IceXCool Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Noen som vet om noen kit-car sett som er lovlige/godkjente i Norge? Vil ha en camaro eller no sånnt, hadde vært rått å bygd den selv...er så heldig at jeg har full tilgang på onkel's verksted skryte skryte... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 I dette landet skal du nok spørre veldig pent for å få lov til å kjøre noe som helst som ikke er 110% standard :sad: Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Å bygge en kit-car er håpløst i dette landet. Et kit-fly eller helikopter derimot, er ikke noe problem. Forstå det den som kan. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 09:51, skrev Signatur:Å bygge en kit-car er håpløst i dette landet. Et kit-fly eller helikopter derimot, er ikke noe problem. Forstå det den som kan. Kan en bygge et helikopter i norge??? Jeg er stor fan an Mark Evans og hans bil, helikopter og fly. Høres så digg ut å bygge et helikopter. Hva kreves det i norge for å bygge å fly et helikopter? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Komplette kits til helikopter får du kjøpt i USA. Da er det bare å fly hvis du befinner deg i ukontrollert luftrom (heli sertifikat må du seff ha) Ellers må du ha radioutstyr og følge gjeldene regler. For kit-fly, så kan du kontakte miljøet på Kjeller utenfor Oslo. Der er det en del som har bygget eget fly. Så lenge du kjøper et godkjent kit, så er det ingen kontroller som EU på bil. Bare å fly. Sikkert mange andre rundt om i landet som bygger fly også. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Koster sikkert no enormt med helikopter da hvis man skal ha dette tilsendt og fortollet og ikke minst godkjent og registrert :sad: og kit prisen er 160000 for no bra. Må nok ha flyservikat og huff...tør ikke tenke på hva det koster med fly timer og sånnt her i NO®Way. Ser også på Mark på Discovery som bygger og restaurerer biler og det helikopteret han mekker nå, misunner den karen så jæv|i hehe, han har peil ass! Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 og kit prisen er 160000 --> £160000 er mer korrekt Ser også på Mark på Discovery som bygger og restaurerer biler og det helikopteret han mekker nå, misunner den karen så jæv|i hehe, han har peil ass! --> Håper det siste var ironi da Mark har ikke peiling i det hele tatt. Han er jo en dyrlege Gleder meg også til han skal bygge et fly! Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: allyse skrev (2002-10-24 21:29):Ser også på Mark på Discovery som bygger og restaurerer biler og det helikopteret han mekker nå, misunner den karen så jæv|i hehe, han har peil ass!--> Håper det siste var ironi da Mark har ikke peiling i det hele tatt. Han er jo en dyrlege Gleder meg også til han skal bygge et fly! MvhA. Lyse JAh...han er artig fyr. han burde søke jobb som komiker :smile: Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg tror faktisk ikke at han lyver når han sier han ikke har peil.. Men jeg tror han får hjelp av noen som har peil Mye av det som er morsomt med den "serien" er at de har satt den helt gærne typen menneske til å gjøre jobben [ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-25 06:03 ] Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 06:00, skrev Blodhemn:Jeg tror faktisk ikke at han lyver når han sier han ikke har peil..Men jeg tror han får hjelp av noen som har peil :wink:Mye av det som er morsomt med den "serien" er at de har satt den helt gærne typen menneske til å gjøre jobben :wink:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-25 06:03 ]</font> Han får hjelp ja :smile: Visse ting får han ikke gjøre :razz: Syntes jeg så det var folk fra RotorWay der... Og jeg så ferdige helikoptere på verkstedet igår... så jeg regner med han får en GOD del hjelp. Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Ser også på Mark på Discovery som bygger og restaurerer biler og det helikopteret han mekker nå, misunner den karen så jæv|i hehe, han har peil ass! Ironi! hehehe Men han klarer da å få samen "hurtig mixeren" så det begynner å ligne på noe. Hmm hvor skal jeg finne meg kit car som er lovlig i Norge...må vel ringe "biltilsynet" eller hva det nå heter nå. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 http://www.caterham.co.uk/ De bilene er jo ikke akkurat familiebiler, men de går fært, og koster ikke alt for mye.. Billigste modell: Self Build 1.4 ltr 105 bhp 5-speed or 6 speed ----------------- £12,950 + norske avg. De er så små og lette at de ikke trenger alt for stor motor, så avgiftene er ikke altfor ille. :s Men ille nok. Raskeste modell: Weight: 460kg Max power: 230 bhp Maximum Speed: 150mph 0-60mph: 3.4 seconds Og det er ikke gæærnt. Tror den koster 350.000 ferdig registrert i norge.. Men jeg tror ikke det var "superlight" utgaven? [ Denne Melding var redigert av: Stratos på 2002-10-25 14:11 ] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 20:00, skrev IceXCool:Må nok ha flyservikat og huff...tør ikke tenke på hva det koster med fly timer og sånnt her i NO®Way. Hørte på radioen at det koster 180 000 for heli-lappen. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 17:11, skrev RikkyRally: Quote: Den 2002-10-24 20:00, skrev IceXCool: Må nok ha flyservikat og huff...tør ikke tenke på hva det koster med fly timer og sånnt her i NO®Way. Hørte på radioen at det koster 180 000 for heli-lappen. Det var da grusomt! Er vel staten som her gebyrbelagt det så grusomt vel Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det helikopteret skulle jeg gjerne ha bygd. Sitter jo nesten og sikler når jeg ser han mekker i sammen alle disse nye og pene delene rett fra esken Har man oppvarmet verksted så er det himmelen. Men på den annen side, jeg trives jo med all skruing, også gammelt skrap. Hadde jeg vært garantert at jeg fikk solgt helikopteret etter jeg hadde bygd det, og fikk igjen kjøpesummen ++ så skulle jeg ha kjøpt kit'et på timen! Og ta heli-lappen er desverre utelukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå