Olgadolga Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg likte A*Men / Angel Men første gangen jeg luktet den, men da jeg prøvde den igjen forleden dag likte jeg den ikke. Enten elsker du den eller så hater du den. Burberry London for Men er god imo. Hvordan bør A*Men og Burberry London brukes? Er begge parfymene veldig formelle, slik at dem stort sett bare bør brukes på fest, selskaper eller når man har dress på seg? Eller er det dagligdags parfymer? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) For guds skyld, aldri bruk A*Men på jobb/skole. Den blir lett kvalmende (til og med mer enn Jean Paul Gaultier Le Male), og som sagt er den en elsk/hat-parfyme og det er nok ikke lurt å satse på at alle har et elsk-forhold til den. "Use with caution". Burberry London kan vel fungere som en hverdagsparfyme, selv om jeg kanskje ville brukt den primært til fest. Forresten, er det noen som vet om Kanøn Norwegian Wood er å få tak i Norge? Har meget lyst til å lukte på den. Mest pga. navnet. Skal visstnok være en kurant parfyme til bruk på jobb/skole. Endret 14. juni 2011 av lokeland Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Har bestillt meg 4 forskjellige parfymer fra Cheapsmells.com Issey Miyake: L'Eau D'Issey Pour Homme Noen som har prøvd noen av disse og kan fortelle om dem er god? Bor ikke i nærheten av ei parfyme-sjappe så måtte bare stole på reviews jeg fant på nettet. Mest overrata parfymen spør du meg. Den lukter av noe billig lemon blanda med noe myggspray opplegg. Har brukt en hel tester spray nå. SÅnn jeg kjører greia mi. Masse test sprays prøver og så tester jeg i en uke kun en og en av gangen. Få solgt skiten først som sist når du får den eller bytt. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Har bestillt meg 4 forskjellige parfymer fra Cheapsmells.com Noen som har prøvd noen av disse og kan fortelle om dem er god? Bor ikke i nærheten av ei parfyme-sjappe så måtte bare stole på reviews jeg fant på nettet. Mest overrata parfymen spør du meg. Den lukter av noe billig lemon blanda med noe myggspray opplegg. Har brukt en hel tester spray nå. SÅnn jeg kjører greia mi. Masse test sprays prøver og så tester jeg i en uke kun en og en av gangen. Få solgt skiten først som sist når du får den eller bytt. Hmm.. Har sett på mange reviews på youtube og forumer, og denne parfymen kom som blant topp 10 hos veldig mange parfyme-reviewers. Den varer lenge og er en parfyme som kan brukes dagligdags sier de fleste. Det kan være at den lukter litt myggspray i begynnelsen, slik som Acqua Di Gio gjør men at den blir bedre etter en time eller to. Å finne de best mulige parfymene når man skal kjøpe blindt er virkelig vanskelig. Er så mange forskjellige meninger om hva som er god parfyme.. Men hvor får du samples ifra? Men til neste kjøp har jeg vurdert følgende: Thierry Mugler: Pure Malt: De sier den bør brukes om vinteren og helst til formelle anledninger.. Er visstnok også en veldig spesiell duft som ingen andre har. Tror den er ute av produksjon nå så må skaffes på amazon etc. Paco Rabanne 1 Million: kan brukes av alle og er visstnok en pantydropper hos jentene! Versace Man Eau Fraiche: Sies å være en veldig god sommerparfyme med frisk duft. Var en gjenganger hos mange av youtuberne som anbefalte parfymer. Clinique Happy: En litt anonym parfyme som en youtuber snakket mye godt om. Den levde visstnok opp til navnet og gjorde folk happy! Varte dog ikke lengre enn 4-5 timer så ble et stort minus med denne.. CHANEL Allure Homme Sport: Skal være en veldig bra dagligdagsparfyme. Var også en gjenganger i topp 10 listene. Noen som har prøvd noen av disse og kan fortelle om dem? Eller er det noen som er et "Trygt kjøp"? Endret 14. juni 2011 av Olgadolga Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Invisterte i denne for en stund siden. Noen andre som har den? En av få som virkelig falt i smak hos sortementet til estetique her i området. Brukesi mitt tilfelle til fest og finere anledninger Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Paco Rabanne 1 Million lukta jævlig imo. Fikk litt av den på hånda da jeg testet den forleden dag, og hadde lyst til å amputere hånda mi de neste timene. 1 Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Lokeland, kan du ikke heller fortelle om noen parfymer du mener er god? Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Tror parfymen du er ute etter er Vercase Eau Fraiche. Dette er en god parfyme som var den første parfyme duden på esthetique anbefalte meg. Har kjørt en testperiode med denne nå kun i dag ! Bare for din skyld Olgadolga. 5+ timer med denne nå fra testen Og joda, her er det en varm sitrus aktig lukt, med litt blomster/såpe aktiv damp som til slutt går over til noe 'godteri'/tyggegummi greier. Safe duft som ikke vil skjemme noen. Og den varer lenge. Dette er en typisk parfyme som er ganske så sterk i begynnelsen, men som softer ut i en pudder transe. Må bare anbefale en av mine favoritter. Dette er truly en clasic. Selvsikker/varm/woody/vanilje/sitron parfyme. Går du med denne på en god fredag/lørdag så¨må du jage bort damene med pinner. Kaka, David Becham, Josh Hartnett approves Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Lokeland, kan du ikke heller fortelle om noen parfymer du mener er god? Thierry Mugler: Pure Malt er god, i mine øyne. Sær, men god om man lar den vokse på en. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Invisterte i denne for en stund siden. Noen andre som har den? En av få som virkelig falt i smak hos sortementet til estetique her i området. Brukesi mitt tilfelle til fest og finere anledninger Jeg har den. Liker den ganske godt, men på ingen måte fra favorittduften min. Paco Rabanne 1 Million lukta jævlig imo. Fikk litt av den på hånda da jeg testet den forleden dag, og hadde lyst til å amputere hånda mi de neste timene. Enig. For ikke å snakke om at navnet og flasken er ekstremt harry. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Kan komme med ei oppdatering på det nyeste kjøpet mitt: Sean John: I Am King = Lukter faktisk sjampo. Spesifikt head & shoulders! Blir neppe å bruke denne med mindre jeg ikke har tilgang på dusj og må lukte nydusjet en eller annen gang.. Thierry Mugler: Amen = Ekstremt sterk parfyme som gir deg hodepine etter noen timer med dette på kroppen.. Synes ikke lukta var noe god heller, og passer mer til eldre menn og ikke til ungdommer. Issey Miyake: L'Eau D'Issey Pour Homme: Denne har også tendenser til sjampo-lukt/lime. Kan ligne litt på Acqua Di Gio, men denne er mer nøytral. Vil ikke si den er god eller dårlig. Bruker heller Acqua Di Gio selv om den er brukt av alle, lukter bedre rett og slett. Burberry: London for Men: Denne er kanskje den eneste parfymen som lukta LITT bedre enn de andre. Men synes ikke dette var en god parfyme dette heller. Mener den passer til eldre folk. Bruker heller Armani Code enn Burberry London. Ikke en lukt damene vil si "WOOOW" av og slippe trusa si på gulvet. Bortkasta penger og skulle absolutt ha prøvd å fått tak i sampler.. Er fortsatt på utkikk etter den perfekte dagligdags-parfymen. En parfyme som gjør deg glad når man lukter den, litt som Acqua Di Gio.. en fresh parfyme og ikke en varm og mystisk parfyme som f.eks. Armani Code eller jean paul gaultier. Endret 26. juni 2011 av Olgadolga Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hvor på nettet kan man få tilsendt prøver av parfymer forresten? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Prøv Dior Homme (eller kanskje det var Dior Homme Sport, husker ikke i farten). Den er frisk (mint-ish), men blir tonet ned på en spennende måte. Litt syntetisk, men interessant. Fåes hos Estetique. Edit: Har du ikke parfymerier der du bor? Vet utvalget ofte er labert, men sjansen for å få en fake parfymeprøve ved kjøp over nett er betydelig etter min erfaring. Endret 26. juni 2011 av lokeland Lenke til kommentar
philipfare Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 jeg bruker cool water, og farenheit. *fahrenheit, da det ikke er sommer, for den er litt tung, den bruker også på litt finere anledninger. (den er veldig maskulin) *cool-water om sommeren da det passer med noe lettere (den er lett, men har en ganske mandig og spesifikk duft.) også svarer jeg til han som syntes at parfyme bare var til homser!!! SVAR; nei, det er ikke bare for homser, det er for mennesker som vil bli sett på som "ok mennesker, med god hygiene", og det øker sjansen for at jenter blir interessert. ++ at det kan øke selvtilliten på lik bleike menn som har fylt 18 og skal på bar for første gang!!! og andre mensker. gutt 14 1/2 Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Kjøpte 2 nye parfymer og ble veldig positivt overrasket: Christian Dior - Dior Homme Sport Clinique Happy for men Jeg var ute etter en sommerparfyme som kunne brukes dagligdags, men også på fest og det fant jeg. Dior Homme Sport er en genuin lukt som rett og slett lukter jævlig godt. De gjorde virkelig et godt arbeid med den parfymen. Absolutt verdt pengene. Kan bruke den dagligdags og på jobb, men er kanskje litt "fin" til å ha på seg på jobb. Funker i vanlige klær om man bare skal på besøk liksom. Lukta varer også lenge. Clinique Happy ble jeg litt skeptisk til i starten når jeg lukta den, men etterhvert begynte jeg å like den veldig godt. Lukter blanding mellom frukter/appelsin og sånn good stuff! Den gjør deg også Happy! En veldig god sommerduft som passer til dagligdagsbruk og fest. Minuset med parfymen er at den varer veldig kort.. Tar kanskje 3-4 timer så er lukta nesten borte. Men absolutt en parfyme jeg anbefaler å ha i samlinga. Utav mine 8 parfymer er Dior Homme Sport og Clinique Happy de to beste parfymene. Aqua Di Gio kommer på en 3. plass. Selv om alle bruker den, så blir jeg ikke lei den.. Endret 11. juli 2011 av Olgadolga Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Må si meg enig angående Dior Homme Sport. Passer perfekt til fest og selskap om sommeren. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Er selv ute etter en sommerparfyme, og trenger litt tips til hva jeg kan prøve. Har egentlig gjort meg opp ei liste over noe jeg vil prøve, er det muligens noe i den som anbefales/ikke anbefales? Har sett litt på Chanels Allure Homme Sport og Homme (Edition Blanche), Dior Homme Sport, Versaces Pour Homme og Man Eau Fraiche og YSLs L'Homme og La nuit de L'homme. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Prøv Armani Code Summer. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Mor skal ut å fly snart og jeg vil selvfølgelig ha en flaske parfyme fra taxfreen. Trenger tips. Fra før av har jeg: Armani Code, min favoritt elsker den rett og slett. Calvin Klein, Eternity For Men, helt grei. Calvin Klein, Eternity For Men Aqua, også helt grei. En eller annen David Bechham parfyme, lukter for jævlig. Brukes aldri. Er ute etter en jeg kan bruke hele tiden. Skole og fest. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Armani Code Summer er ikke halvgæren. Veldig definert sitrus/sitron-ish, mye mer enn originalen. Den står på min handleliste ettersom jeg også er meget glad i Armani Code. Terre d'Hermes er også et must, men passer på langt nær for alle. Men det er fortsatt en parfyme i en klasse for seg selv. Bleu de Chanel har fått mange gode ord og er også verdt å sjekke ut, selv om jeg personlig ikke ropte hurra da jeg testet den. Vil ikke anbefale at du kjøper noe blindt basert på anbefalinger herifra. Jeg testet ut et stort mangfold parfymer i Norge før jeg dro på ferie, slik at jeg fikk tid til å erfare noe mer enn kun toppnotene og kunne bedømme diverse parfymer bedre. Dermed hadde jeg allerede en handleliste klar da jeg dro på ferie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå