Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen mister 1 sylinder når den blir varm LØST

bzzlink

Anbefalte innlegg

bmw z3 1996 modell 1,8 liter. (M43B18)

Bilen startet plutselig kun på 3 sylindre en morgen.

"rugget" litt på plugghettene, så startet den på alle 4, men fuske litt innimellom.

Byttet pluggledninger, siden det var de originale fra 1996 som sto på.

(vet ikke om det hadde noe å si at jeg byttet pluggledninger..)

Bilen starter nå på alle 4 og går som den skal helt til den kommer opp i driftstemp. Da kutter etter det jeg kan skjønne 1 sylinder ut, og bilen høres ut som en fiskeskøyte fra før krigen.

plugger ble byttet i feb på service..

Noen som har noen tips til hvor jeg skal begynnen å lete ?

EDIT: LØST , det var en pluggledning som var gåen den hadde gjort at det hadde "irr'et" veldig på den ene pluggen. en runde med stålbørste gjorde susen.

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
bmw z3 1996 modell 1,8 liter. (M43B18)

Bilen startet plutselig kun på 3 sylindre en morgen.

"rugget" litt på plugghettene, så startet den på alle 4, men fuske litt innimellom.

Byttet pluggledninger, siden det var de originale fra 1996 som sto på.

(vet ikke om det hadde noe å si at jeg byttet pluggledninger..)

Bilen starter nå på alle 4 og går som den skal helt til den kommer opp i driftstemp. Da kutter etter det jeg kan skjønne 1 sylinder ut, og bilen høres ut som en fiskeskøyte fra før krigen.

plugger ble byttet i feb på service..

Noen som har noen tips til hvor jeg skal begynnen å lete ?

EDIT: LØST , det var en pluggledning som var gåen den hadde gjort at det hadde "irr'et" veldig på den ene pluggen. en runde med stålbørste gjorde susen.

6710819[/snapback]

Jeg har eksakt samme problem på en Renault, og har byttet pluger samt alle kablene fra Coil til plugger, men fortsatt samme problem.

Kan de være problem med en Coli? Det er sylinder nummer 3. som rammler ut hvar gang.

Lenke til kommentar
Hvordan vet dere hvilken sylinder som ramler ut. Litt dumt spørsmål, men bare lurer. :p

9143457[/snapback]

Man tar av en og en pluggledning, om motoren går enda dårligere (blir jo i praksis på bare to sylindere, med utgangspunkt i en 4-sylindret motor) når man tar av en, så var det ikke den sylinderen som manglet fra før... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...