larsvinc Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Har i lang tid fundert på et oppsett for en ny maskin og det viktigste av alt er at den skal være stille!! Siden jeg ikke drar på LAN-party eller overklokker har jeg fått for meg at Artic cooling kabinettene burde kunne gi meg en stille maskin. Jeg har derfor satt opp et conroe oppsett der de eneste viftene er kabinett-viftene. Oppsett Vil dette gi god nok luftflyt, eller vil maskina mi gå varm? Som sagt skal der ikke overklokkes over hodet. Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) er jo 4 kabinett vifter så det burde holde. eneste lillt problemet er at den har 350W psu. og den er nesten ikke muli og oppgradere med ny psu. jeg har AC kabb selv ville også droppa raptor disken. om du legger OS på samsung diskene vill du neppe merke noen forskjell på hastighet hvis du ikke bruker stoppeklokke. du har også litt dyr ram, hvis du ikke skal extremklokke er det nok begge alternativer der ute. spørr i denne tråden de vet hva som fun ker bra med HK de 1200 kr kunne brukes på 2 andre måter. 1: annet kabb med psu. antec p180 skal være det stilleste med best luftflyt og seasonic psu som skal være stillest 2: litt større skjermkort. et 7900 gt med en zalman vf-900 kjøler. du har ikke sakt om du spiller mye? AC kabb er bra. men harddisk kjøleren gjør ikke disken kaldere. gummioppheng morkner veldi fort. viftene er ikke så stille etter et halvt år men det går fint og bytte disse ved litt skruing. gjorde dette og vifte regulerte de, fikk da et 97 % stille system. det som er bra med kabb er at det har en veldig fin luft flyt over cpu så det vil funke bra med passivt. Endret 20. august 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
Salamaza Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Western Digital Raptor 74 GB is IKKJE Stille...den bråka so ein kjøleskap.... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Raptor disker støyer ofte mye, samt de gir liten merkbar ytelse. Jeg ville ikke valgt et Artic Cooling kabinett, oppgradere PSU er umulig omtremt. Annbefaler heller Antec Performance One P150. God 430W PSU som følger med, demper lyd godt og er pent. ~ Medion Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Fint kabinett du har valgt; PSU'en i det er en veldig bra Seasonic. Det er en 450W med 20A på 12V. Jeg har en overklokket 3500+, tre hd'er, ett optisk drev, lydkort og 7800GT i det, og PSU'en er mer enn sterk nok. Funker nok helt fint så lenge du ikke skal kjøre SLI eller CF. Det har veldig fin luftflyt, men jeg har satt voltregulatorer på de to kabinettviftene og psu-viftene, for den elektroniske reguleringen funker ikke så bra (viftene kjører for fulle mugger hele tiden). Men da blir det også et sinnsykt stille system, spesielt hvis du bare har èn harddisk (følger med et HD-case med gummioppheng). Lenke til kommentar
larsvinc Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Heisann! Takk for flere svar! ville også droppa raptor disken. Dette har jeg vært mye i tvil om selv. Jeg driver endel med videoredigering der båndbredden til disken kan være en vesentlig faktor når store datamengder skal inn og ut... Siden jeg vet at raptordisken er litt bråkete er jeg veldig positiv til harddiskopphenget som følger med. Dermed er prisdifferansen til kabinettet du nevner ganske stor etter min mening. Det jeg derimot har vurdert er å kjøpe en 3. samsung og kjøre raid for å kompensere for tapt hastighet... Dette blir også noen hundrelapper billigere. : litt større skjermkort. et 7900 gt med en zalman vf-900 kjøler. du har ikke sakt om du spiller mye? Jeg spiller ikke mye, og så lite at jeg ikke vil gjøre noen kompromiss med støy for å få bedre grafikk-ytelse Jeg ville ikke valgt et Artic Cooling kabinett, oppgradere PSU er umulig omtremt. Annbefaler heller Antec Performance One P150. God 430W PSU som følger med, demper lyd godt og er pent. Det å oppgradere PSU er så godt som uaktuellt dersom jeg velger AC. Kabinettet du linker til ser meget bra ut, spørsmålet blir hvordan dette er vs AC på støy. Det har feks ikke nevnte "boks" til raptordisken, slik at dette på en måte ekskluderer raptordisken. Som nevnt ovenfor antar jeg at dette kan kompenseres for med raid. Tror man ellers at Antec Performance One har bra nok luftflyt til å greie det ellers vifteløsesystemet på en støysvak måte? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Dette kabinettet har blant annet gummi oppheng til harddiskene, slik at vibrasjoner ikke vil forplante seg ut. Luftstrømningen skal heller ikke være noe stort problem med 2x 120mm vifter. Du finner test av kabinettet hos Bjorn 3D og ExtremeTech her. ~ Medion Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Kabinett Psu + 9stk stillegående 120mm vifter Er man opptatt av at det skal være god kjøling + at pcn skal være stille, så kunne man jo kjøpt noe som dette Endret 20. august 2006 av Daffa Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) 120 mm vifter er meget bra. heller det enn 4 x 80 mm. jeg har erfart at det og få et stille system krever egeninsats iform av skifting av vifter. 2 stk nexus vifter som du vifteregulerer med speedfan holder i massevis. vil ikke de 2 samsung diskene i raid være kjappere enn en raptor ved videoredigering? gir vel en gjennomsnittlig read/write på 110 mb/s mot raptors 70.... de strikk opphengene som er i Antec Performance One P150 funker like bra som de i AC. mine morkna etter 6 mnd og jeg måtte lage nytt oppheng med samme resultat. bare kaldere disk 7900gt med en god kjøler på lav hastighet er lydløs, liker gode skjermkort Endret 20. august 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
larsvinc Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 Tusen takk for konstruktive svar! Dette høres jo veldig bra ut. Er virkelig i tvil om jeg heller skal kjøre antec kabinettet samt en ekstra samsung istedetfor raptoren. Prismessig er jo dette likt! Likte ikke helt utseende på antec kabinettet, med de cd dørene i front. Spørs om jeg må ta meg ei uke i tenkeboksen Daffa Postet i dag, 16:42 Kabinett Psu + 9stk stillegående 120mm vifter tongue.gif Er man opptatt av at det skal være god kjøling + at pcn skal være stille, så kunne man jo kjøpt noe som dette smile.gif Dette er jo i en "litt" annen prisklasse, skulle man ikke tatt hensyn til budsjett hadde jeg sannsynligvis kjøpt mist 500 W og Lian Li PC-6070A Scand. Dette er griselekkert! Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Så gjør det da Ett stillegående kabinett med god luftflyt kan du jo ha i ganske mange år God investering Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Kan annbefale Lian Li PC6070A/B Scand kabinettene! Har et Lian Li PC6070B Scand selv i kombinasjonen med en MIST 500W PSU, er ikke mye støy som slipper ut, samt grei luftflyt. Det er veldig pent og se på! ~ Medion Lenke til kommentar
vslatten Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 de strikk opphengene som er i Antec Performance One P150 funker like bra som de i AC. mine morkna etter 6 mnd og jeg måtte lage nytt oppheng med samme resultat. bare kaldere disk 6711707[/snapback] Aside from the power supply and the drive bays, were were only able to find one other difference between the SOLO and our original P150 sample: The material used for the elastic drive suspension. The Solo comes with fabric-based rings that are much more durable than the rubber O-Rings that shipped in the original P150. This is a welcome improvement, as several users reported that the rubber rings were prone to snapping after a couple months of use. The new bands are made of a bungee-like material that should continue to provide support even if the internal elastic snaps. Antec has stated that the new bands are also included in the currently-shipping P150 cases, so the issue should be resolved no matter what your aesthetic preferences. Kildelink. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Raptor disken bråker IKKE så stfu alle winere bra oppsett lykketil Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 vslatten, jeg tenkte på AC kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå