Bornslip Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Har hatt lappen en del år nå, men egentlig aldri sett behovet for en bil på grunn av at jeg bor i byen, og kan ta buss, bane eller tog omtrent når som helst og hvor som helst for under 700,- i mnd, men nå har jeg blitt ganske lei, og har lyst på bil... Ikke bare for morroskyld, men fordi jeg jobber litt utenfor byen, og også fordi det vil gjøre flere hverdagslige ting enklere, som å besøke familie og venner, dra i butikken, osv.. Uansett, jeg har tenkt litt på dette med bil i det siste, og har sett på en Mazda MX-5 etter tips fra en kompis som er bilmekaniker og kan mye om biler. Vil også høre hva dere her har å si om dette... Dette er som sagt en førstegangsbil, og det jeg prioriterer er at bilen skal ha mye kjøreglede (kjørekomfort), at den ikke koster en formue i drift og vedlikehold, og at den er rimelig sikker å kjøre med tanke på en evnt. ulykke. Jeg har ikke noe behov for å komme opp i 240 km/t og kjøre for eller whatnot, men jeg vil ha en bil som drar, så jeg slipper å bruke 2.giret i oppoverbakker Bilen skal jo også seff være kul og se bra ut, mye derfor jeg har retta meg mot MX-5'en. Hvis det er noen som har eller har hatt denne bilen her vil jeg gjerne høre om erfaringer, og hvordan bilen er. Dere kan jo også komme med innspill på andre biler som kan passe meg, har også sett på BMW Z3 siden den har blitt ganske billig i det siste. Har forøvrig satt meg et budsjett på 150 000,- til denne førstegangsbilen, mye fordi jeg heller vil kjøpe meg en ordentlig og god bil når jeg først skal kjøpe, enn å bruke 30 000,- på en gammel bruktbil og så bruke det dobbelte på reperasjoner i løpet av noen år Men, jo billigere jo bedre Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 MX-5 høres ut som et fornuftig valg ettersom det er en god bil med masse kjøreglede. Er selv ikke så stor fan av de eldre modellene men de duger nok de og. Med stock-motorn kommer du opp i 215km/t så det er definitivt ikke noe treg bil. Ville også valgt MX-5 fremfor Z3 ettersom det er blitt registrert mye mer problemer på den enn Mazda'en. Skulle du utvide budsjettet ditt ville jeg prøvd å få kloa i Z4, en mye bedre og uberstilig utgave av Z3. Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 MX-5 høres ut som et fornuftig valg ettersom det er en god bil med masse kjøreglede. Er selv ikke så stor fan av de eldre modellene men de duger nok de og. Med stock-motorn kommer du opp i 215km/t så det er definitivt ikke noe treg bil. Ville også valgt MX-5 fremfor Z3 ettersom det er blitt registrert mye mer problemer på den enn Mazda'en. Skulle du utvide budsjettet ditt ville jeg prøvd å få kloa i Z4, en mye bedre og uberstilig utgave av Z3. 6709969[/snapback] Neinei! Z3 M coupé! _det_ er saker det! Og det kommer fra meg, som i utg.pkt. skyr BMW.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå