Gå til innhold

Den Beste Parfymen ( Utvidet til begge kjønn )

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en sånn Acqua Di Parma after shave. Den kjøpte jeg i fjor, dcsember tror jeg det var. Bestilte fra et parfymeri i oslo. Den luktet veldig godt i begynnelsen.  Nå virker det som det er noe galt med den. Er ei ulukt der. Lukter nesten bæsj. Parfyme skal vel holde lengre enn det? Jeg har hatt parfyme som har stått i flere år. Lukter like godt. Kan man reklamere, sende inn, og få pengene igjen?

9156947[/snapback]

Det er noe av det samme med Gant-parfymen min. Den luktet greit først, nå lukter den som en forjævlig blomsterparfyme, virkerlig surt og grusomt. Den har jeg dog hatt i 4 år. Hadde jeg vært deg, hadde jeg reklamert. Står det dato på den, eller sånn symbol som viser hvor lenge den holder?

Blå Lacoste er veldig god, men i grunn mest i begynnelsen. Da er den ulikt noe annet jeg har luktet. Den starter grønt og friskt, med en del gin-lukt. Etterhvert blir den litt mildere, og ikke fult så god, synes jeg. Men synes det er den beste fra Lacoste, og selv om den lukter litt for syntetisk for min smak, er de andre fra Lacoste mye værre på det området :)

Lenke til kommentar
Er denne god?

Lukter den sweet, mann, sommerlig? Beskriv :yes:

Jeg liker den veldig godt, men har for tiden en jeg liker bedre. Den lukter ikke mann, fordi det er en jenteparfyme ;) Jeg syntes den passer godt på vinteren. Jeg klarer ikke å beskrive lukten helt, men den er ikke så veldig søt. Den er frisk og lett.

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt i denne tråden, er L'Homme by YSL en veldig god parfyme, og favoritten min for øyeblikket. Den har en veldig frisk lukt. Har også aftershaven btw :)

9158507[/snapback]

Den regnes ikke som en frisk parfyme, men er veldig god :)

Men selv ansatte på Esthetique har anbefalt meg å ikke bruke aftershaves fra parfymeserier, da disse ofte er mye dårligere enn "selvstendige" aftershaves. Noen som har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar

var på taxfree og lukter på en del.. lacoste red, jeg kjente bare lukten hvis jeg stappa tuten langt opp i nesa! neida.. men den lukte ikke mye..

kjøpte derfor lacoste essential, lukter good.. og en dior fahrenheit 32.. dior fahrenheit 32 er helt klart den beste lukt min nese har luktet i dens lange liv.

kosta 280 på danskebåten, skal være litt billigere på flyplassen!

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar

Parfymen lukter ofte ikke mye hvis du bare lukter på tuten, spesielt hvis den ikke har vært brukt på en liten stund. Spray på de små papirbitene som ligger rundt for å kjenne hvordan den lukter. Men det visste du vel fra før :)

--

Silver Shadow - Davidoff er veldig god, men så er jeg mer fan av lett krydrede parfymer fremfor de litt friskere. Har fått mange positive tilbakemeldinger på både den og Baldessarini - Ambré som jeg bytter mellom for tiden.

1155.jpg

Silver Shadow - Davidoff

_5331736.jpg

Ambré - Baldessarini

Endret av PT
Lenke til kommentar
Hvis man synes det er vanskelig å skille luktene fra hverandre etter å ha luktet på mange forskjellige, kan man ta med kaffebønner og lukte på dem. Det "resetter" luktesansen på en måte :)

9217027[/snapback]

Noe sært, men det funker sikkert :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har disse parfymene:

Navn: Red Delicious MEN

Produsent: DKNY

Pris: 500 KR

Info: Lukter friskt og godt, syns den lukter best av

de parfymene jeg har.

Karakter: 6

Navn: Eau Fraiche

Produsent: Versace Men

Pris: 645 KR

Info: Lukter sporty og forførende, passer best om sommeren.

Karakter: 5

Navn: Essential

Produsent: Lacoste

Pris: 450 KR

Info: Denne lukter helt greit, er frisk parfyme. Men ikke min yndlingsparfyme.

Karakter: 4

Navn: Pour Homme

Produsent: Lacoste

Pris: 500 KR

Info: Denne har fått skryt av foreldrene mine og kamerater/venniner, jeg syns den lukter digg, men er ikke helt sikker på hva den lukter :p

Navn: Instinct

Produsent: David Becham

Pris: 240 KR

Info: Denne er helt grei parfyme, lukter godt og er billig.

Vinner: DKNY og Versace :)

PS. Alle de parfymene som jeg har er for menn ;)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Brukt litt forskjellig, vært innom Hugo Boss, Giorgio Armani, D&G og Gucci

Sist nevnte jeg har likt best "Gucci:Envy" for men.

Gucci_Envy_for_Men__66537.jpg

Pris: ?

Den jeg bruker nå, men bytter litt på :) har også en Giorgio Armani som også lukter ganske så godt men synes den er litt sterk, så er jeg trøtt eller sliten en dag blir jeg fort uvell av den sterke lukten.

[imgw]http://www.cologneconsult.com/prod/acqua_di_gio_giorgio_armani.jpg[/imgw]

Pris?

Som sagt Guccien jeg har likt best, dagen jeg kjøpte den gikk jeg å sniffet på meg selv hele dagen^^! Men Hugo Boss lager veldig gode parfymer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...