rcfrik Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hei! Jeg har nå mulighet til å øvelsekjøre, men jeg lurer på en ting... Er det lov å øvelsekjøre i Sverige med norsk registrert bil på svensk øvelsekjøring skilt? mvh rcfrik Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Nei, det er ikke lov. Det står klart og tydelig at du som øvelseskjører IKKE kan kjøre i utlandet. Du kan heller ikke kjøre ut av landet med det midlertidige førerbeviset. Lenke til kommentar
ole-kr1 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Nei, det er ikke lov. Det står klart og tydelig at du som øvelseskjører IKKE kan kjøre i utlandet. Du kan heller ikke kjøre ut av landet med det midlertidige førerbeviset. 6710343[/snapback] noen steder på vegvesen.no står det det men hvis du går på "spørsmål og svar" står det følgende: " kan jeg øvelseskjøre i utlandet? vi anbefaler at du tar kontakt i det landet du har tenkt til å øvelseskjøre i, fordi reglene kan være forskjellige fra våre" Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ja, men jeg mener å ha hørt at at ledsager også må ha et kurs før øvelseskjøringen begynner i Sverige. Ikke skyt meg hvis det er feil, men.. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Quote Post Autofil post 25/06-2006 : 15:15 Post #10 Bruker Registrert: 01/02-2006 Innlegg: 299 Advarselnivå: (0%) QUOTE(EvenruD @ 23/06-2006 : 11:35) hva med i sverige da? * Du burde IKKE øvelseskjøre i Sverige heller: "För att få övningsköra, såväl i trafikskola som privat, måste du ha ett giltigt körkortstillstånd. Detta gäller oavsett vilken behörighet du ska övningsköra för. Bestämmelserna om övningskörning finns i 4 kapitlet i körkortslagen (SFS 1998:488)" -------------------- Jeg tror jeg er løsemiddelskadd. Kan bare ikke huske hvor det skjedde... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 På mitt bevis for tillatelse for øvelsekjøring stod det kun tillatt i Norge. Du må altså ha spesiell tillatelse i andre land, noe jeg tviler på du får til, men lykke til Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå