Gå til innhold

Den Beste Parfymen ( Utvidet til begge kjønn )

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med to nye parfymer som jeg handlet inn for en liten stund siden.

Armani Code:

ArmaniCode2.5ozMen.jpg

En varm og søt parfyme. Dette er en parfyme som passer best til dress hvor man kanskje skal i bryllup, fest o.l.. Egner seg best til formelle anledninger, enn til dagligdags bruk. Den er nok mye brukt blant folk, og er personlig litt lei av å lukte samme parfymen når jeg kommer inn på en fest. Men det er en veldig god parfyme likevell.

Aqua di gio:

Armani%20Aqua%20di%20Gio%20EDT%20100ml%20herre.jpg

En veldig god parfyme som kan brukes til daglig. Det er en veldig klar og frisk duft av denne og har hatt noen jenter som har gitt god tilbakemelding på denne parfymen. Kan også brukes til fest.

Endret av Olgadolga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aqua di gio:

*fjernet bilde*

En veldig god parfyme som kan brukes til daglig. Det er en veldig klar og frisk duft av denne og har hatt noen jenter som har gitt god tilbakemelding på denne parfymen. Kan også brukes til fest.

Bruker denne daglig, og har fått mange komplimenter. Er en god lukt som iverfall ikke jeg har blitt lei av enda.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ser ikke helt hvorfor noen skulle velge Lacoste foran noen av de andre merkene? På akkurat parfyme koster det ikke stort å være "storkar" om en tenker på merker som YSL, Armani, Gucci, PRL, Chanel osv .. Så tror nok heller at han liker den parfymen, og helt ærlig ser jeg ikke problemet med at andre liker andre lukter enn meg selv.

Lenke til kommentar

Syns Gaultier er kjedelig, alle bruker den. Og Lacoste kan jeg ikke skjønne hvorfor folk liker, er det fordi det står Lacoste på flasken?

Elsket lukten av den før jeg visste hvilket merke den er, og jeg eier ikke noe annet av Lacoste og er ikke noe fan av det på noen måte, så du tar nok feil der. For min del, i hvert fall.

Ser ikke helt hvorfor noen skulle velge Lacoste foran noen av de andre merkene? På akkurat parfyme koster det ikke stort å være "storkar" om en tenker på merker som YSL, Armani, Gucci, PRL, Chanel osv .. Så tror nok heller at han liker den parfymen, og helt ærlig ser jeg ikke problemet med at andre liker andre lukter enn meg selv.

True! Jeg ser heller ikke problemet med at andre liker andre lukter enn meg selv. :)

Lenke til kommentar

På menn elsker jeg lukten av Terre d´Hermès. Jeg liker at det ikke er en parfyme som brukes av alle og en hver, det vekker litt ekstra interesse når jeg en sjelden gang sniffer den inn på byen, på bussen, på restaurant eller lignende. Jeg har også utelukkende positive opplevelser av menn som er brukere av parfymen, blant annet er de to siste kjærestene mine + to av mine beste venner brukere. Jeg har i grunn lyst til å fortsette med gode opplevelser av parfymen, så jeg anbefaler alle stusselige mennesker om å finne seg en Ed Hardy-parfyme til matching.

På damer har jeg sansen for Tom Ford Black Orchid, Acqua di Parma Iris Nobile, Byredo Blanche, Armani Acqua di Gioia, Prada Infusion d’Iris og generelt alle parfymer jeg er eller har vært bruker av :cool:.

Noe jeg har lite til overs for disse sukkersøte Escada-greiene som så mange piker dynker seg med, men egentlig handler det vel mer om bruken. Overdreven parfymebruk er noe av det verste jeg vet, uansett kjønn.

Endret av Jules Winnfield
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv:

Navn: Armani Code

Produsent: Giorgio Armani

Pris: 600 betalte jeg vel sist, for en stor flaske.

Laget for: Menn?

Beskrivelse: http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P255311&categoryId=B70

Lukter meget godt, kan anbefales. Bruker den mest til byn/fest etc, men hender også i hverdagene.

Navn: Roma

Produsent: Laura Biagiotti

Pris: uvisst.

Beskrivelse: Om mulig en av verdens beste parfymer. Brukes utelukkende til fest/byn etc. Fått mye skryt fra motsatte kjønn når jeg bruker denne.

Navn: Le male

Produsent: Jean Paul

Pris: 510 for en middels flaske.

Beskrivelse: Denne kjenner vel alle til, meget god men desverre alt for mange som bruker den. Spesielt mange unge som ikke har erfart andre parfymer.

De fleste parfymene mine lukter litt orientalsk, trær, krydder kanskje. Alle tre i den kategorien.

Har også hatt Ed Hardy Love&Luck. Den var jeg overhodet ikke noe imponert over, syns den luktet direkte rart. http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P230530&categoryId=B70

Ellers så bruker han ene jeg bor med en parfyme av Bruce Willies som lukter insektmiddel. Lukter helt forjævlig.

Har noen noe erfaring med Thierry Mugler A*MEN? Lurer veldig på om den er noe god.

http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P230530&categoryId=B70

Lenke til kommentar

Jean Paul Le Male fikk jeg (dessverre) av samboeren i bursdagsgave for noen år tilbake. Det er den eneste parfymen som har gjort meg fysisk uvel. Den lukter rett og slett kvalmende og jævlig.

Thierry Mugler A*MEN er meget god i mine øyne, men den passer ikke for alle. Den har for øvrig blitt omtalt som en klassiker, og ikke helt uten grunn heller. Det finnes omtaler av den på YouTube som vil gi deg en feeling på hva du kan forvente, men den er ikke en parfyme du burde kjøpe blindt.

Lenke til kommentar

Ok, takker Lokeland. Skulle gjerne testet den ja, kjøper aldri parfyme uprøvd. Vet du om butikker som selger denne eller, så jeg kan lukte litt? Butikkjeder da gjerne, siden jeg bor i Bergen og vet ikke helt hvor du befinner deg i landet.

Forhånd takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestillt meg 4 forskjellige parfymer fra Cheapsmells.com

Issey Miyake: L'Eau D'Issey Pour Homme

Beauty-Health-Blog_1078.jpg

Burberry: London for Men

60885M.jpg

Thierry Mugler: Amen

Thierry_Mugler_amen.jpg

Sean John: I Am King

sean-john-i-am-king-men.jpg

Noen som har prøvd noen av disse og kan fortelle om dem er god? Bor ikke i nærheten av ei parfyme-sjappe så måtte bare stole på reviews jeg fant på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...