Merovingian Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei =) Trenger hjelp med å velge en switch.. Skal jeg kjøpe meg Gigabit switch eller vanlig 10/100mbps ?? Har en linje på 4 mbit =) mvh, Mero Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Holder lenge med ein 10/100 switch vist du ikkje skal køyre noko tungt på det interne nettet. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Et lite spørsmål: sikker på at du ikke mener *router*? Det er mer vanlig enn switch i hjemmenettverk, og har langt flere muligheter. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 skal bare dele nettet mellom maskina og xboxen + bærbaren på ett anna rom.. vil ikke ha trådløst, for det suger Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Et lite spørsmål: sikker på at du ikke mener *router*? Det er mer vanlig enn switch i hjemmenettverk, og har langt flere muligheter. 6710902[/snapback] Er jo ikkje umulig at han har ein ruter fra før av? (t.d. vist han har ngt som isp) Edit: ein ruter og ein switch har to forskjellige bruksområder. Ein ruter kobler samme to "like" nettverk, menst ein switch kobler samme fleire klienter i eit netverk. Endret 20. august 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 jeg har en svart box på stua som jeg har fått av min ISP, og no vil jeg ha en switch slik at jeg kan dele nette mellom to rom... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Er det ein ruter eller eit modem du har fått av din isp? Vist det er eit modem, så må du ha ein ruter i tilleg til ein switch (eller bruke eine maskina som ruter) Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Det er en ZyXel Prestige 600 ADSL Router.. alt som står på boxen... Det funka da fint å bare bruke switch sist gang jeg hadde LAN hjemme hos meg.. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Ja, siden det er ein ruter, så vil det fungere med ein vanleg switch. Er egentlig samme kva du velger, men eg ville vert litt skeptisk til dei aller billigaste switchane. Det har vært litt problem med overoppheting på eindel av dei "mindre seriøse" merkane. Edit: smc/dlink/netgear/3com har heit greie 5/8 ports switcher. Endret 20. august 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 okay =) tror jeg går for d-link, for jeg har siklet lenge over dem =) tusen takk for hjelpen alle sammen =) Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=4726 duger denne til mitt bruk tru?? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har en slik som jeg er veldig fornøyd med. Liten og praktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå