Barkster Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) lurer på hvor mye det lar seg klokke i rivatuner? kortet ligger på 49C idle. Er det i det hele tatt verdt og klokke det kortet? Må legge til at eg aldri har drevet med overklokking før men ble litt inspirert av guiden som ligger her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=171401 Håper det er noen som kan hjelpe meg. Endret 20. august 2006 av Barkster Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Somdet sikkert står i guiden så klokker du kjernen med 2-5mhz hver gang og tar en stabilitets test når du ikke kommer lenger uten ustabilitet og artifacts (miss farger på skjermen) så øker du volten om du har muligheten og forsetter bare pass på temp. Om du ikke kan øke volten så klokker du bare noen Mhz tilbake til det er stabilt igjen og så gjør du det samme minne .... Last ned ATItool da det er tempvisning og stabilog artifact test der ... Det er også en auto klokk til høyeste opptimale klokk, men du for sikkert bedre resultat manuelt og jeg ville ikke hatt load temp. over 80-90grader selv om den skal tåle mer ... Så lykke til med klokken ... PS... Du kommer ikke til å nå så langt på stock kjøler ! Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 har jo et nvidia skjermkort jeg men funker atitool på det da? vil klokking i rivatuner gi mer fps i spill eller må man voltmodde for at det skal skje? Mitt kort hakker som bare det hvis jeg skrur alt på max i BF2 i uklokket tilstand. Vil kortet takle mer så jeg kan øke grafikken i spill? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Det vil gi bedre grafikk hvis du klokker det nok ... De nyeste ATItool støtter nvidia kort ... Du må ikke ha en volt mod men gjør du det kan du klokke enda lengre men da må du ha en bedre kjøler for høyere volt = mer varme ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå