Gå til innhold

Den Beste Parfymen ( Utvidet til begge kjønn )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tok jeg endelig et bilde av min parfyme, som uten tvil er verdens beste lukt.

Den heter Allah, og er solgt i den ekslusive parfymebutikken Arabian Oud. Disse finnes kun i London og Paris så langt (i Europa).

 

Den er oljebasert og inneholder ikke alkohol, som gjør at den varer mye lenger, pluss at den er bedre for huden. Lukten består blant annet av sandeltre, malaysisk urt og vanilje. Pris: 600 kroner.

 

allahmu4.jpg

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Hm, tror de selger sånne på Sunny beach til nitten kroner flaska.

Feil, les det jeg sa først du før du kommer med latterliggjøringer.

 

For å beskrive litt av ekslusiviteten til denne parfymen, er esken den følger med i laget av tre, og åpner seg opp som en skattekiste. Parfymeflasken står inni eskens myke fløyesputer.

 

Flasken er laget av bronsje med, ikledd små krystaller. Denne parfymen brukes ikke som spray, men smøres ut i små menger med pinne. Den er meget konsentrert og hver minste dråpe gir fra seg mye luft.

 

Arabian Oud er et nytt fenomen i parfymeverden, og butikkene som nå eksisterer selger stort sett til kjendiser og rikinger. De har blant annet laget parfymer på oppdrag av flere sjeiker og kongelig familie.

 

Stort sett starter prisene fra 2000 lappen, og langt oppover. I kjelleren har de den ekslusive avdelingen, der jeg blant annet luktet på parfyme til 50 000 kroner. Den jeg kjøpte er en av de aller billigste, og som dere ser, dyrere enn noe man får kjøpt i parfymeriet.

 

Personlig synes jeg den lukten var en av de beste, til tross for at andre var langt dyrere.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Kan jo skrive kort om dem jeg har hatt det siste halvåret

 

Lacoste Essential

Ikke noe for meg, lukter nesten litt surt. Er ingen fan av Lacoste

 

Georgio Armani Mania

Blei anbefalt denne av ei meget pjetty jente, så måtte nesten prøve den. Veldig god lukt, men litt svak. Må ganske mange dusj til før den satt seg skikkelig. Mistet den på tur i påska faktisk, men vurderer å kjøpe den igjen

 

Davidoff Adventure

Fant ikke bilde eller tekst om denne noe sted, men kjøpte den like før påske. Den var da det nyeste davidoff hadde gitt ut og kom på firkantet flaske med mørk orange innhold om jeg ikke husker feil. Lukten var sterk og litt krydderaktig. Utrolig digg lukt. Denne skal jeg kjøpe omigjen. Mitt førstevalg :thumbup:

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Noe underlig skjedde meg istad. Helt uten kødd, så var jeg på vei til jobb, da en dame bak meg stoppet meg for å spørre hvilken parfyme jeg brukte. dessverre sa hun "den skal jeg kjøpe til mannen min" etterpå:p

 

Jeg brukte en som jeg ikke har sett i Norge, men kjøpte den i USA. Parfymen til Carlos Santana, veldig frisk og maskulin lukt. Rød flaske.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det passer inn i tråden men har funnet en kurant butikk jeg absolutt kan anbefale. Ligger i statene og selger også såkalte "testers" for nesten alle typer. De selger kun parfyme, ikke deosticks med unntak av om de følger med i gavepakker. www.fragranceshop.com

 

Prisene må sies å være de beste jeg har klart å finne, overgår alt av taxfree jeg har vært på iallefall. Utvalger er enormt. Priseksempler 120ml davidoff cool water 135 kroner.

 

Handlet første gang for 2 uker siden og alle varene kom til rett tid, svar på epost var kjapp. Måtte maile over informasjon vedrørende kredittkort og id siden jeg valgte å sende over med jetcarrier men de sender også direkte til norge med lave fraktpriser.

 

Selv handlet jeg stor davidoff cool water, stor joop nightflight, stor ck euphoria, stor hugo boss hugo, stor boss nr 6, stor ralph laurent polo sport og liten paco rabanne xs. Ble ca 1000 pluss frakt

 

Tar gjerne imot tips om andre typer, er selv glad i lette friske lukter som aqua di gio, jean paul gaultier le male, versace blue jeans osv. Ser YSL l'homme er nevnt av mange, hvordan er den? Ser de tar 200 kroner på nevnte butikk for 60ml og 250 for 100ml.

Endret av n0stra
Lenke til kommentar
L'homme er utrolig god! Den lukter litt feminint i begynnelsen, men etter den har satt seg skikkelig lukter den skikkelig mann, men samtidig friskt.

 

Veldig enig med din karakteristikk av parfymen.

 

n0stra: takk for tipset, var jo råbillig der! :thumbup:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

På noen av artiklene på Fragranceshop.com står det TESTER. Hva er forskjellen mellom en tester og vanlig? På noen er det ganske stor forskjell i prisen.

 

Edit: Glem det, fant det på sia ;)

 

What is a tester?

Testers are the same original fragrances that you find in full size perfume bottles with incredibly low prices. Fragrance companies manufacture testers to promote their products. Testers may come in a variety sizes and forms of packing - some come with simple marketing packaging with or without a cap, whereas others are ornately wrapped; regardless, the quality of the perfumes themselves are not affected at all. All testers are sold unused, with the entire original quantity in the container. If you're purchasing for yourself, or just don't need the box, testers are a great way for you to get the same amount of quality fragrance at an even deeper discount.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nytt kjøp - Polo Ralph Lauren Explorer

polo_explorer0.jpg

Etter å ha luktet mye på den, har jeg kommet fram til at det er en frisk krydret duft, som minner en del om Jean Paul Gualtier, men som allikevel er forskjellig nok til at folk ikke tror det er samme parfyme. Den er også litt søt. Det er min oppfatning.

 

Sephora.com sier:

Notes:

Bergamont, Mandarin, Leather, Coriander, Waterfall Accord, Mahogany, Sandlewood, Amber, Mate.

Style:

Rugged. Adventurous. Fresh.

 

Anbefales

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...