B533),men like forbannet får jeg samme feil. Har prøvd masse av instillinger i BIOS også, men ingenting gir bedre/dårligere resultat. Dette begynner å ligne på et dårlig kjøp. Det eneste jeg ikke har prøvd er å bytte cpu, kan det virkelig være at det den som gir disse feilene? Trenger virkelig hjelp her, har ikke lyst til å punge ut mer på denne f....... pc'en..... Ole Korneliussen Lenke til kommentar
Invert Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Er cdene du bruker i orden da? ikke piratkopier? Kanskje du har fått noen riper eller lignende i cdene som gjør at du ikke får kopiert dem. Prøv med en linux distro og se om den failer på kopieringa si. Håper du finner en løsning. -Pc er flott så lenge alt fungerer. Lenke til kommentar
OleK Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 feiler på orginalcd også Ole Korneliussen Lenke til kommentar
sof Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 prøv CPU, ram og harddisk i naboens pc og se om det feiler der... kanskje har du en feil på HK'et ditt... bare et forslag... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Kjipt problem.. Men du må bruke såkalt 'systematisk feilsøking' Så lenge du har 2 pcer som du kan teste imellom. Da vil du finne hvilken komponent det er feil på til slutt. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 da jeg klokket systemet mitt med asus p4s533 kortet, var pci hastighetene litt for høye. dette medførte til at harddisk og cdbrenner/dvd leste feil og brant feil. Hvis du har overklokka, så sett ned hastigheten. Hvis ikke burde du gjøre som de andre i tråden har nevnt. Lykke til. Lenke til kommentar
OleK Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Skal prøvelåne en ny cpu og ram om noen dager........................ Ole Korneliussen Lenke til kommentar
knut Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 divxdude: p4b533 har låst pci og agp, så det skal ikke være noe problem. Uansett har jeg satt opp et par maskiner med det hovedkortet uten å ha møtt på et eneste problem. Du kan f.eks prøve å låne en annen cd'rom. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Du beskriver ikke hva slagsa feil du har fått(?), anyway. Det høres ut som at du har samme problem som jeg hadde. Det som kan være "feilen" er at du kjører ATA100/133, dette betyr at Windows tror du kjører Scsi, for å fikse dette problemet så tar du en diskett og kopierer inn ATA100/133 driveren på denne. Under installasjonen av Win2k på begynnelse så sier den noe om å legge inn ekstra drivere F6, trykk på F6 og legg inn driveren fra disketten. Jeg har Promise sin ATA driver så dette funker helt ok for min del.Det er mulig du ,må la disketten stå inne under oppstarten av installasjonen, ikke oppstart av maskinen Frankie Kr.sand Lenke til kommentar
ponke Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 15:21, skrev bludern:divxdude: p4b533 har låst pci og agp, så det skal ikke være noe problem.Uansett har jeg satt opp et par maskiner med det hovedkortet uten å ha møtt på et eneste problem. Du kan f.eks prøve å låne en annen cd'rom. Men DivXDude snakket her om P4S533 IKKE P4B533.... SiS645DX hadde sist jeg sjekket på mitt hovedkort ingen "AGP/PCI-lås". Dog har Asus sitt P4B533 lås, som du sier. Lenke til kommentar
sete Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 10:39, skrev Divxdude:da jeg klokket systemet mitt med asus p4s533 kortet, var pci hastighetene litt for høye. dette medførte til at harddisk og cdbrenner/dvd leste feil og brant feil. Hvis du har overklokka, så sett ned hastigheten. Hvis ikke burde du gjøre som de andre i tråden har nevnt.Lykke til. Hva mener du med litt for høye PCI hastigheter? Jeg ahr selv samme HK og kjører fsb 133mhz. Ikke noe problem... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det som frank jarle fåreslår bør du prøve. Har det samme problemet på min om eg setter diskene mine på raid kontrolleren. Er ikke sikker om du har raid muligheter på det hovedkoertet. Men om du har og skal ikke bruke det kan du jo skrue det av i bios, Men eg har ikke selv vert borti det kortet så vet ikke om det går. Om noe vet at det går eller ikke så skrik ut. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 HAr hatt samme problem da den kom med forsjellige feilmeldinger etter hvert som den instalerete windows...Måtte endre på noen instillinger i bios så funket alt som det skal. Husker ikke hva jeg endre på nå man kan sjekke det opp senere Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hva mener du med litt for høye PCI hastigheter? Jeg ahr selv samme HK og kjører fsb 133mhz. Ikke noe problem... 100 og 133 fsb er normale hastigheter. Det jeg mente er hvis jeg kjørte fsb på 120. da blir pci hastigheten på 40mhz. dette er jo høyt. da fikk jeg feilmeldinger da jeg skulle legge inn et os. Dessuten kunne jeg ikke kjøre stabilt ddr400 hastighet på hovedkortet. ( asus p4s533 ) Da restarta pc'en hver gang, rett etter boot. Lenke til kommentar
OleK Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Mange gode tips her, skal prøve på nytt i helga. Ole Korneliussen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå