Gå til innhold

Den Beste Parfymen ( Utvidet til begge kjønn )

Anbefalte innlegg

Armani Code står i skapet mitt, og den er absolutt blant favorittene. Hvis du liker sitrus/sitron er den absolutt å anbefale. Inspirasjonen til parfymen var for øvrig fløyelsjakkeslagene til en smoking, og det kan man vel si viser seg i parfymen. Absolutt en fin festparfyme, men det finnes bedre om du ønsker å dra damer. Føler også den blir litt enkel og kjedelig i lengden, så du må være forberedt på å anskaffe ihvertfall én til slik at du har noe å rotere med, for du blir nok fort litt lei.

Ville også sjekket ut krydrede parfymer, de pleier å fungere godt hos damene.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Armani Code står i skapet mitt, og den er absolutt blant favorittene. Hvis du liker sitrus/sitron er den absolutt å anbefale. Inspirasjonen til parfymen var for øvrig fløyelsjakkeslagene til en smoking, og det kan man vel si viser seg i parfymen. Absolutt en fin festparfyme, men det finnes bedre om du ønsker å dra damer. Føler også den blir litt enkel og kjedelig i lengden, så du må være forberedt på å anskaffe ihvertfall én til slik at du har noe å rotere med, for du blir nok fort litt lei.

Okay. Takker :) Har du noen konkrete tips eller?

Virker som det er en del som trekker frem Boss ( http://chastum.no/default.pl?showProduct=331&pageId=215 ) som en parfyme for de som er litt "eldre", mens diesel fuel for life (http://www.blivakker.no/product/diesel/DIE0006/diesel-fuel-for-life-eau-de-toilette-for-han-30ml-) kanskje er litt mer tenåring?

Lenke til kommentar

Hei, noen som har no tips til parfyme? Bruker ikke vanligvis, men til fest. Er 22 btw.

Lurte på en av disse:

http://chastum.no/default.pl?showProduct=975&pageId=217

http://www.blivakker.no/product/HUG0023/hugo-boss-soul-eau-de-toilette-for-ham-30ml-

hva er forskjellen på Eau de toilette og Eau de cologne? :S

Vurderte å kjøpe Armani Code en gang, men endte opp med code white. Den mørke er litt mer skarp i lukta, jeg liker de mer runde og rolige. Men kommer helt an på hva du vil gå med :)

Har forresten fått meg en ny favoritt: YSL L'homme. Beste jeg har prøvd noen gang, og billig i tillegg :)

Lenke til kommentar

Okay. Takker :) Har du noen konkrete tips eller?

Virker som det er en del som trekker frem Boss ( http://chastum.no/default.pl?showProduct=331&pageId=215 ) som en parfyme for de som er litt "eldre", mens diesel fuel for life (http://www.blivakker.no/product/diesel/DIE0006/diesel-fuel-for-life-eau-de-toilette-for-han-30ml-) kanskje er litt mer tenåring?

Jeg har aldri vært fan av parfymer fra Hugo Boss, så kan ikke si så mye om de parfymene.

Diesel-parfymen har jeg ikke prøvd, men det skulle nok ikke forundre meg om teorien din stemmer.

Problemet med parfymer er at det er så mye dritt i hyllene på de lokale parfymeriene (typisk Estetique). Nesten bare kommersielt dritt som lukter som alt annet i parfymeriet. Vil anbefale deg å søke litt på YouTube. Der finner du en god del brukere som legger ut tester og andre videoer, og det er mye nyttig å plukke opp der. Selv er jeg en stor fan av Hermés sine parfymer, men de er ikke enkle å få tak i, og noen tror jeg kanskje bare selges hos Hermés. Hvis du bor på østlandet er det jo bare å stikke innom Hermés i Oslo. De koster litt, men man merker fort hvorfor. Forskjellene på gode og dårlige parfymer ligger veldig mye i ingrediensene (billige parfymer bruker erstatter ofte en del naturlige ingredienser med syntetiske erstatninger) og hvor lenge den varer, og det er egentlig to grunner som alene er grunn nok til å kjøpe noe ordentlig.

Parfymen jeg bruker til vanlig er Terre d'Hermés og får hele tiden komplementer. Folk sier de aldri har luktet noe lignende. Den er ganske voksen (jeg er bare 21, men det fungerer fint for min del), kompleks og meget sær. Det tok litt tid før jeg lærte å like den, men det er merkelig nok ofte de parfymene som ender opp som favoritter. Det er dog ikke en parfyme for å sjarmere damene.

Vet du noe om hvilke noter du liker, eller type duft?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Si meg, hva er sidene dere velger å bestille fra ? Så billigst som mulig? =)

Jeg for min del har en del parfymer, alt fra "HATEM" jeg bestilte fra de Arabiske Emirater, XSBlack, diverse fra Hugo Boss, Escada, Calvin Klein, osv!

En jeg synes er kjempegod er forsåvidt Escada sin "Moon Sparkle"(???) som ble kåret som "sommerduft" i 2009(?). Denne er desverre tom, og har ikke funnet lignende i noen butikker. (Sies den er ute av produksjon.)

Har også Ferrari, og andre sånne merker. :)

Lenke til kommentar

Tar en Hemingway og gjør det kort:

Gutt 18, søker parfyme, pris 300-600

Anbefalinger?

Mer info gjør det lettere:

- Formål (hverdags/skole/jobb eller fest)?

- Prøv å beskriv hvilken type parfyme du liker (tenker da på ord som krydret, såpete osv.), eventuelt nevn noen noter du liker spesielt.

- For bruk i varmt eller kaldt klima (sommer/vinter)?

Lenke til kommentar

Har aldri brukt parfyme før, så vet ikke hvilken lukt je foretrekker. Hvis jeg får et par forskjellige forslag kan jeg vt ta turen innom en butikk og lukte selv.

Formål har jeg ikke tenkt så mye på, mren en allrounder hadde vært greit. Hva er forskjell på skoøe og hverdags?

For bruk i kaldt klima (winter is coming)

Beklager for min totale uvitenhet og vaghet, men håper dere kan overse det :p

Lenke til kommentar

Har aldri brukt parfyme før.

Det var du som levde i amazonas de siste 20åra, right?

JEEEZ>!!!

Relevant ;

Du vil ikke ha en parfyme, du vil ha flere. Akkurat som personlighetsroller, har du også flere type parfymer.

Det er ikke hver dag Versace passer, feks i en begravelse eller i et intervju feks.

Da vil du kanskje ha en sterke,mer mannlig og mer bestemt parfyme.

Skal du ha tak i noen ekle damer med mørkt,talgete hår, ja, da handler du deg en ekkel søt parfyme.

Alt til sitt formål.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...