shrek_2 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg bestilte en pakke med noen deler tidligere denne uken. Jeg valgte å få pakken på dør fordi min bedre halvdel skulle være hjemme hele uken. Men av uforutsette årsaker var ingen hjemme da pakken ble levert, så pakken ble Presset ned i postkassen ifølge den eldre damen over gata som nesten alltid sitter i vinduet å følger med. Men det var ingen pakke der når jeg kom hjem å sjekket altså den var stjålet ... Jeg har forhåndsbetalt så det jeg lurer på er om jeg har retten på min side fordi selv om jeg ikke var hjemme? Skal posten erstatte pakken? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Så vidt jeg vet, ja. Den er forsikret i og med at du skulle få den på døra (det er altså ikke brev, som ikke blir erstattet). Men pakken ble faktisk levert og deretter stjålet, så jeg ble plutselig litt usikker igjen. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Tror forresten du er i deep shit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=615575 Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 men er det ikke sånn at man må skrive under, eller noe i den retningen når man får pakken? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Har opplevd det samme,jeg var ikke hjemme og pakken ble lagt i postkassen. Pakken skulle signeres.. Men pakken lå ikke i postkassen.. Det du gjør er å snakke med avsender,og få dem til å etterlyse pakken.. Gjør du det selv så kommer du ingen vei,har prøvd det og dem sa at det var avsender som måtte etterlyse pakken,feilen var bare at dem sa det 2 uker etter jeg hadde etterlyst den... Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 men er det ikke sånn at man må skrive under, eller noe i den retningen når man får pakken? 6709530[/snapback] Selvsagt, ellers har du aldri motatt pakken. Denne saken er klar. Posten har nå ingen beviser på at de har levert pakken, så per definisjon så er den forsvunnet. Kjøpte selv en DVD opptaker til 5500, som ble fragått på dørmatten. Pakken viste klart og tydelig hva som var inni, men heldigvis ingen som hadde forsynt seg. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Her sku jeg tro posten må erstatte. Hadde min gamle 19crt skjerm på rep hos infocare i sør norge og når den ble nord-over ble den sendt som hjem på døra. Og når den kom på døra så var ikke noen hjemme i huset, det som skjer om en pakke som er sendt som hjem på døra og ikke noen er hjemme, skal den bli kjørt til nærmeste eller ditt lokale postkontor PIB, så blir det sendt en hente lap til deg i posten. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Ikke si at naboen din så at pakken ble levert. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hvis hu dama så at pakken ble levert så er hun vel av de som sitter å ser ut viduet hele dagen og drikker kaffe fra et tefat. Har hun ikke sett om pakken ble stjelt da? Rart at hun ikke har fått det med seg. kansje hun bare var på do... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) jeg har en postkasse med lås. og jeg bestilte en pakke fra cdon. postmannen/dama fikk den ikke oppi postkassa mi. så persjonen syntes det var en god idé å putte den oppi en annen postkasse. uten lås og VELDIG godt synlig ut av postkassa.. jeg bor ved en veldig trafikert sykkelsti og postkassene er ca 2 m vekk fra den... posten gjør så utrolig mye dumt at jeg syntes det er utrolig at de ikke er konkurs.. edit: bare flaks jeg var ute kort tid etter at posten var levert... pakka ble ikke stjelt Endret 20. august 2006 av kjellthore Lenke til kommentar
v0id Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Har du skrevet under på at du har mottatt noe? Hvis ikke har posten erstatningsansvar. Enkelt og greit.. Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 har ikke skrevet under på noe som helst.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Om du har bestillt pakke-levering med levering PÅ DØR så skal du signere på at du har mottatt varen. Om varen er borte fra din postkasse eller fra posten eller fra hvorsomhelst er irrelevant da posten har ansvar for pakken din til du har SIGNERT. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det kan jo hende at hu dama så at postbudet forsøke å legge pakken i postkassa, men så gikk den ikke i. Normal rutine er vel at hvis du ikke er hjemme så går postpakken tilbake til posthuset og så får du hentelapp. Snakk med posten - de har den sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå