Hagforce Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei! Har ikke programmert noe serlig før. Ønsker å kunne lage enkle programsnutter for å forenkle den daglige drift. Har nok å styre med fra før, så det må være lett å sette seg inn i, og gi raske resultat. Hvilken programmvare kjøper jeg? Takker for tips. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Det finnes nok av bøker på ditt lokale bibliotek som har litteratur om VB 6.0 i og med at det er et ganske gammelt språk. Jeg der imot vil anbefale VB.NET 2005 med boken -"Microsoft Visual Basic 2005 step by step. " Den er jævlig bra. VB er ikke så vanskelig, alt er rett frem. Sitter med den boken her faktisk. Edit: Du kan vel ikke uttdype hva slags programvare du vil kunne lage? Informasjonsbehandling? Eller er det OS og API du vil trikse med? Endret 20. august 2006 av chills Lenke til kommentar
backup Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hvis du som systemadministrator for windows, fort og greit skal lage enkle hjelpemidler for å administrere systemet, da er vbs tingen. Du trenger ikke kjøpe inn noe som helst, vbs er inkludert i windows. Ta deg en tur til: http://msdn.microsoft.com/library/default..../Scriptinga.asp og begynn der for å laste ned det du trenger. I denne forbindelse bør du også laste ned fra microsoft ScriptomaticV2.hta og hta_helpomatic.hta (gratis). Til laging av vbs-script kan jeg anbale editoren vbsedit fra adersoft.com (koster noen hundrelapper). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå